Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

«Ακέφαλη» η Εγνατία Οδός.

Θύμα της διαμάχης, που υποβόσκει μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και του ΤΑΙΠΕΔ για τον έλεγχο της «Εγνατία Οδός Α.Ε », εν όψει της ιδιωτικοποίησης του μεγάλου αυτοκινητοδρόμου, θεωρείται ο Πάρις Σαββαΐδης, που υπέβαλε την παραίτησή του από τις θέσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», σύμφωνα με την «Ελευθεροτυπία».

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, που είχε τοποθετήσει τον κ. Σαββαΐδη προ διετίας στην κορυφή της εταιρείας διαχείρισης του άξονα της Εγνατίας, αλλά και πολιτών σημαντικών έργων και μελετών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, εμφανίζεται να κρατά χαμηλούς τόνους και να μη δίνει προεκτάσεις στην παραίτηση Σαββαΐδη.

Σε ανάλογο κλίμα κινείται και ο παραιτηθείς πρόεδρος, προβάλλοντας προσωπικούς λόγους για την αποχώρησή του από την εταιρεία και ότι επιστρέφει στα ακαδημαϊκά του καθήκοντα, στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.» συνδέουν την παραίτηση του Σαββαΐδη με «παρασκήνιο παρεμβάσεων» του ΤΑΙΠΕΔ στην εταιρεία. Επισημαίνουν ότι «το τελευταίο διάστημα εντάθηκε, με ωμό για την αυτοτέλεια και την ακεραιότητα της εταιρείας τρόπο, η παρέμβαση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), προκειμένου να προωθήσει επιλογές, που σε καμία περίπτωση δεν είναι προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος».

Τι υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι

Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ, τονίζουν οι εργαζόμενοι, είναι «να αναλάβει πλήρως τον έλεγχο της λειτουργίας της εταιρείας, με στόχο την πλήρη προώθηση σχεδίων, ενάντια στο δημόσιο συμφέρον και εν τέλει στην άνευ όρων παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτες».

Σε αυτή την κατεύθυνση το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε ήδη σε αλλαγή του καταστατικού της εταιρείας της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», ώστε ο ορισμός των μελών Δ.Σ. να γίνεται αποκλειστικά από το Ταμείο. Παράλληλα, εξελίσσεται διαμάχη μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και του ΤΑΙΠΕΔ, με αιχμή τα διόδια στον άξονα των 600 χιλιομέτρων που συνδέει την Ηγουμενίτσα με την Αλεξανδρούπολη.

Το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με τους εργαζομένους, αδειάζει τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, που έχει δεσμευθεί από τον περασμένο Απρίλιο, με την υπογραφή σχετικής υπουργικής απόφασης, να ισχύσει στον αυτοκινητόδρομο μήκους 600 χιλιομέτρων σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων, δίκαιης χρέωσης των χρηστών, ανάλογα με τα διανυόμενα χιλιόμετρα και ετοιμάζεται να «φυτέψει», μαζί με τους επτά ήδη υπάρχοντες, άλλους 15 έως 19 νέους σταθμούς, για να κάνει πιο ελκυστική την πώληση του δρόμου σε υποψήφιους επενδυτές και μεγαλοεργολάβους.

Ο υπουργός Υποδομών, με δηλώσεις του, τα προηγούμενα εικοσιτετράωρα επέμεινε στα αναλογικά διόδια, ενώ το σίριαλ με επίκεντρο την ιδιωτικοποίηση του άξονα συνεχίζεται.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/8996-akefali-emeine-i-egnatia-odos-o-paris-egine-ifigeneia-logo-apokratikopoiisis.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας