Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014

Κεντρική Οδός Ε65: Ενεργοποιείται και επίσημα το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα

Το έργο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Ε65 είναι σήμερα το σημαντικότερο έργο για τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία. Σε φάση κατασκευής βρίσκεται από τα 3 διακριτά τμήματα το μεσαίο, από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα.

Το ευχάριστο νέο που φαίνεται ότι σύντομα θα γίνει και χειροπιαστό με τις πρώτες εργασίες είναι η ένταξη του νότιου τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα στο νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) 2014-2020. Για το ίδιο έργο ανακοίνωση με αφορμή τη χρηματοδότησης του εξέδωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κώστας Σκρέκας.

Στην ανακοίνωση, αναφέρεται πως «Στο  Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομών - Μεταφορών , Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη, που εστάλη την  Παρασκευή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς έγκριση, συμπεριελήφθη οριστικά μετά από ενέργειες του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κώστα Σκρέκα και του υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, το οδικό έργο «Λαμία – Ξυνιάδα» του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65) προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ.  Το έργο, που αναφέρεται ονομαστικά στον κατάλογο έργων,  θα ενώνει την πόλη των Τρικάλων με τον ΠΑΘΕ (έξοδος στο ύψος της Λαμίας) και με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται πλέον  η συνέχιση των εργασιών στο εν λόγω τμήμα».



Η εξέλιξη αυτή δικαιώνει ουσιαστικά όσους πάλεψαν για να μείνει ζωντανό το νότιο τμήμα του Ε65 που για σημαντικό χρονικό διάστημα παρέμενε με την κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου "τυφλού" που θα ξεκινούσε και θα κατέληγε χωρίς να έχει καμία σύνδεση με το υπόλοιπο δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Το έργο στο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα, ενώνει οριστικά τον Ε65 με τον ΠΑΘΕ και κάνει πραγματικότητα την γρήγορη σύνδεση των περιοχών του Δομοκού, της Καρδίτσας, των Τρικάλων και της Καλαμπάκας με την Αθήνα.

Χαρακτηριστικά να πούμε πως η χρονοαπόσταση από την Καρδίτσα στην Αθήνα θα περιοριστεί σε λιγότερο από 3 ώρες. Το έργο θα κατασκευαστεί από τον παραχωρησιούχο "Κεντρική Οδός ΑΕ" που θα πρέπει σε συννενόηση με το Υπουργείο Υποδομών αλλά και το Ανάπτυξης να ενημερώσουν για τα χρονοδιαγράμματα καθώς και για τις λεπτομέρειες της συμφωνίας κατασκευής.

Να θυμίσουμε πως βάσει της νέας σύμβασης που υπογράφηκε τον περασμένο Δεκέμβριο η εταιρεία Κεντρική Οδός θα κατασκευάσει τόσο το νότιο τμήμα (Λαμία-Ξυνιάδα) όσο και το βόρειο τμήμα (Τρίκαλα-Εγνατία) σε χρόνο που δεν πρέπει να ξεπερνά τα 4 χρόνια από την ενεργοποίηση της σύμβασης. Ουσιαστικά τα 2 τμήματα δεν "εφυγαν" ποτέ από τη σύμβαση αλλά περίμεναν τον κατάλληλο χρόνο και χρηματοδότηση για να "ζωντανέψουν" και να αποτελέσουν πρόσθεση στο φυσικό αντικείμενο του αυτοκινητόδρομου.

Για το βόρειο τμήμα δεν υπάρχει προς το παρόν κάτι επίσημο όμως η λίστα του Υπουργείου Υποδομών για τα έργα μεταφορών όπως δημοσιεύθηκε πριν από λίγες μέρες και σας παρουσίασε το ypodomes.com δεν περιείχε το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία, πράγμα που μπορεί να ερμηνευθεί ως "εγκατάλειψη" του τμήματος μέχρι νεωτέρας.
 
Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας