Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

Λιγότερα μποφόρ στην ακτοπλοΐα. Τα χειρότερα φαίνεται ότι πέρασαν

Λιγότερα μποφόρ στην ακτοπλοΐα. Οι εταιρείες αρχίζουν να αισιοδοξούν ολοένα και περισσότερο, διαπιστώνοντας ότι τα χειρότερα πέρασαν. Μετά από αρκετά χρόνια, δυο μεγάλες εταιρείες, όπως ο όμιλος Attica (BlueStar, Superfast) και η Minoan Lines κατάφεραν να αυξήσουν τα έσοδα, σε σχέση με το 2012.
Του Φώτη Φωτεινού
Παράλληλα, όλες οι εισηγμένες εταιρείες (όμιλος Attica, Minoan, ANEK, NEΛ) πέτυχαν να μειώσουν τις ζημιές, λαμβάνοντας, ανά περιπτώσεις, μέτρα, όπως σύσταση κοινοπραξίας για κοινά δρομολόγια, αποδρομολογήσεις πλοίων από μη αποδοτικές γραμμές, περικοπή δρομολογίων, μείωση ταχυτήτων, αντικατάσταση πλοίων, κ.λπ.
Εξαιρετικά παρήγορο είναι και το γεγονός ότι, σύμφωνα με στοιχεία των ελληνικών λιμεναρχείων, η συνολική κίνηση στις γραμμές Ελλάδος - Ιταλίας σημείωσε αύξηση 5,5% σε επιβάτες, αύξηση 4,9% σε Ι.Χ. οχήματα και αύξηση 0,4% σε φορτηγά οχήματα, σε συνολικά 7,8% λιγότερα δρομολόγια, σε σχέση με το 2012. Όσον αφορά τις γραμμές της Ελλάδας, σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, διαπιστώθηκε μείωση, η οποία δείχνει σημάδια σταθεροποίησης.
Βέβαια, από την άλλη πλευρά, οι εταιρείες παρέμειναν για ακόμη μια χρονιά ζημιογόνες, με τη ΝΕΛ να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, παρά το γεγονός ότι η δικαιοσύνη έκανε δεκτή την πρόταση εξυγίανσης της. Πάντως, όλες οι ακτοπλοϊκές διαβλέπουν ότι, το 2014, θα είναι καλύτερη χρονιά.

Οι επιδόσεις του Attica Group (BlueStar, Superfast)
Ανά εταιρεία, σημαντική συρρίκνωση ζημιών, αλλά και ενίσχυση του κύκλου εργασιών, εμφάνισε η Attica Group (BlueStar, Superfast). Οι ζημιές μετά φόρων υποχώρησαν στα 10,13 εκατ. ευρώ, ΤΟ 2013, έναντι ζημιών 53,98 εκατ. ευρώ το 2012. Ο κύκλος εργασιών του ομίλου ενισχύθηκε κατά 1,6%, στα 260,16 εκατ. ευρώ, έναντι 256 εκατ. ευρώ το 2012.
Στη βελτίωση των αποτελεσμάτων της Attica συνέβαλε η μείωση των τιμών καυσίμων, η οποία, σε συνδυασμό με τη βελτιστοποίηση των δρομολογίων, επέφερε μείωση στο κόστος καυσίμων και λιπαντικών του ομίλου σε ποσοστό 9,9%, σε σχέση με τη xρήση 2012.
Κατά το έτος 2013, τα πλοία της Attica Group στην Αδριατική αύξησαν το μερίδιο αγοράς κατά δύο μονάδες περίπου στους επιβάτες, στο 35,2% και κατά μία μονάδα στα Ι.Χ. οχήματα, στο 29,6%, ενώ το μερίδιο αγοράς μειώθηκε κατά μία μονάδα στα φορτηγά οχήματα, στο 35,7%.
Στις γραμμές εσωτερικού Πειραιάς-Κυκλάδες, Πειραιάς-Δωδεκάνησα, Πειραιάς-Ηράκλειο και Πειραιάς-Χίος–Μυτιλήνη, το έτος 2013, καθώς και στη σύνδεση Ραφήνα-Κυκλάδες, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, το μεταφορικό έργο των πλοίων του ομίλου αυξήθηκε στους επιβάτες κατά 5,3% (3.234.394 επιβάτες), στα φορτηγά οχήματα κατά 4,3% (145.310 φορτηγά οχήματα) και στα Ι.Χ. οχήματα κατά 2,3% (394.271 Ι.Χ. οχήματα).

H Minoan θέλει να μπει στο Πειραιάς – Χανιά
Όπως και η Attica, έτσι και η Minoan παρουσίασε πέρσι αύξηση εσόδων και μείωση ζημιών. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 161,57 εκατ., έναντι 152,83 εκατ. της αντίστοιχης χρήσης του 2012.
Η αύξηση αυτή οφείλεται, κυρίως, στην απόφαση της εταιρείας για επέκταση της υφιστάμενης γραμμής της Αδριατικής (Πάτρα–Αγκώνα) μέχρι την Τεργέστη.Αντίστοιχα, τα καθαρά μετά από φόρους αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε ζημίες 14,78 εκατ., έναντι ζημιών 51,31 εκατ. της περασμένης χρήσης.
Πάντως, οι Μινωικές αναμένουν “σήμα” από το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να δρομολογήσουν πλοίο στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά. Η εταιρεία δεν αποκαλύπτει τα πλάνα της, αλλά όπως σημειώνουν στελέχη της, εξακολουθούν να ισχύουν τα σχέδια για έκτακτη δρομολόγηση πλοίου, με την έναρξη της θερινής περιόδου και τακτική δρομολόγηση από τον προσεχή Νοέμβριο.
Σημειώνεται ότι οι Μινωικές Γραμμές είχαν αιτηθεί, από τα μέσα του προηγούμενου Δεκεμβρίου, έκτακτη δρομολόγηση πλοίου τους στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά (την οποία εξυπηρετεί μόνο η ΑΝΕΚ) από τον Ιούνιο του 2014, μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου.
Από την πλευρά της, η ΑΝΕΚ παρουσίασε μείωση εσόδων, αλλά και ζημιών. Τα έσοδα έφτασαν τα 178 εκατ. και οι ζημιές τα 35,7 εκατ. Το 2013 ,ο όμιλος της ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων.
Σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, η ΑΝΕΚ διακίνησε συνολικά 1,5 εκατομμύριο επιβάτες, 241 χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα και 149 χιλιάδες φορτηγά. Αντίστοιχα, το 2012, όπου είχε δραστηριοποιηθεί επιπλέον στην ενδοκυκλαδική γραμμή και στη γραμμή του Ανατολικού Αιγαίου, είχε διακινήσει συνολικά 1,9 εκατ. επιβάτες, 290 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 165 χιλ. φορτηγά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας