Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

Οι ακτοπλόοι «βάζουν χέρι» στις άγονες αεροπορικές γραμμές. Τι ζητούν

Ολοένα και κλιμακώνουν την ρητορική τους οι ακτοπλόοι κατά του υφιστάμενου καθεστώτος διαμόρφωσης των άγονων γραμμών.
Οι ακτοπλόοι ζητούν ολική αναμόρφωση των άγονων γραμμών και ουσιαστικά σύσταση «ενιαίου ταμείου και σχεδιασμού», όχι μόνο για τις ακτοπλοϊκές, αλλά τουλάχιστον και για τις αεροπορικές γραμμές.
«Περίεργα φαινόμενα παρατηρούμε στα δρομολόγια Δημόσιας Υπηρεσίας, όπου για τις αεροπορικές συγκοινωνίες κάποια νησιά θεωρούνται άγονα και για την ακτοπλοΐα όχι.
Τα γονιμότατα νησιά Πάρος και Νάξος επιδοτούνται για την αεροπορική τους συγκοινωνία, όταν το ΥΝΑ προσπαθεί εναγωνίως να εξασφαλίσει κεφάλαια για την εξυπηρέτηση της Κάσου και της Καρπάθου», ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης, στην ημερίδα “Κρίσιμες ώρες για την Ακτοπλοΐα και τις συγκοινωνίες των ελληνικών νησιών”.
Στην ίδια ημερίδα, ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης σημείωσε ότι «η ακτοπλοΐα, η οποία εξυπηρετεί 1,6 εκατομμύρια νησιωτών, επιδοτείται με πολύ μικρότερα ποσά, απ’ ότι επιδοτούνται όλες οι άλλες μορφές συγκοινωνίας στη χώρα», συμπληρώνοντας «είτε οι αστικές συγκοινωνίες στα κέντρα των πόλεων, στην  Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, είτε σιδηροδρομικές συγκοινωνίες, οι οποίες ελάχιστα εξυπηρετούν επιβάτες, πολύ περισσότερο εμπορεύματα και έχουνε κοστίσει δισεκατομμύρια στον Έλληνα πολίτη».
Για τις ακτοπλοϊκές άγονες γραμμές, το 2009 οι επιδοτήσεις έφταναν τα 130 εκατ. ετησίως και σήμερα τα 70 εκατ., γεγονός που έχει επιδράσει αρνητικά στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών.  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας