Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

Ημερίδα παρουσίασης-συζήτησης: «Κρίσιμες ώρες για την Ακτοπλοΐα και τις συγκοινωνίες των ελληνικών νησιών: το πρόβλημα και οι πιθανές λύσεις»

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Ημερίδα παρουσίασης – συζήτησης, με θέμα: «Κρίσιμες ώρες για την Ακτοπλοΐα και τις συγκοινωνίες των ελληνικών νησιών: το πρόβλημα και οι πιθανές λύσεις», η οποία συνδιοργανώθηκε από τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών (Ε.Ε.ΣΥ.Μ.) και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (Ε.Β.Ε.Π.) και η οποία έλαβε χώρα στο Μέγαρο του Ε.Β.Ε.Π. τη Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2014.


Η συνάντηση αυτή έγινε στο πλαίσιο των προσπαθειών της Ομάδας Εργασίας (ΟΕ) που συνέστησε ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (Σ.Ε.Ε.Ν.) και το Εργαστήριο Διοίκησης Ναυτιλιακών και Λιμενικών Επιχειρήσεων (Ε.ΔΙ.ΝΑ.Λ.Ε.) του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, και στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι των αρμόδιων Αρχών, των εμπλεκομένων φορέων, Πανεπιστημιακοί και ειδικοί του κλάδου των μεταφορών.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Μ. Βαρβιτσιώτης, o A΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής Β΄ Πειραιά, κ. Ι. Τραγάκης, ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Θ. Δρίτσας, η Βουλευτής της ΔΗΜΑΡ, κα Μ. Ρεπούση, καθώς και μεγάλος αριθμός επιχειρηματιών και εκπροσώπων των παραγωγικών φορέων.
Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η παρουσίαση των αποτελεσμάτων των μέχρι σήμερα εργασιών της ΟΕ Ακτοπλοΐας, η σχετική Έκθεση που συντάχθηκε και η κατάθεση συγκεκριμένων, αποτελεσματικών, άμεσα εφαρμόσιμων και βιώσιμων προτάσεων για πιθανές δράσεις που θα μπορούσαν να αναληφθούν για τη αντιμετώπιση των προβλημάτων της ακτοπλοΐας.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο Δελτίο Τύπου.
Μπορείτε να βρείτε το Πρόγραμμα της Ημερίδας εδώ.
Εδώ μπορείτε να βρείτε την Έκθεση που εκπονήθηκε στα πλαίσια της Ομάδας Εργασίας για την Ακτοπλοΐα.
Στους παρακάτω υπερσυνδέσμους μπορείτε να βρείτε τις σχετικές παρουσιάσεις:

1 σχόλιο:

  1. Οι προτάσεις που κατατίθενται πηγάζουν από τα ευρήματα που προέκυψαν από την έρευνα της ΟΕ αλλά και την κοινή παραδοχή πως η βιωσιμότητα του κλάδου μπορεί να προέλθει από συνδυασμό δύο τρόπων προσέγγισης των προβλημάτων: πρώτον, τη μείωση του λειτουργικού κόστους των ακτοπλοϊκών εταιρειών που αφορά στην εκμετάλλευση των πλοίων ή και τη χρησιμοποίηση, όπου είναι εφικτό, καταλληλότερων κατά περίπτωση πλοίων αλλά και εξορθολογισμό της προσφερόμενης χωρητικότητας, και δεύτερον τη βελτιστοποίηση του ακτοπλοϊκού δικτύου και των προσφερόμενων συγκοινωνιακών συνδέσεων των νησιών. Οι σχετικές προτάσεις, όπως είναι πρόδηλο, αφορούν το σύνολο του κλάδου της ακτοπλοΐας και κατατάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες: πρώτον, τις προτάσεις επί στρατηγικών θεμάτων, δεύτερον, τις προτάσεις για την αναδιάρθρωση του ακτοπλοϊκού συγκοινωνιακού δικτύου, τρίτον, τις προτάσεις σχετικά με την τροποποίηση του θεσμικού και διοικητικού πλαισίου που διέπει τον κλάδο και, τέλος, τέταρτον, τις αναγκαίες Μελέτες Υποστήριξης που θα απαιτηθούν.

    Κορωνίδα των προτάσεων είναι η ανάγκη για την αναθεώρηση των Ελάχιστων Απαιτήσεων Σύνδεσης των νησιών με την υπόλοιπη Ελλάδα και την επεξεργασία ενός ρεαλιστικού, στρατηγικού Βέλτιστου Δικτύου Νησιωτικών Συνδέσεων (ΒΔΝΣ), το οποίο θα περιλαμβάνει Περιφερειακούς Συγκοινωνιακούς Κόμβους (ΠΣΚ), στο πλαίσιο ενός συστήματος που να συνδυάζει, στον βαθμό που αυτό είναι εφικτό, τη συνεργασία κομβικών γραμμών και ακτινικών συνδέσεων μέσω ανταποκρίσεων με την εφαρμογή του συστήματος «Hub and Spoke» και τον συνδυασμό μεταφορικών μέσων. Το σύστημα «Hub and Spoke» μπορεί να αποτελέσει την βέλτιστη λύση στο πλαίσιο ενός στρατηγικού σχεδιασμού ενός ιδανικού δικτύου ακτοπλοϊκών μεταφορών, ώστε να αποτελέσει την πλατφόρμα πάνω στην οποία θα προστεθούν ως αναπόσπαστα δομικά κομμάτια οι συνδέσεις με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς. Λοιπές προτάσεις είναι, επίσης, η πολυτροπική μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, η δημιουργία «Παρατηρητηρίου Ακτοπλοΐας», ως εργαλείο για την υποβοήθηση στην ανάπτυξη πολιτικής και τη λήψη αποφάσεων, η επανεξέταση των υφιστάμενων Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας και οι ελκυστικότεροι διαγωνισμοί για την ανάθεσή τους, η υιοθέτηση πολυετών συμβάσεων ΔΥ, όπου αυτό είναι εφικτό, η μείωση του Φ.Π.Α. επιβατών και οχημάτων, η μη καταβολή λιμενικών τελών για τις γραμμές ΔΥ και η βελτίωση της διαδικασίας καταβολής των αποζημιώσεων για τις γραμμές αυτές, καθώς και μια σειρά αναγκαίων Μελετών Υποστήριξης.

    Πηγή: http://supply-chain.gr/articles.php?artic=4367#.Uy_3OoWNupo

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Συνολικές προβολές σελίδας