Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

Αλλαγές στους ταχογράφους από 2 Μαρτίου - Ποιες οι ευθύνες των επιχειρήσεων σε περίπτωση παράβασης και πότε ευθύνονται αποκλειστικά οι οδηγοί

Τον Μάρτιο θα τεθούν σε εφαρμογή νέες διατάξεις του ήδη (εν μέρει) ισχύοντος Κανονισμού σχετικά με την χρήση του Ταχογράφου.

Ξεκινώντας από τις 2 Μαρτίου εφαρμόζεται πλέον ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός 165/2014/EΕ, σχετικά με την χρήση του Ταχογράφου στις οδικές μεταφορές. 

Ήδη από το προηγούμενο έτος κάποια άρθρα του κανονισμού είχαν τεθεί  σε ισχύ. Από τον Μάρτιο όμως του 2016 ο Κανονισμός πλέον εφαρμόζεται πλήρως σε όλη την έκταση του. 

Ποιες είναι όμως οι κυριότερες αλλαγές που εισάγει; 

Τα κυριότερα σημεία του κανονισμού αφορούν στην ανάληψη της ευθύνης σε περίπτωση παραβάσεων (αρθ.33)

Οι μεταφορικές εταιρίες έχουν πλέον την υποχρέωση:


  •  να εξασφαλίζουν ότι οι οδηγοί τους διαθέτουν κατάλληλη εκπαίδευση και οδηγίες όσον αφορά στην ορθή λειτουργία των ταχογράφων, είτε ψηφιακών ή αναλογικών, διενεργούν τακτικούς ελέγχους προκειμένου να διασφαλίζουν ότι οι οδηγοί τους προβαίνουν σε ορθή χρήση τους
  •  να μην παρέχουν στους οδηγούς τους άμεσα ή έμμεσα κίνητρα που θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν την κατάχρηση των ταχογράφων
  •    να χορηγούν επαρκή αριθμό φύλλων καταγραφής στους οδηγούς οχημάτων εξοπλισμένων με αναλογικό ταχογράφο, λαμβάνοντας υπόψη τον προσωπικό χαρακτήρα των φύλλων καταγραφής, τη διάρκεια της υπηρεσίας και την ενδεχόμενη ανάγκη αντικατάστασης των φύλλων καταγραφής που ενδεχομένως φθάρηκαν ή κατασχέθηκαν από εξουσιοδοτημένο ελεγκτή
  •  να  χορηγούν στους οδηγούς μόνο φύλλα καταγραφής εγκεκριμένου τύπου, κατάλληλα να χρησιμοποιηθούν στη συσκευή που είναι εγκατεστημένη στο όχημα 
Εφόσον το όχημα διαθέτει ψηφιακό ταχογράφο, η επιχείρηση μεταφορών και ο οδηγός μεριμνούν ώστε, με βάση τη διάρκεια της υπηρεσίας, η εκτύπωση δεδομένων από τον ταχογράφο κατ’ αίτηση ενός ελεγκτή να είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί ορθά σε περίπτωση επιθεώρησης.

Οι επιχειρήσεις μεταφορών είναι υπεύθυνες για παραβιάσεις του παρόντος κανονισμού που έχουν διαπράξει οδηγοί τους ή οδηγοί που έχουν τεθεί στη διάθεσή τους.
Ωστόσο, τα κράτη μέλη δύνανται να εξαρτούν την εν λόγω ευθύνη από την παράβαση, εκ μέρους της επιχείρησης μεταφορών, του παρόντος άρθρου μόνο όταν αυτές:
  • δεν εκπαιδεύουν τους οδηγούς στην λειτουργία του ταχογράφουαμείβουν τους οδηγούς που απασχολούν ή διαθέτουν, ακόμη και εάν οι αμοιβές έχουν τη μορφή επιδόματος ή μισθολογικής αύξησης, σε συνάρτηση με τις διανυόμενες αποστάσεις ή/και με τον όγκο των μεταφερομένων εμπορευμάτων, εάν οι αμοιβές αυτές είναι τέτοιας φύσεως ώστε να θέτουν σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια ή/και να ενθαρρύνουν την παράβαση του κανονισμού 561/2006.
  •  οργανώνουν τις δραστηριότητες των οδηγών κατά παράβαση των χρόνων ανάπαυσης του κανονισμού   
  • δεν παρέχουν τις κατάλληλες οδηγίες στον οδηγό και 
  • δεν διενεργούν τακτικούς ελέγχους προκειμένου να διασφαλίζεται η τήρηση του κανονισμού
Παραμένουν ωστόσο σε καθεστώς αναμονής οι λεγόμενοι «έξυπνοι ταχογράφοι» με δυνατότητα δορυφορικής παρακολούθησης και καταγραφής. 

Η εγκατάσταση αυτών των συστημάτων θα είναι υποχρεωτική αποκλειστικά σε οχήματα που τίθενται σε κυκλοφορία 36 μήνες μετά την εφαρμογή ενός κανονισμού, που για την ώρα βρίσκεται σε στάδιο διαβούλευσης. 

Τέλος ο κανονισμός αναφέρει ότι, οι επιχειρήσεις μεταφορών τηρούν αρχείο των φύλλων καταγραφής και των εκτυπώσεών τους, εφόσον πραγματοποιήθηκαν εκτυπώσεις προς συμμόρφωση με το άρθρο 35, σε χρονολογική σειρά και σε αναγνώσιμη μορφή, για διάστημα τουλάχιστον ενός έτους μετά τη χρήση τους, και χορηγούν αντίγραφα στους ενδιαφερόμενους οδηγούς που τα ζητούν. Οι επιχειρήσεις μεταφορών παραδίδουν επίσης αντίγραφα των δεδομένων που έχουν τηλεφορτωθεί από τις κάρτες οδηγού στους ενδιαφερόμενους οδηγούς που τα ζητούν, καθώς και τα αντίγραφα αυτά σε έντυπη μορφή. Τα φύλλα καταγραφής, τα εκτυπωμένα αντίγραφα και τα δεδομένα που έχουν τηλεφορτωθεί επιδεικνύονται ή παραδίδονται σε οποιονδήποτε εξουσιοδοτημένο ελεγκτή κατόπιν αιτήματός του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας