Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Προβλέψεις για ναύλους σε πετρελαιοφόρα, ξηρού φορτίου και containerships

Τα δεξαμενόπλοια αναμένεται να έχουν καθαρό ορίζοντα ανάπτυξης το 2015, ενώ συγκεχυμένη είναι η εικόνα για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού χύδην φορτίου, σύμφωνα με ανάλυση του ναυτιλιακού οργανισμού Bimco, όπως μετέδωσε η «Ναυτεμπορική».
Σε ανάλυσή του αναφέρεται στην πορεία της παγκόσμιας οικονομίας. Η ανάπτυξη, όπως σημειώνει η Bimco, στις αναδυόμενες αγορές και τις αναπτυσσόμενες οικονομίες αναμένεται να βελτιωθεί και να κινηθεί στο 5% το 2015, από 4,4% το 2014.
Οι ανεπτυγμένες οικονομίες είναι πιθανό να παραμείνουν σε φάση ανάκαμψης και να βελτιώσουν περαιτέρω τον ρυθμό ανάπτυξης στο 2,3%, από 1,8% το 2014. Σε ό,τι αφορά την κατάσταση τη ναυτιλία και κυρίως την προσφορά χωρητικότητας, η Bimco σημειώνει ότι το συνολικό βιβλίο παραγγελιών παρέμεινε αμετάβλητο κατά τη διάρκεια του 2014.
Η υπερπροσφορά χωρητικότητας, στα κύρια τμήματα της ναυτιλιακής αγοράς, δεν μεταβλήθηκε ιδιαίτερα το 2014. Μόνο στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού παρατηρήθηκε μείωση της προσφοράς, με αποτέλεσμα να καταγραφεί άνοδος των ναύλων κατά 20%, σε σύγκριση με το 2013.
Για το 2015, η Bimco αναμένει στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου μία αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας κατά 5,1%, έναντι 5,5% το 2014, ένα ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο. Από την άλλη πλευρά, η άνοδος της ζήτησης θα κυμανθεί στα επίπεδα του 4%-5%, χαμηλότερα δηλαδή από την άνοδο της προσφοράς.
Η ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος θα είναι και πάλι το κέντρο της προσοχής των πλοιοκτητών και αναλυτών. Τα τελευταία χρόνια, η αύξηση της ζήτησης ικανοποιείται από τα πλοία τύπου Capesize.
Το 2014, το 70% της συνολικής αύξησης του όγκου της αυξανόμενης ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος προήλθε από την Κίνα. Η BIMCO εκτιμά ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί, με τα Capesize πλοία να έχουν και πάλι το κύριο μεταφορικό έργο. Στα δεξαμενόπλοια, το τμήμα που μεταφέρει αργό πετρέλαιο θα έχει μία αύξηση της χωρητικότητας κατά 1,7%, έναντι 1,3% το 2014.
Για τρίτη χρονιά το ποσοστό ανόδου της προσφοράς είναι σε χαμηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα πιο θετικές προοπτικές για τα έσοδα των πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου. Στα πλοία μεταφοράς προϊόντων αργού η εκτιμώμενη αύξηση της προσφοράς για το 2015 είναι στο 4,6% έναντι 4,3% το 2014.
Αύξηση στα δεξαμενόπλοια
Στα δεξαμενόπλοια, η αγορά μεταφοράς αργού ξεκίνησε πολύ θετικά το 2014 επιτυγχάνοντας υψηλό πέντε ετών σε ό,τι αφορά τα έσοδα των δεξαμενόπλοιων. Η δυναμική της αγοράς συνεχίστηκε και το φθινόπωρο και στο τέλος του 2014, καθώς μεταξύ άλλων η αύξηση των εξαγωγών από τη Δυτική Αφρική προς την Απω Ανατολή, αντίς προς τις ΗΠΑ, έχει αυξήσει τα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου.
Η πτώση των τιμών του πετρελαίου θα συνεχίσει να ευνοεί την αγορά των δεξαμενόπλοιων, εκτιμά η Bimco. Σε ό,τι αφορά δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού, ήταν πολύ καλύτερο το τελευταίο τρίμηνο του έτους και τελικά ο χρόνος έκλεισε θετικά παρά την επιβράδυνση του ρυθμού εξαγωγών προϊόντων από τις ΗΠΑ.
Κλειδί η ζήτηση
Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η αύξηση της προσφοράς αναμένεται να υποχωρήσει στο 5,8% το 2015 από 6,2% το 2014. Η BIMCO εκτιμά ότι με δεδομένη την αύξηση της χωρητικότητας, κομβικής σημασίας είναι η ζήτηση.
Στην Ευρώπη η ζήτηση θα είναι ισχυρότερη όπως δείχνουν τα στοιχεία ιδιωτικής κατανάλωσης, ενώ περαιτέρω βελτίωση της ζήτησης αναμένεται και από τις ΗΠΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας