Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

Ολυμπία Οδός: Νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Παράκαμψη Πάτρας

Ολιγόωρες νυχτερινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν στην Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας την Δευτέρα 02.06.2014 και εφόσον απαιτηθεί και την Τρίτη 03.06.2014, από τις 22:00 το βράδυ μέχρι τις 06:30 το πρωί της επόμενης μέρας, κατά τη διάρκεια των οποίων το ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση από Αθήνα προς Πύργο θα εκτρέπεται στο ύψος του Κόμβου Κ1-Μποζαϊτίκων (Χ.Θ. 207+800) προς το τοπικό δίκτυο της πόλης της Πάτρας.

Ειδικότερα, η κυκλοφορία προς Πύργο θα εξυπηρετείται, μέσω των οδών Κανελλοπούλου, Ηρώων Πολυτεχνείου, Ακτής Δυμαίων, Ελευθερίου Βενιζέλου και θα επανέρχεται στην Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας μέσω του κλάδου εισόδου προς Πύργο του Κόμβου της Εγλυκάδας (Χ.Θ. 215+300), σύμφωνα με την κατάλληλη πληροφοριακή σήμανση.

Κλειστός επίσης θα παραμείνει και ο κλάδος εισόδου του Κόμβου Κ1-Μποζαϊτίκων με κατεύθυνση προς Πύργο. Το ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Αθήνα δεν επηρεάζεται και θα λειτουργεί κανονικά.

Οι ρυθμίσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να εκτελεστούν από την Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ εργασίες αναβάθμισης Ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού σηράγγων. Η Ολυμπία Οδός ευχαριστεί για την κατανόηση και παρακαλεί τους οδηγούς να συμμορφώνονται προς τη σχετική εργοταξιακή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την εν λόγω περιοχή.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/25281-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BD%CE%AD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%81%CF%85%CE%B8%CE%BC%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%88%CE%B7-%CF%80%CE%AC%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%82

Συρρίκνωση εσόδων 7,4% και κερδών 58,3%, για την Αττική Οδό, το 2013

Συρρίκνωση εσόδων και καθαρών κερδών σημείωσε η εταιρεία Αττική Οδός, τη χρήση του 2013, σύμφωνα με τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα.
Της Βάσως Βεγιάζη
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του περασμένου έτους, τα έσοδά της υποχώρησαν στα 162,4 εκατ., έναντι 175,44 εκατ. το 2012.
Σε επίπεδο κερδοφορίας, η εταιρεία σημείωσε ελαφρά αύξηση στα κέρδη προ φόρων, τα οποία ανήλθαν στα 68,7 εκατ., έναντι 63,93 εκατ. το 2012. Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 20,9 εκατ., έναντι 50,13 εκατ. το 2012.
Από το 2012, η Αττική Οδός ξεκίνησε να διανέμει μέρισμα στους μετόχους της, οι οποίοι έχουν το δικαίωμα εκμετάλλευσής της ως τον Οκτώβριο του 2024.
Σε επίπεδο διελεύσεων, υπολογίζεται ότι πέρσι σημειώθηκε μείωση σχεδόν κατά 7,5%, σε σχέση με το 2012. Πτώση 14% είχε επέλθει και το 2012, σε σχέση με το 2011.
Από το ξεκίνημα της κρίσης, η Αττική Οδός υπολογίζεται ότι έχει χάσει το 1/3 της κυκλοφορίας της. Κατά μέσο όρο, οι ημερήσιες διελεύσεις ήταν 307.000 το 2009, 250.000 το 2011, 215.000 τo 2012 και γύρω στις 200.000 το 2013.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο της Αττικής Οδού κόστισε περί τα 1,3 δισ. ευρώ περίπου. Το κόστος χρηματοδοτήθηκε κατά 35% με το ποσό των 420 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο, με συμμετοχή και πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.


Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα logistics. Τι περιλαμβάνει

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου των υπουργείων Ανάπτυξης και Μεταφορών για την «Εφοδιαστική Αλυσίδα» (Logistics). Το νομοσχέδιο εντάσσεται στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής για την ανάπτυξη του κλάδου των Logistics και περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και τον εκσυγχρονισμό του συστήματος μεταφορών και Logistics, την άρση των εμποδίων εισόδου και την ενίσχυση του ανταγωνισμού, με σκοπό την ανάδειξη της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (όλο το νομοσχέδιο και η αιτιολογική έκθεση στα επισυναπτόμενα αρχεία, στο τέλος).
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη 
Στην Ελλάδα, ο κλάδος της εφοδιαστικής υπολογίζεται περίπου στο 10% του ΑΕΠ, ενώ υπάρχουν πολλές δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης του κλάδου, καθώς δεν έχει αξιοποιηθεί πλήρως η δυναμική της χώρας, λόγω της γεωγραφικής της θέσης (η μικρότερη απόσταση μεταξύ της Ευρώπης και της διώρυγας του Σουέζ). 
Όπως σχολιάζεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, «οι δυνατότητες της χώρας έχουν αυξηθεί ιδιαίτερα, λόγω της εντυπωσιακής ανάπτυξης του λιμένος του Πειραιά και του διερχόμενου φορτίου, ενώ και προοπτικές των υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (added – value services) είναι πολύ μεγάλες. Οι υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας αποτελούν την κρίσιμη παράμετρο για την αύξηση της εθνικής οικονομίας, σε χώρες με ιδιαίτερα ανεπτυγμένη εφοδιαστική».
Για το νομοσχέδιο προηγήθηκε σημαντική προεργασία, για περίπου ενάμισι χρόνο, από την Μόνιμη Επιτροπή Logistics, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, υπό τον πρόεδρο της Επιτροπής Θανάση Ζηλιασκόπουλο. Το νομοσχέδιο βασίστηκε, επίσης, σε συνεργασία με ειδική ομάδα της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Ειδικότερα, με τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου:  
-Αποσαφηνίζεται το πλαίσιο λειτουργίας για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο των Logistics και ορίζονται οι επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας (3PL – Third Party Logistics) για να ξεπεραστούν προβλήματα στην επαφή των επιχειρήσεων του κλάδου με το δημόσιο.
-Επιτρέπεται η ελεύθερη άσκηση μιας ή περισσότερων δραστηριοτήτων logistics ταυτόχρονα (π.χ. κάποιος που διαχειρίζεται μια αποθήκη μπορεί να κάνει και μεταφορικό έργο) για να αντιμετωπιστούν διάφορα νομικά προβλήματα και για να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος .
-Επιταχύνεται η διαδικασία για την εγκατάσταση «Κέντρων αποθήκευσης και Διανομής» με κριτήριο την προστασία του περιβάλλοντος και με βάση τις αρχές της αυτοσυμμόρφωσης.
-Εξισώνονται οι όροι δόμησης των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής, με αυτούς που ισχύουν για τα βιομηχανικά κτίρια και καταργείται ο διαχωρισμός βιομηχανικής και εμπορικής αποθήκης
-Εισάγεται το πλαίσιο για την αστική μεταφορά και τη διανομή εμπορευμάτων (Urban Logistics) για τη δημιουργία συγκεκριμένων χώρων στις πόλεις για τη στάθμευση των φορτηγών και την προσωρινή συγκέντρωση όλων των προϊόντων που πρόκειται να διανεμηθούν. Επίσης, προωθείται η πράσινη εφοδιαστική (Green Logistics) μέσω και της πρόβλεψης για καθιέρωση συστήματος καταγραφής αποτυπώματος άνθρακα για τις επιχειρήσεις αυτές.
-Προβλέπεται η δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας. Τα πάρκα αυτά θα είναι ειδικά για logistics, θα εγκαθίστανται σε έκταση τουλάχιστον 500 στρεμμάτων και θα υπάγονται στις διαδικασίες fast track, λόγω της στρατηγικής τους σημασίας, ώστε να διευκολύνεται η προσέλκυση μεγάλων επενδυτών. Με το νόμο αυτό μπορούν να αναπτυχθούν Επιχειρηματικά Πάρκα Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας στην περιοχή του Θριασίου στην Αττική και στη Θεσσαλoνίκη, στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.
-Προωθείται η διαδικασία της τυποποίησης και προτυποποίησης στα ελληνικά Logistics από το Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας (ΕΣΥΠ) όπως π.χ. σε θέματα μοναδοποίησης φορτίων (unit loads), σήμανσης φορτίων, ανταλλαγής πληροφοριών, διαστάσεων μεταφορικών μέσων κλπ. Αυτό είναι απαραίτητο για λόγους ελέγχων στη λειτουργία των επιχειρήσεων αλλά και διασφάλισης της ποιότητας.
-Καταργείται η απαίτηση για πινακίδες όλων των ανυψωτικών μηχανημάτων (περονοφόρα) που κυκλοφορούν σε κλειστούς χώρους.
-Δημιουργείται σταθερή μονάδα στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτυών για την προώθηση των θεμάτων Εφοδιαστικής, με τη μορφή άμισθου Συμβουλίου και τη συμμετοχή φορέων του κλάδου.
Τα logistics μπορούν να τονώσουν την εθνική οικονομία
Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστής Χατζηδάκης και ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έκαναν την ακόλουθη δήλωση:
“Η τόνωση του κλάδου των Logistics, μέσω αυτού του νομοσχεδίου, μπορεί να συντελέσει αποφασιστικά στο να γίνει η Ελλάδα ο σημαντικότερος διαμετακομιστικός κόμβος στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου.
Ο κλάδος σύμφωνα με τις διαθέσιμες μελέτες μπορεί να αποτελέσει συγκριτικό πλεονέκτημα για τη χώρα. Έτσι ώστε, να προσελκύσουμε μεγάλες επενδύσεις και να καταστεί η Ελλάδα πύλη εισόδου για πολλά προϊόντα στην Ευρώπη. 
Σε αυτό πέρα από τη γεωγραφική θέση της χώρας μπορεί να συντελέσουν πρωτοβουλίες όπως οι συμβάσεις παραχώρησης στα λιμάνια και στα περιφερειακά αεροδρόμια, η επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών αξόνων και η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.   
Εναρμονιζόμαστε με όσα ισχύουν στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες και με το νομοσχέδιο αυτό δίνουμε απαντήσεις σε αιτήματα της αγοράς και δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για να ενισχυθούν και άλλοι κλάδοι της ελληνικής οικονομίας”. 

Το νομοσχέδιο εδώ 
Η αιτιολογιτική εδώ 

Συνολικές προβολές σελίδας