Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

Αλλάζει όψη το λιμάνι του Πειραιά: Δρομολογούνται έργα 562 εκατ. ευρώ



Η σταδιακή απεξάρτηση της σχεδόν , αποκλειστικής οικονομικής αποτελεσματικότητας, του οργανισμού από τον τομέα εμπορευματοκιβωτίων και η δραστική ανάπτυξη των λοιπών, αλλά και νέων εμπορικών τομέων, αποτελούν την στρατηγική του ΟΛΠ, όπως αυτή αναφέρεται στο επενδυτικό πλάνο 2014 – 2018.

Του Φώτη Φωτεινού

Συγκεκριμένα, αναμένεται ενίσχυση του τομέα διακίνησης οχημάτων, μέσω επενδύσεων στις υποδομές, καθώς και λειτουργικών αναδιαρθρώσεων, προκειμένου ο Πειραιάς να διατηρήσει την ηγετική του θέση, ως κέντρο διακίνησης αυτοκινήτων στην ανατολική Μεσόγειο.

Επίσης, ενδυνάμωση του τομέα κρουαζιέρας, μέσω επενδύσεων στις υποδομές, καθώς και λειτουργικών αναδιαρθρώσεων, προκειμένου ο Πειραιάς να καταστεί το σημαντικότερο κέντρο κρουαζιέρας στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου.

Για το 2013, σε επίπεδο εσόδων, το 29% αποτελούσαν τα μισθώματα της Cosco για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, το 22% ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ, το 13% η κρουαζιέρα, το 11% το car terminal και 9% η ακτοπλοΐα.

Όπως συμπεραίνει κανείς, το 51% των εσόδων του ΟΛΠ προέρχεται από τους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίοι έχουν δρομολογημένη ανάπτυξη, με το ενδιαφέρον του οργανισμού να εστιάζεται στην ανάπτυξη άλλων τομέων, κυρίως του car terminal και της κρουαζιέρας.

Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 562 εκατ. (χωρίς ΦΠΑ) περιλαμβάνει:

1. Τη νέα βάση κρουαζιέρας, ένα έργο που θα κοστίσει περί τα 136 εκατ. ευρώ. Στις εγκαταστάσεις θα μπορούν να ελλιμενίζονται τρία κρουαζιερόπλοια τελευταίας γενιάς. Θα χρηματοδοτηθεί κατά 95% από το ΕΣΠΑ.

2. Έργα για την ανάπτυξη του Car Terminal.

3. Υπάρχει πρόβλεψη για την υποδομή και εγκατάσταση κυκλοφοριακού μέσου, τύπου monorail, περιφερειακά του κεντρικού λιμανιού, με κόστος που φθάνει τα 100 εκατ. ευρώ.

4. Στην περιοχή Παλατάκι θα κατασκευαστεί ξενοδοχειακή μονάδα, αξίας 50 εκατ. ευρώ.

5. Πενήντα εκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν σε δύο πλωτές δεξαμενές, τύπου post panama, για την ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας.

6. Δημιουργία υποθαλάσσιας διάβασης για πεζούς που θα ενώνει τη βάση κρουαζιέρας με την Δραπετσώνα.

7. Επισκευές στο κτήριο της Παγόδας, ώστε να λειτουργήσει ως εκθεσιακό κέντρο.

8. Δημιουργία της Πολιτιστικής Ακτής, με μεγαλύτερο έργο το Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων στον ΟΛΠ.

Στα 165,6 εκατ., το 2018, τα συνολικά έσοδα του ΟΛΠ

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΛΠ, από την ανάπτυξη όλων των δραστηριοτήτων και κυρίως από την αύξηση των εμπορευματοκιβωτίων, τα συνολικά έσοδα του οργανισμού, από 108,2 εκατ. ευρώ το 2014, υπολογίζονται στα 165,6 εκατ. ευρώ το 2018.

Ανάλογα, τα μεικτά κέρδη, από 21,8 εκατ. ευρώ το 2014, θα ανέλθουν σε 70,5 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ τα καθαρά κέρδη από 7,3 εκατ. ευρώ το 2014, θα προσεγγίσουν τα 43,7 εκατ. ευρώ το 2018.

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΟΛΠ, μετά το διάλογο που θα ακολουθήσει με την Περιφέρεια Αττικής, τους δήμους, στους φορείς του Πειραιά και τα συνδικάτα, θα διαμορφωθεί το τελικό επενδυτικό πρόγραμμα 2015-2019, το οποίο και θα συζητηθεί στο διοικητικό συμβούλιο του Δεκεμβρίου 2014. 



Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8826-allazei-opsi-to-limani-tou-peiraia-dromologoyntai-erga-562-ekat-evro.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας