Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015

Κατά του γερμανικού νόμου, που «φρενάρει» τις μεταφορές, η ΟΦΑΕ

Στην Πολωνία συναντήθηκαν εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών φορτηγών από την Ελλάδα, την Πολωνία, την Εσθονία, την Ουγγαρία, την Τσεχία, την Λιθουανία, την Λετονία, την Ρουμανία, την Σλοβακία και την  Σλοβενία, ενώ επιστολή υποστήριξης στους συναδέλφους τους αυτοκινητιστές φορτηγών έστειλαν και οι Βούλγαροι και οι Κροάτες, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΦΑΕ. 
Σημαντικοί σύμμαχοι στην προσπάθεια αυτή, είναι και οι Ισπανοί, οι οποίοι έχουν εκφράσει έντονα την δυσαρέσκεια τους για αυτές τις εξελίξεις, και την ανησυχία τους για το μέλλον των οδικών μεταφορών στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όπως σημειώνει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), «το γνωστό πρόβλημα, που ούτε λίγο, ούτε πολύ αναγκάζει, μόνο στην Γερμανία, τους αυτοκινητιστές φορτηγών διεθνών μεταφορών να καταβάλουν κατώτατο ωρομίσθιο ύψους 8,5 ευρώ για όλες τις οδικές μεταφορές, έχει σημάνει συναγερμό. Παράλληλα, αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι οι υπόλοιπες μορφές μεταφοράς (ναυτιλία, αερομεταφορές, σιδηρόδρομος) έχουν εξαιρεθεί από την εφαρμογή αυτού του μέτρου, αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά ότι οι οδικές μεταφορές δεν λαμβάνουν καμία στήριξη.
Εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκινητιστές φορτηγών αγωνιούν ιδιαίτερα, καθώς φαίνεται πως, αν η Γερμανία καταφέρει να επιβάλλει την θέληση της, θα ακολουθήσουν και άλλοι!
Ήδη, η Γαλλία κινείται σε ανάλογη με την Γερμανία κατεύθυνση, έχοντας προχωρήσει σε σχετική συζήτηση στο κοινοβούλιο της, ενώ ακούγεται πως θα ακολουθήσουν και η Δανία, η Νορβηγία και η Ιταλία πράγμα, που θα σημάνει τον αφανισμό του μεταφορικού έργου για τους αυτοκινητιστές φορτηγών, που έχουν ως έδρα τους τις «φτωχότερες» χώρες τις Ευρώπης και όχι μόνο.
Αυτή η προοπτική της δημιουργίας μεταφορικού έργου «δύο ταχυτήτων» έχει θορυβήσει μάλιστα και αξιωματούχους της Πολωνίας, που έδωσαν το παρών στην συνάντηση που οργάνωσε η Ομοσπονδία της Πολωνίας ZMPD, αφού παρευρέθηκε ακόμα και ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών της Πολωνίας, ο οποίος τόνισε πως η Πολωνική κυβέρνηση στηρίζει 100% τις προσπάθειες της Ομοσπονδίας και πως έχει ήδη ξεκινήσει σειρά συζητήσεων με την γερμανική κυβέρνηση.
Σημαντικός μοχλός πίεσης για τους μεταφορείς, όλης της Ευρώπης, είναι η ενότητα τους αφού τα προβλήματα που επιφέρει ο νόμος είναι κοινά για όλες τις χώρες.
Άλλωστε η Γερμανία με την μονομερή της ενέργεια στρέφεται ευθέως ενάντια στους κανόνες της ελεύθερης και ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς, παραβιάζοντας τους όρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού βάζει ένα τεχνητό εμπόδιο στους μεταφορείς φορτηγών, που θα αναγκαστούν να χάσουν μεταφορικό έργο, γιατί δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στα τεχνητά αυξημένα κόστη.
Αυτή η αντιευρωπαϊκή διάσταση είναι ξεκάθαρη, αν κανείς υπολογίσει πως η Γερμανία δεν έχει πάρει καμία πρωτοβουλία για να υπάρξει ενιαία ευρωπαϊκή τιμολόγηση του έργου των μεταφορών, ώστε να αυξηθούν τα έσοδα  των αυτοκινητιστών φορτηγών».

Πρωταγωνιστικός o ρόλος της ΟΦΑΕ
Στην συνάντηση επιβεβαιώθηκε η ανάγκη για άμεση κινητοποίηση των μεταφορέων φορτηγών αυτοκινήτων διεθνών μεταφορών ώστε να διασφαλιστεί η επιβίωση του κλάδου και η ΟΦΑΕ ενημέρωσε τους συναδέλφους από τις υπόλοιπες χώρες πώς ήδη έχουν γίνει συναντήσεις με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών και του υπουργείου Εργασίας, ενώ επίκεινται ραντεβού με τους νέους υπουργούς το επόμενο διάστημα.
Παράλληλα ο πρόεδρος, Απόστολος Κενανίδης, και το ΔΣ της ΟΦΑΕ συναντήθηκε με την Μόνιμη Αντιπροσωπεία της χώρας μας στις Βρυξέλλες, με τους Έλληνες Ευρωβουλευτές που συμμετέχουν στην Επιτροπή Μεταφορών, και μάλιστα απέσπασε την υπόσχεσή τους για κατάθεση σχετικής ερώτησης στην Ευρωβουλή.
Συνάντηση υπήρξε και με τον επικεφαλής του τμήματος οδικών μεταφορών στην DG MOVE, κ. Eddy Liegieois, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο οποίος έστειλε μήνυμα αποκλειστικά στην ΟΦΑΕ ζητώντας στην συμβολή της στην έρευνα που διεξάγουν για την εκτίμηση των αποτελεσμάτων που θα φέρει ο νόμος αυτός σε οικονομικό, σε κοινωνικό, σε διοικητικό αλλά και σε περιβαλλοντικό επίπεδο.
Η ΟΦΑΕ με την σειρά της κάλεσε και τις υπόλοιπες χώρες να υποβάλλουν αντίστοιχα στοιχεία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ζήτησε από τους συναδέλφους από χώρες που βρίσκονται σε στρατηγική θέση ανάμεσα στην Γερμανία και την Ρωσία να πιέσουν τις κυβερνήσεις τους να πάρουν ανάλογα με τους Γερμανούς μέτρα σε βάρος των Γερμανών μεταφορέων ώστε να αναλογιστούν και οι ίδιοι τα προβλήματα που επιφέρουν σε εμάς.
Το επόμενο διάστημα η ομάδα εργασίας της ΟΦΑΕ θα βρίσκεται συνεχώς σε επαφές για την ανατροπή του γερμανικού «εμπάργκο», με προτάσεις και επιστολές στα ευρωπαϊκά όργανα και θα προβεί σε συντονισμένες και ταυτόχρονες ενέργειες διαμαρτυρίας τόσο σε εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Δέσμευση μας είναι να συμμετέχουμε ενεργά και συντονισμένα ως μέλη της IRU, με σκοπό να αποκτήσουμε πιο δυναμικό ρόλο μέσα σε αυτή και να πιέσουμε να λάβει άμεσα ενέργειες και μέτρα, ενώ θα οργανώσουμε και νέα συνάντηση τον Μάιο.
Η στήριξη της ΟΦΑΕ στην πρώτη διαμαρτυρία που θα κάνουν οι Ρουμάνοι και οι Πολωνοί έξω από τις Πρεσβείες της Γερμανίας και της Γαλλίας στο Βουκουρέστι και στην Βαρσοβία, αντίστοιχα, θεωρείται δεδομένη.
Η Ομοσπονδία σημειώνει ότι, σε κοινή ημερομηνία που θα ανακοινωθεί, με κοινά συνθήματα διαμαρτυρίας, θα γίνει κάλεσμα από όλους τους Ευρωπαίους μεταφορείς προς τους Γερμανούς να ανακαλέσουν την απόφαση τους. Μάλιστα, αν χρειαστεί θα οργανωθεί και μια κοινή διαμαρτυρία μπροστά στο Ευρωκοινοβούλιο στις Βρυξέλλες.

Χρειάζεται εγρήγορση και στην Ρωσία
Εκτός από το βασικό θέμα της συνάντησης που ήταν ο απαράδεκτος γερμανικός νόμος που «σκοτώνει» τις μεταφορές είχαμε τον χρόνο να μιλήσουμε και για τα κοινά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στην Ρωσία, τόσο με την λειτουργία του TIR στα ρωσικά σύνορα. Η πλήρης συναδελφική σύμπνοια μεταξύ των  παρευρισκόμενων χωρών είναι δεδομένη και σε αυτό το πρόβλημα και όλοι μαζί αποφασίσαμε στην επόμενη συνάντηση της ομάδας να κληθεί και η Ρωσική Ομοσπονδία για να δώσει πληροφορίες για τις κινήσεις της κυβέρνησής τους αλλά και να καταθέσουμε προτάσεις για τις ενέργειες  που πρέπει να κάνουμε για να διαφυλάξουμε την δουλειά μας.
Οι Πολωνοί επεσήμαναν μάλιστα πως οι Ρώσοι συμμετέχουν πολύ ενεργά και δυναμικά στις ομάδες εργασίες των Ηνωμένων Εθνών και πως θα πρέπει και οι χώρες μας να ενεργοποιηθούν και να συμμετέχουν, πρόταση που η ΟΦΑΕ θα εξετάσει προς την κατεύθυνση της εντονότερης εκπροσώπησης των Ελλήνων μεταφορέων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας