Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014

Καθορισμός έγκρισης τύπου για «ΜΟΙΚ» (μεμονωμένα οχημάτα ιδιαίτερης κατασκευής)

Απόφαση σχετικά με τον καθορισμό της διαδικασίας για την έγκριση μεμονωμένων οχημάτων ιδιαίτερης κατασκευής  (ΜΟΙΚ) έλαβε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο συγκεκριμένο ΦΕΚ, «Η παρούσα απόφαση εφαρμόζεται στα οχήματα κατηγορίας Μ1 και Ν1 όπως ορίζονται στο παράρτημα ΙΙ της κοινής υπουργικής απόφασης 29949/1841/09 συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων ειδικής χρήσης, της ίδια κατηγορίας, όπως ορίζονται στο παράρτημα ΙΙ της κοινής υπουργικής απόφασης 29949/1841/09 (Β 2112), με την προϋπόθεση ότι η Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είναι αρμόδια για την έγκριση τύπου τους».
Σύμφωνα με τον ορισμό, ως μεμονωμένο όχημα ιδιαίτερης κατασκευής (ΜΟΙΚ) ορίζεται:
α) «Ανακατασκευασμένο όχημα»: Μεταχειρισμένο όχημα που έχει υποστεί ουσιώδεις μετατροπές και αλλαγές των κυρίων χαρακτηριστικών, οι οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται στις επιτρεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις αλλαγές κυρίων χαρακτηριστικών, αλλά διατηρεί την ταυτότητα του αρχικού οχήματος.
β) «Όχημα μεταχειρισμένων εξαρτημάτων»: Όχημα που έχει κατασκευαστεί εν μέρει με τη χρήση κατασκευαστικών στοιχείων, στοιχείων και εξαρτημάτων από μεταχειρισμένα οχήματα, και δεν υπάγεται στην κατηγορία των ανακατασκευασμένων οχημάτων.
β) «Εγκριτική αρχή»: η Διεύθυνση Τεχνολογίας οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η οποία είναι αρμόδια για όλα τα θέματα που αφορούν στην έγκριση οχημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων, καθώς και για τον καθορισμό των τεχνικών προδιαγραφών αυτών.
γ) «Φορέας ελέγχου»: οργανισμός ή φορέας ο οποίος ορίζεται από την εγκριτική αρχή ως εργαστήριο δοκιμών ή επιθεωρήσεων εξ ονόματός της. Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μπορεί να εκτελεί η ίδια τα καθήκοντα αυτά.
δ) «Εναλλακτικές απαιτήσεις ΜΟΙΚ»: διοικητικές διατάξεις και τεχνικές απαιτήσεις που αποσκοπούν στην εξασφάλιση επιπέδου οδικής ασφάλειας και περιβαλλοντικής προστασίας όσο το δυνατό ισοδύναμο προς το επίπεδο που παρέχεται από τις ισχύουσες διατάξεις.
ε) «Οικογένεια τύπου οχήματος»: οχήματα του ιδίου τύπου οχήματος και της ίδιας παραλλαγής κατά την έννοια του άρθρου 2 και του μέρους Β του παραρτήματος ΙΙ της κοινής υπουργικής απόφασης 29949/1841/2009.
στ) «Κατασκευαστής»: ο διενεργών την μετατροπή ή κατασκευή αντίστοιχα των αναφερομένων στην παρ. α ΜΟΙΚ.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/market-news/item/2094-kathorismos-egkrisi-tipou-gia-moik

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας