Τετάρτη 22 Ιουνίου 2016

"Πράσινο φως" από την Επ. Ανταγωνισμού σε ΟΛΠ - Cosco

Το "πράσινο φως" προκειμένου να προχωρήσει η πώληση του ΟΛΠ στην κινεζική COSCO, έδωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού κατά τη σημερινή της συνεδρίαση, κρίνοντας ότι η παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού είναι συμβατή με το Δίκαιο περί ανταγωνισμού.
Έτσι η Επιτροπή ενέκρινε τη συμφωνία πώλησης του 67% του ΟΛΠ στην COSCO, ολοκληρώνοντας τα τυπικά προαπαιτούμενα για να προχωρήσει η συναλλαγή, καθώς το Ελεγκτικό Συνέδριο είχε εγκρίνει τη σχετική συμφωνία τον Μάρτιο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, στη σημερινή συνεδρίασή της, αποφάσισε την έγκριση υπό τους κάτωθι όρους και προϋποθέσεις της γνωστοποιηθείσας συγκέντρωσης που αφορά στην απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου επί της εταιρίας με την επωνυμία "ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" και το διακριτικό τίτλο "ΟΛΠ Α.Ε." από την εταιρία με την επωνυμία "COSCO (HONG KONG) GROUP LIMITED υπό τους κάτωθι όρους, σύμφωνα με το Ν. 3959/2011, στη βάση των ακόλουθων δεσμεύσεων που ανέλαβε η εταιρία COSCO έναντι της Επιτροπής Ανταγωνισμού, οι οποίες και έγιναν αποδεκτές από την Επιτροπή:
1. Να άρει η COSCO HK τους όρους αποκλειστικότητας και να απέχει στο μέλλον από τη σύναψη ή επιβολή όρων αποκλειστικότητας στην αγορά παροχής υπηρεσιών φορτοεκφόρτωσης και αποθήκευσης εγχώριου φορτίου εμπορευματοκιβωτίων.  
2. Να διατηρήσει τα σήμερ3α ισχύοντα τιμολόγια της ΟΛΠ Α.Ε. για υπηρεσίες φορτοεκφόρτωσης και αποθήκευσης εγχώριου φορτίου εμπορευματοκιβωτίων που θα παρασχεθούν στον προβλήτα Ι από την ΟΛΠ Α.Ε. μέχρι την 31.12.2017, με δυνατότητα αναγγελίας τυχόν αυξήσεων και προ του 2ου εξαμήνου 2017.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, αφού συνεκτίμησε τις συνθήκες, αλλά και τις προοπτικές εξέλιξης της σχετικής αγοράς, τις βελτιώσεις αποτελεσματικότητας, καθώς και τις αναληφθείσες δεσμεύσεις, κατέληξε ότι η συγκέντρωση δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες, ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές, στις οποίες αφορά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε επίσης την αίτηση ανάκλησης που είχαν υποβάλει η ΟΜΥΛΕ και η Ένωση Μονίμων και Δόκιμων Λιμενεργατών ΟΛΠ κατά της απόφασής του να εγκρίνει τη συναλλαγή πώλησης του ΟΛΠ στην κινεζική εταιρεία.
Πλέον, από ό,τι όλα δείχνουν, ανοίγει ο δρόμος για την κατάθεση στη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, προκειμένου να κυρωθεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η σχετική κατάθεση αναμένεται να γίνει την Παρασκευή το πρωί, ενώ ο ΟΛΠ θα λειτουργεί ως παραχωρησιούχος των λιμενικών υποδομών του Πειραιά μέχρι το 2052.
Όταν η σύμβαση παραχώρησης ψηφισθεί από την ελληνική Βουλή, αμέσως μετά θα κληθεί από το ΤΑΙΠΕΔ η κινεζική COSCO να καταβάλει το τίμημα για την απόκτηση αρχικά του 51% των μετοχών του ΟΛΠ αλλά και τη διαχείριση του μεγαλύτερου λιμανιού της Μεσογείου.
Υπενθυμίζεται ότι η πώληση του 67% του ΟΛΠ στην COSCO θα γίνει έναντι 368,5 εκατ. ευρώ, ωστόσο η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανωτέρω προσφορά των 368,5 εκατ. ευρώ, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ την επόμενη δεκαετία και τα αναμενόμενα έσοδα του ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ), αναμενόμενου συνολικού ύψους της τάξης των 410 εκατ. ευρώ.
Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα και οι τόκοι που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι τη λήξη της παραχώρησης το 2052.
Η συναλλαγή διαρθρώνεται σε δύο στάδια: Στο πρώτο στάδιο η COSCO Group (Hong Kong) Limited θα καταβάλει ποσό ύψους 280,5 εκατ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ και θα καταστεί μέτοχος 51% του ΟΛΠ με την ολοκλήρωση όλων των τυπικών διαδικασιών, που αναμένεται να γίνει μετά την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή.
Εντός διαστήματος πέντε ετών, εφόσον έχει εκπληρώσει ορισμένους όρους που περιγράφονται στη Συμφωνία Αγοράς Μετοχών (SPA), συμπεριλαμβανομένης της επιτυχούς ολοκλήρωσης των υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 300 εκατ. ευρώ, η COSCO Group (Hong Kong) Limited θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ επιπλέον 88 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει το μερίδιό της στην ΟΛΠ από 51% σε 67% .
Οι συμφωνημένες υποχρεωτικές επενδύσεις, ύψους 300 εκατ. ευρώ αφορούν μεταξύ άλλων, κατά προτεραιότητα την κρουαζιέρα και την ναυπηγοεπισκευή. Επιπλέον επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ θα πρέπει να πραγματοποιηθούν τη δεύτερη πενταετία.

Συγκέντρωση αύριο των υπαλλήλων των λιμανιών στο κέντρο του Πειραιά
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά στις 12.00 το μεσημέρι και πορεία προς το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να πραγματοποιήσουν αύριο οι υπάλληλοι του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Αντιπροσωπεία των συνδικάτων, αναμένεται να ζητήσει συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό.
Χθες η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) ανακοίνωσε ότι θα αποστείλει επιστολή προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα, ζητώντας να γίνει απαλοιφή της φράσης "κατάργηση του Γενικού Προσωπικού Κανονισμού από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ" που βρίσκεται σε διάταξη της νέας σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, ενώ θα ζητούνται γραπτές δεσμεύσεις αναφορικά με τη δυνατότητα μετάταξης εργαζομένων σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.
Τα προβλήματα στο χώρο των εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζονται, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες στο λιμάνι του Πειραιά υπάρχουν αυτή τη στιγμή 500 άδεια εμπορευματοκιβώτια, που αναμένεται να επιστραφούν σε εταιρείες, και 100 γεμάτα.
Επίσης στο car terminal του ΟΛΠ βρίσκονται εγκλωβισμένα 2.500 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 2.000 έχουν προορισμό χώρες της Μέσης Ανατολής και τα 500 την Ελλάδα.
Σημειώνεται ότι οι χειριστές και οι τεχνικοί των δύο λιμανιών ανήκουν στην Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας. Το κόστος από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα δύο λιμάνια δεν μπορεί ακόμα να εκτιμηθεί από στελέχη των δύο οργανισμών.
Προβλήματα εξακολουθούν να υπάρχουν και στην εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς οι λιμενεργάτες στον ΟΛΘ συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους έως αύριο στις 12.00 το μεσημέρι.

Μονόδρομος οι συνέργιες στα logistics. Τι αναφέρουν στελέχη του κλάδου

Στην αναζήτηση σταθερού αναπτυξιακού βηματισμού βρίσκεται ο κλάδος της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και των Logistics, με τις προοπτικές του να είναι άρρηκτα συνυφασμένες με τη γενικότερη οικονομική δραστηριότητα της χώρας.
Η σημασία της εφοδιαστικής αλυσίδας και ο σημαντικός ρόλος που παίζει στην οικονομία της χώρας αναδείχθηκαν στην 7η ενότητα του 2ου Συνεδρίου Επιχειρηματικότητας της «Ναυτεμπορικής», που συντόνιζε ο δημοσιογράφος της «Ν» Ζώης Φάνης, κατά τη διάρκεια του οποίου οι φορείς ΣΥΝΔΔΕ&L και EEL δεν κατέθεσαν μόνο στρατηγικές προτάσεις, αλλά δήλωσαν έτοιμοι να αναλάβουν δράσεις στην κατεύθυνση συνεργατικής αναπτυξιακής προσπάθειας.
Το πάνελ της Εφοδιαστικής Αλυσίδας κέρδισε το ενδιαφέρον των συνέδρων όχι μόνο λόγω των ομιλητών, αλλά και του κοινού που συμμετείχε δυναμικά στη συζήτηση.

Παίρνοντας τον λόγο ο εμπορικός διευθυντής της Cosco Αναστάσιος Βαμβακίδης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, σημειώνοντας ότι έπειτα από άγονες συζητήσεις πολλών χρόνων για αυτή την επένδυση, «ίσως ήρθε η ώρα, με τη συνδρομή όλων μας, να υλοποιηθεί το σημαντικό αυτό έργο, που πραγματικά θα αναδείξει τη χώρα».
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΠΑΕΓΑΕ Νίκος Χαιρέτας τόνισε ότι ο κλάδος είναι αποεπενδυμένος και κατακερματισμένος. Άρα, πρέπει να οδηγηθεί σε συνεργασίες, συνέργειες, σε ενώσεις σε μεγαλύτερα σχήματα, και κυρίως σε επενδύσεις καινοτόμων τεχνολογιών. Αναλυτικότερα:

Άγγ. Δελής (LG): Μείωση κόστους
Στους βασικούς άξονες στους οποίους θα πρέπει να κινούνται οι εταιρείες του κλάδου των Logistics για την ενίσχυση της θέσης τους αναφέρθηκε ο Άγγελος Δελής, Operations Director, LG Electronics Hellas S.A. Σύμφωνα με το στέλεχος της πολυεθνικής εταιρείας, αυτοί πρέπει να είναι οι ακόλουθοι:
* Εξορθολογισμός των εξόδων/επενδύσεων με βάση τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς και τις πραγματικές οικονομικές/επιχειρησιακές δυνατότητές τους.
* Επίτευξη στον μέγιστο δυνατό βαθμό της καθημερινής ικανοποίησης του πελάτη με τη χρήση ξεχωριστής ομάδας που θα διαχειρίζεται την επικοινωνία με τον πελάτη και την εξυπηρέτησή του.
* Εποικοδομητικές/προσεκτικές συνεργασίες/συνέργειες με σκοπό την εδραίωσή τους στην αγορά και την αξιοποίηση του «δυνατού σημείου» των επιμέρους συνεργατών (π.χ., μεταφορικό έργο σε απομακρυσμένα σημεία).
Μερικές από τις ικανές και αναγκαίες συνθήκες για να γίνει εξορθολογισμός και περιορισμός των δαπανών Logistics σε μία επιχείρηση, σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Δελής, είναι οι ακόλουθες:
* Κοινή στοχοποίηση στο συγκεκριμένο πεδίο εξορθολογισμού των δαπανών όλων των εμπλεκομένων εργαζομένων της εταιρείας ανεξαρτήτως του πεδίου εργασίας τους (π.χ. Πωλήσεις, Marketing κτλ.).
* Δημιουργία διατμηματικών ομάδων εργασίας εντός της εταιρείας με σκοπό τον εξορθολογισμό/μείωση του κόστους Logistics.
* Δημιουργία ομάδας εργασίας με τους συνεργάτες με σκοπό την από κοινού στόχευση εξορθολογισμού των δαπανών με τη μικρότερη δυνατή αρνητική επίπτωση στην επιχειρησιακή ευρωστία της εταιρείας-πελάτη, η οποία θα συνοδεύεται και με την από κοινού απορρόφηση των οφελών (win-win).

Μιχ. Ζιγλής (Κωτσόβολος): Εποχή εξιδείκευσης
Σε μια νέα εποχή έχουν περάσει τα Logistics, σύμφωνα με τον Μιχάλη Ζιγλή, Supply Chain and Home Services Director, DSGi South East Europe (ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ). Η κλασική δουλειά της αποθήκης με τη διακίνηση και διανομή πελατών είναι κάτι που πλέον το κάνουν όλοι, ανέφερε.
Ο προσανατολισμός στην παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών που δίνουν αξία στο προϊόν είναι μονόδρομος για τις επιχειρήσεις που θέλουν να αναπτυχθούν και να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό, τόνισε ο κ. Ζιγλής, σημειώνοντας ότι στην εποχή του διαδικτύου η τιμή του προϊόντος είναι παντού ίδια. Οι πελάτες, για να κάνουν την τελική τους επιλογή, αναζητούν την customized ολοκληρωμένη λύση.

Οι πρωτοπόρες επιχειρήσεις, συνέχισε το στέλεχος της Dixon, βρίσκουν αυτές τις λύσεις και τις προσφέρουν στους καταναλωτές για να εξισορροπήσουν τα χαμηλά περιθώρια κέρδους στο κυρίως προϊόν, να δημιουργήσουν σχέσεις ζωής με τον πελάτη και επαναλαμβανόμενα revenue streams και να στηρίξουν έτσι την κερδοφορία τους και την ανάπτυξή τους.
Η παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας είναι ένας τομέας που μπορεί να στηριχθεί στα Logistics ως ο κατ’ εξοχήν κλάδος που από τη μία έχει επιτύχει μέσα στην κρίση ιστορικά χαμηλά κόστη και αποδοτικά operating models, όσο και ως το function της επιχείρησης που «βλέπει» τον πελάτη μέσα στον ίδιο του τον χώρο και καλείται να κάνει πράξη ό,τι του έχει δοθεί ως προφορική διαβεβαίωση, κατέληξε το στέλεχος της εταιρείας Κωτσόβολος.

Γ. Κοτόπουλος (ΠAEΓAE): Καινοτόμα προϊόντα
Τα χρόνια της κρίσης η ΠΑΕΓΑΕ ανέπτυξε ένα στρατηγικό σχέδιο προχωρώντας σε διεύρυνση των υπηρεσιών της με επενδύσεις πάνω από 30 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο Γιώργος Κοτόπουλος, Division Manager Warehouse & Distribution της εταιρείας, επέκτεινε τα παραδοσιακά logistics (μεταφορά εμπορευμάτων) και στον κλάδο του αυτοκινήτου, παράλληλα με ένα πρωτοποριακό προϊόν «τίτλοι με ενέχυρο εμπορεύματα».
Παρ’ όλα αυτά, πρόσθεσε, αυτή η εικόνα είναι σε πλήρη αντίθεση με αυτό που υπάρχει στην αγορά όπου οι επενδύσεις είναι είδος εν ανεπαρκεία, οι δομές παραδοσιακές, ο τρόπος λειτουργίας εξίσου και ίσως μακριά από τα στάνταρ που απαιτούν εταιρείες όπως η LG, DIXON, ΔΕΛΤΑ και άλλες, δυνητικοί πελάτες των εταιρειών 3ΡL.

Τα ελληνικά logistics επαναπαύθηκαν στις καλές εποχές με αποτέλεσμα να έχουν μείνει πίσω, τόνισε ο κ. Κοτόπουλος. Οι πολυεθνικές ανέβασαν τις απαιτήσεις τους, με αποτέλεσμα να υπάρχει σήμερα ανάγκη για επενδύσεις σε συστήματα, εκπαίδευση προσωπικού και νέες ιδέες, όπως η δημιουργία τμήματος RND.
Η αγορά είναι κομμένη σε κομματάκια. Αν αυτό δεν αλλάξει και δεν μπορέσουν εταιρείες του κλάδου να συνεργαστούν ή συγχωνευθούν, επισήμανε, δεν θα μπορέσουν να γίνουν επενδύσεις.

Χαρ. Σκουρφούτας (ΔΕΛΤΑ): Επένδυση στους ανθρώπους
Ο Χαράλαμπος Σκρουφούτας, διευθυντής Logistics της ΔΕΛΤΑ Α.Ε., περιέγραψε το τι σημαίνει logistics για την εταιρεία η οποία επισκέπτεται 30.000 πελάτες την ημέρα, έχει ένα αριθμό 15.000 δρομολογίων σε ψυγεία ετησίως, και περίπου 2.500 δρομολόγια συλλογής γάλακτος καθημερινά και γενικά ιδιαίτερα απαιτητικό έργο.
Η εταιρεία στη δεκαετία του ‘90 προχώρησε σε συνεργασία με εταιρεία 3ΡL, κάτι που έχει δώσει, σύμφωνα με τον ίδιο, πολλαπλά οφέλη. Οι εταιρείες 3ΡL και logistics αξίζουν πολλά βραβεία, καθώς μέσα σε πρωτόγνωρη κρίση έχουν αντεπεξέλθει ιδανικά σε ένα υφεσιακό περιβάλλον που διαρκεί πάνω από έξι χρόνια.
Η Ελλάδα, χωρίς καλές υποδομές και με ένα νομικό περιβάλλον άσχημο, θα πρέπει να δει σε βάθος το κομμάτι του ανθρώπινου δυναμικού, δηλαδή να επενδύσει στον κόσμο της. Η εμπειρία αυτών των ετών έδειξε ότι η μετάβαση στο 3ΡL είναι το assets των εταιρειών για βήματα προς τα εμπρός, για εξοικονόμηση πόρων και για να κάνουν αυτό που κάνουν καλύτερα, κατέληξε ο κ. Σκροφούτας.

Ν. Ροδόπουλος: Ανάγκη για εθνικό σχέδιο
Από τις τοποθετήσεις του προέδρου της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, Νίκου Ροδόπουλου, έγινε σαφές πως υπάρχει αισιοδοξία, καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics μπορούν να οδηγήσουν σε έξοδο από την κρίση φτάνοντας στο επίπεδο του 13% του ΑΕΠ που είναι ο μ.ό. των υπόλοιπων αναπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών, από το 11% που βρίσκεται σήμερα στη χώρα μας.
Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, σύμφωνα με τον κ. Ροδόπουλο, μέσα από πράξεις και πιθανώς μέσα από τη δημιουργία μιας task force ώστε να οδηγηθούμε στην παραγωγή πλούτου και θέσεων εργασίας.
«Επιδιώκουμε να υλοποιήσουμε το όραμά μας για ένα σύγχρονο, λειτουργικό κι ασφαλές δίκτυο μεταφορών, που θα αποτελέσει κινητήρια δύναμη για ανάκαμψη» σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΕL και απαρίθμησε τρείς άξονες επί των οποίων αναπτύσσεται αυτό το όραμα για την αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
Αυτό που λείπει είναι να αρχίσουμε να σκιαγραφούμε σε πράξεις ένα νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο με ξεκάθαρους στόχους, όπως:
1) Ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και των υποδομών της χώρας.
2) Εκπαίδευση, προκειμένου η γνώση που διδάσκεται να έρθει πιο κοντά στην πραγματική οικονομία και
3) Εξωστρέφεια με την έννοια μιας ορθολογιστικής μεθοδικής προσέγγισης, ώστε να μπορέσει ο τομέας της Εφοδιαστικής Αλυσίδας να γίνει αναγνωρίσιμος από τους ξένους παίχτες, τους εταίρους μας ή και τους δανειστές μας.

Συνολικές προβολές σελίδας