Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2015

Τέλος στην πώληση ΟΛΠ και ΟΛΘ, προς αξιοποίηση επιμέρους δραστηριοτήτων

Τέλος στην πώληση του 67% των ΟΛΠ και ΟΛΘ έβαλαν, χθες, ο υπουργός Οικονομίας και Ναυτιλίας Γιώργος Σταθάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας. Η νέα κυβέρνηση απορρίπτει τη μέθοδο της πώλησης του 67% και αναζητεί νέα μοντέλα αξιοποίησης των λιμένων.
«Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι θα δουλέψουμε, με κάθε τρόπο, τη δυνατότητα της Ελλάδας να είναι ένας διεθνής κόμβος μεταφορών και από ένα σημείο και πέρα να έχει υποστηρικτικές δραστηριότητες.
Ο τρόπος και οι διαδικασίες θα είναι διαφορετικός από τη στρατηγική και τις διαδικασίες που είχαν επιλεγεί μέχρι εδώ. Αλλά θα βρεθούν οι κατάλληλοι τρόποι, οι καλύτερες διαδικασίες να παίξει αυτό το ρόλο η λιμενική υποδομή της χώρας, ως χώρος τεράστιας εμβέλειας για να μπορεί να διακινεί το διεθνές εμπόριο», ανέφερε ο κ. Σταθάκης.
Από την πλευρά του, ο κ. Δρίτσας σημείωσε ότι «οι Οργανισμοί Λιμένα Θεσσαλονίκης και Λιμένα Πειραιά πρέπει να διατηρήσουν το δημόσιο χαρακτήρα τους, γιατί αυτό πραγματικά μπορεί να αποτελέσει τη βάση και την προϋπόθεση για μία παραγωγική ανασυγκρότηση επ’ ωφελεία και της χώρας και του λαού και της εθνικής οικονομίας. Σε αυτή την κατεύθυνση είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε πολύ σοβαρές δυνατότητες συνεργασιών και αξιοποίησης πολλαπλών προτάσεων συζητήσεων».
Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι η νέα κυβέρνηση θα κινηθεί, πιθανότατα, στο μοντέλο των παραχωρήσεων επιμέρους δραστηριοτήτων και στρατηγικών συμφωνιών (οι διακρατικές συμφωνίες απαγορεύονται, εξαιτίας των κανονισμών της ΕΕ, που απαιτούν διαγωνισμούς). Δηλαδή, στην προκήρυξη επιμέρους διεθνών διαγωνισμών για τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, το car terminal του ΟΛΠ, κ.α. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας