Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Οι Δανοί της Maersk (ΑPM Terminals) θα χτυπήσουν ΟΛΠ, υπό τις ευλογίες της ΕΕ;

Κορυφώνεται η αγωνία για τα δυο μεγάλα λιμάνια της χώρας, τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ. Για τον ΟΛΠ, δικαίωμα κατάθεσης προσφορών έχουν πέντε σχήματα και για τον ΟΛΘ οχτώ.

Του Φώτη Φωτεινού

Ειδικότερα, για τον Πειραιά, ο οποίος βρίσκεται στη φάση της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών έως τα τέλη του έτους, πιο έντονο ενδιαφέρον έχουν επιδείξει η Cosco από την Κίνα, η Maersk (ΑPM Terminals) από τη Δανία και η International Container Terminal Services από τις Φιλιππίνες.

Αντίστοιχα, για τη Θεσσαλονίκη στον διαγωνισμό (δεν υπάρχει ακόμα ημερομηνία για τις δεσμευτικές), έχουν απομείνει η Maersk (APM Terminals), η Deutsche Invest Equity Partners, η Duferco Particiption Holding, η International Container Terminal Services, η Mitsui & Co, η P&O Steam Navigation Company (DP World), οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι με τη ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ και η Yilport Holding.

Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων έχει ξεκαθαρίσει ότι ΟΛΠ και ΟΛΘ θα δοθούν σε διαφορετικές εταιρείες για λόγους προάσπισης του λιμενικού ανταγωνισμού. Αυτό είναι εμφανές και από το γεγονός ότι η Cosco δεν κατέβηκε για τον ΟΛΘ. Ως μεγάλος αντίπαλος της Cosco, βάση δυναμικής, φαντάζει η Maersk, η οποία όμως, εάν καταθέσει δεσμευτική προσφορά, θα πρέπει να επιλέξει ΟΛΠ ή ΟΛΘ.

Κι εδώ, αρχίζουν να περιπλέκονται τα πράγματα, με την… εμπλοκή ακόμα και της ΕΕ. Nέα Επίτροπος Ανταγωνισμού ορίστηκε η κα. Margrethe Vestager, η οποία ήταν πρώην υπουργός Οικονομικών της Δανίας!

ΟΛΠ και Cosco έχουν «τακτική αλληλογραφία» με την Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ, ελέω του φιλικού διακανονισμού για τις επενδύσεις των Κινέζων στην προβλήτα ΙΙΙ. Η τοποθέτηση της κα. Vestager ίσως και να «επηρεάσει τη στάση της, αφού στους διαγωνισμούς για ΟΛΠ και ΟΛΘ μετέχει η Maersk», σχολιάζουν στελέχη του ναυτιλιακού κλάδου.

Το τοπίο θα ξεκαθαρίσει, όταν κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΠ και διαπιστωθεί, εάν οι Κινέζοι της Cosco αποκτήσουν «αντίπαλο». Πάντως, το ΤΑΙΠΕΔ «τρέχει» να πουλήσει τα λιμάνια, αφού υπάρχει το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών.

Η ταυτότητα των Maersk – APM Terminals

Στον δανικό όμιλο Maersk ανήκουν οι θυγατρικές Maersk Line, APM Terminals, Maersk Oil και Maersk Drilling. Ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ εκδήλωσε η APM Terminals, η οποία διαθέτει παρουσία σε 66 λιμάνια, σε 40 χώρες.

Στην Ευρώπη έχει παρουσία σε Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία, Ιταλία, Τουρκία (Σμύρνη, όπου ετοιμάζει νέο project), Μαρόκο και Αίγυπτο. Το 2013, η APM Terminals είχε έσοδα 4,33 δις. δολάρια και διαχειρίστηκε 36,3 εκατ. TEUS.

Στον όμιλο της Maersk ανήκει και η Maersk Line, η οποία είναι η Νο1 εταιρεία παγκοσμίως στους liners, δηλαδή στις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών. Το μερίδιό της φτάνει το 13,4% και, υπό τη διαχείρισή της, έχει περίπου 600 πλοία.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8985-oi-danoi-tis-maersk-apm-terminals-tha-xtypisoun-olp-ypo-tis-evlogies-tis-ee.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας