Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Μ. Σακέλλης, ΣΕΕΝ: Να ελαχιστοποιηθεί η κρατική παρέμβαση στην ακτοπλοΐα

Αιχμές εναντίον της Πολιτείας και του υπουργείου Ναυτιλίας, σχετικά με τον παρεμβατισμό τους στον ακτοπλοϊκό κλάδο, άφησε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης, σε ομιλία του σε ναυτιλιακό συνέδριο.  
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ επέκρινε το γεγονός ότι στις ακτοπλοϊκές μεταφορές επιβάλλονται, από την Πολιτεία, υποχρεώσεις δρομολογίων, εκπτώσεων και συνθέσεων προσωπικού.
«Είναι καιρός να επανεξετάσουμε το θεσμικό μας πλαίσιο, ούτως ώστε η κρατική παρέμβαση να περιοριστεί στον συντονιστικό της ρόλο, απαλλάσσοντας τον κλάδο από παράλογες παρεμβάσεις και την επιβολή υποχρεώσεων», ανέφερε ο κ. Σακέλλης, επισημαίνοντας τα ακόλουθα:

-Σε ότι αφορά στις υποχρεώσεις δρομολόγησης των συμβατικών πλοίων, προτείνουμε την κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης και αντ’ αυτής, να συζητήσουμε τη δωδεκάμηνη δρομολόγηση, με την προϋπόθεση ότι η υποχρέωση αυτή αφορά την εταιρεία και όχι το πλοίο.
Επίσης, πρέπει να συζητήσουμε και τη δυνατότητα ανακοίνωσης δρομολογίων για περισσότερα από ένα χρόνια.
-Να βρεθούν λύσεις για τις εκπρόθεσμες ετήσιες δρομολογήσεις πλοίων, δηλαδή τις δρομολογήσεις που ανακοινώνονται μετά την 31η Ιανουαρίου κάθε χρόνου και οι οποίες κανονικά εγκρίνονται, μόνον εφ όσον διαπιστώνονται συγκοινωνιακές ανάγκες.
Τη διαπίστωση όμως των συγκοινωνιακών αναγκών υπεισέρχονται υποκειμενικοί παράγοντες. Για κάποιους συγκοινωνιακή ανάγκη δεν υπάρχει, όταν οι διαθέσιμες χωρητικότητες εξυπηρετούν την προβλεπόμενη κίνηση.
Αλλά αυτό αμφισβητείται, γιατί κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την κίνηση. Εξάλλου έχει αποδειχτεί ότι οι νέες δρομολογήσεις πάντα συμβάλλουν στην αύξηση της κίνησης.
-Συγκοινωνιακή ανάγκη όμως είναι και η αναβάθμιση των υπηρεσιών, όπως και η κάλυψη νέων ωρών ή ημερών αναχώρησης,  κτλ.
Σύμφωνα με όλα αυτά, δεν είναι δυνατόν να ορίσουμε τη συγκοινωνιακή ανάγκη, συνεπώς πολλές φορές, μη εγκρίνοντας δρομολογήσεις, στερούμε τα νησιά από χρήσιμες υπηρεσίες παρεμβαίνοντας και στην ανάπτυξη των εταιρειών.  
-Η αλλαγή της νομοθεσίας για την αποδοχή των εκπρόθεσμων ετήσιων δρομολογήσεων, με κάποιους ίσως περιορισμούς, σε ότι αφορά στις ώρες αναχώρησης, σε σχέση με τα εμπρόθεσμα δρομολόγια είναι απαραίτητη.
-Ιδιαίτερα σημαντική είναι η λειτουργία του ΣΑΣ, η οποία πρέπει να αναβαθμιστεί με ταυτόχρονο περιορισμό των μελών, αλλά και συμμετοχής εξειδικευμένων συμβούλων νομικών ή άλλων.
-Τέλος είναι σημαντικό να απαλλαχθούν από ποινικές ευθύνες οι εταιρείες, αλλά και οι πλοίαρχοι από τυχόν καθυστερήσεις, χωρίς δική τους υπαιτιότητα (να εφαρμόζεται, δηλαδή, ότι ακριβώς ισχύει και με τα άλλα μέσα μεταφοράς, π.χ. αερομεταφορές).
Η εξάρτηση της ακτοπλοΐας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ, από τον ιδιωτικό τομέα είναι μεγάλη, λαμβανομένου υπόψη ότι με τις ελεύθερες δρομολογήσεις καλύπτεται σχεδόν το 97% της συνολικής κίνησης.
Η παρέμβαση του κράτους για την εξυπηρέτηση 44 μικρών νησιών είναι μεγάλης εθνικής και οικονομικής σημασίας, αλλά αφορά το 3% της συνολικής ακτοπλοϊκής κίνησης. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας