Οι ειδικοί συμβουλεύουν πως με την επιλογή των σωστών
ελαστικών στο όχημά σας μπορείτε να πετύχετε τη βέλτιστη απόδοση,
μέγιστη ασφάλεια καθώς και αρκετές δυνατότητες εξοικονόμησης χρημάτων.
Απαντώντας σωστά σε τρεις σύντομες ερωτήσεις και ρίχνοντας μια ματιά στις νέες σημάνσεις που έχει θεσπίσει η Ε.Ε. για τα ελαστικά, θα είστε σε θέση να κάνετε μια καλή επιλογή απλοποιώντας τη διαδικασία και αποφεύγοντας τις «παγίδες» που μπορεί να σας προκαλέσουν σύγχυση. Η σωστή διαδικασία θα σας οδηγήσει σε μια επιλογή ελαστικών που θα συνδυάζουν με τον καλύτερο τρόπο τον ικανοποιητικό χειρισμό, τη μεγάλη διάρκεια ζωής και την οικονομία καυσίμου. Ο Christopher Watts, υπεύθυνος για τους τροχούς των οχημάτων της Scania σε παγκόσμιο επίπεδο, γνωρίζει πολύ καλά την αγορά αυτή και προτείνει σε κάθε υποψήφιο αγοραστή ελαστικών να κάνει στον εαυτό του τις ακόλουθες τρεις ερωτήσεις:
Ωστόσο, για μεταφορικό έργο σε κατασκευαστικές και μεταλλευτικές εφαρμογές, τα φορτηγά διανύουν μικρότερες αποστάσεις, σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους ή ακόμα και σε ιδιαίτερα «αφιλόξενες» επιφάνειες. Ο αγοραστής ελαστικών σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να δίνει έμφαση στην καλή πρόσφυση και στην αντοχή στις εξωτερικές φθορές του ελαστικού. Τα φορτηγά που μεταφέρουν ξυλεία για παράδειγμα «φωτογραφίζουν» τις πιο ακραίες συνθήκες για τα ελαστικά.
Το «μυστικό» για οικονομία καυσίμου είναι η μείωση της αντίστασης κύλισης. Αυτό επιτυγχάνεται επιλέγοντας τη μεγαλύτερη δυνατή διάμετρο για τον όγκο του φορτίου και το στενότερο δυνατό πλάτος για το βάρος του φορτίου.
Οι σωστοί συνδυασμοί των ελαστικών μπορούν βελτιστοποιήσουν την απόδοση. Αντιθέτως, οι λάθος επιλογές μπορεί να προκαλέσουν την ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών, δονήσεις, δυσκολίες στον χειρισμό του φορτηγού και φυσικά αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Ένας απλός και ασφαλής κανόνας είναι η τοποθέτηση ελαστικών για κινητήριους άξονες σε κάθε άξονα που δεν είναι κατευθυντήριος, και ελαστικών για κατευθυντήριους άξονες σε όλες τις άλλες θέσεις. Φυσικά στα τρέιλερ πρέπει να επιλέγονται ειδικά ελαστικά για αυτή τη χρήση.
Υπάρχει μια αξιοσημείωτη εξαίρεση στον κανόνα και αφορά τα λεωφορεία. Σε αυτά το ζητούμενο είναι η επίτευξη της καλύτερης ποιότητας κύλισης και όχι ο συντελεστής του φορτίου. Έτσι, ελαστικά για κατευθυντήριους άξονες, τα οποία έχουν ένα ομαλότερο προφίλ, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κάθε τροχό του λεωφορείου.
‘Άλλο «μυστικό» αποτελεί η σωστή φροντίδα των ελαστικών. Ένα ελαστικό με σωστή πίεση αέρα έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής ενώ εάν η πίεση υπολείπεται για παράδειγμα κατά 20%, ανάλογη είναι μείωση της ωφέλιμης ζωής του ελαστικού. Η σωστή πίεση των ελαστικών είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια. Υπερβολικά χαμηλές πιέσεις στα ελαστικά επιφέρουν αστάθεια στο όχημα ενώ αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου.
Οι νέες σημάνσεις θα περιλαμβάνουν τρεις κατηγορίες, όλες στην ίδια ετικέτα που θα συνοδεύει το ελαστικό στο σημείο πώλησης. Η απόδοση καυσίμων θα απεικονίζεται στην ετικέτα με μια αντλία και θα χωρίζεται σε επτά επίπεδα ποιότητας από το A έως το G. Την ίδια διαβάθμιση θα έχει η ποιότητα που θα αφορά την πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα η οποία θα απεικονίζεται στην ετικέτα με ένα γράφημα βροχής. Τέλος, η τρίτη κατηγορία αφορά τον θόρυβο κύλισης και θα κατατάσσεται με ακρίβεια ανάλογα τα ντεσιμπέλ ενώ θα απεικονίζεται στην ετικέτα με ένα ελαστικό που θα «εκπέμπει» με ένα σύμβολο ήχο.
Οι τρεις αυτές παράμετροι αργότερα θα πλαισιωθούν από τη νομοθεσία και από άλλους τομείς όπως είναι η διάρκεια ζωής των ελαστικών. Απώτερος σκοπός είναι η μείωση των εκπομπών CO2 και η εξοικονόμηση καυσίμων.
Πηγή: http://transportevo.gr/?p=1159
Απαντώντας σωστά σε τρεις σύντομες ερωτήσεις και ρίχνοντας μια ματιά στις νέες σημάνσεις που έχει θεσπίσει η Ε.Ε. για τα ελαστικά, θα είστε σε θέση να κάνετε μια καλή επιλογή απλοποιώντας τη διαδικασία και αποφεύγοντας τις «παγίδες» που μπορεί να σας προκαλέσουν σύγχυση. Η σωστή διαδικασία θα σας οδηγήσει σε μια επιλογή ελαστικών που θα συνδυάζουν με τον καλύτερο τρόπο τον ικανοποιητικό χειρισμό, τη μεγάλη διάρκεια ζωής και την οικονομία καυσίμου. Ο Christopher Watts, υπεύθυνος για τους τροχούς των οχημάτων της Scania σε παγκόσμιο επίπεδο, γνωρίζει πολύ καλά την αγορά αυτή και προτείνει σε κάθε υποψήφιο αγοραστή ελαστικών να κάνει στον εαυτό του τις ακόλουθες τρεις ερωτήσεις:
- Ποια είναι η χρήση του οχήματος;
Ωστόσο, για μεταφορικό έργο σε κατασκευαστικές και μεταλλευτικές εφαρμογές, τα φορτηγά διανύουν μικρότερες αποστάσεις, σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους ή ακόμα και σε ιδιαίτερα «αφιλόξενες» επιφάνειες. Ο αγοραστής ελαστικών σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να δίνει έμφαση στην καλή πρόσφυση και στην αντοχή στις εξωτερικές φθορές του ελαστικού. Τα φορτηγά που μεταφέρουν ξυλεία για παράδειγμα «φωτογραφίζουν» τις πιο ακραίες συνθήκες για τα ελαστικά.
- Ποιο είναι το μέγεθος των ελαστικών σας;
Το «μυστικό» για οικονομία καυσίμου είναι η μείωση της αντίστασης κύλισης. Αυτό επιτυγχάνεται επιλέγοντας τη μεγαλύτερη δυνατή διάμετρο για τον όγκο του φορτίου και το στενότερο δυνατό πλάτος για το βάρος του φορτίου.
- Ποιο είναι το σωστό ελαστικό για κάθε άξονα;
Οι σωστοί συνδυασμοί των ελαστικών μπορούν βελτιστοποιήσουν την απόδοση. Αντιθέτως, οι λάθος επιλογές μπορεί να προκαλέσουν την ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών, δονήσεις, δυσκολίες στον χειρισμό του φορτηγού και φυσικά αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Ένας απλός και ασφαλής κανόνας είναι η τοποθέτηση ελαστικών για κινητήριους άξονες σε κάθε άξονα που δεν είναι κατευθυντήριος, και ελαστικών για κατευθυντήριους άξονες σε όλες τις άλλες θέσεις. Φυσικά στα τρέιλερ πρέπει να επιλέγονται ειδικά ελαστικά για αυτή τη χρήση.
Υπάρχει μια αξιοσημείωτη εξαίρεση στον κανόνα και αφορά τα λεωφορεία. Σε αυτά το ζητούμενο είναι η επίτευξη της καλύτερης ποιότητας κύλισης και όχι ο συντελεστής του φορτίου. Έτσι, ελαστικά για κατευθυντήριους άξονες, τα οποία έχουν ένα ομαλότερο προφίλ, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κάθε τροχό του λεωφορείου.
‘Άλλο «μυστικό» αποτελεί η σωστή φροντίδα των ελαστικών. Ένα ελαστικό με σωστή πίεση αέρα έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής ενώ εάν η πίεση υπολείπεται για παράδειγμα κατά 20%, ανάλογη είναι μείωση της ωφέλιμης ζωής του ελαστικού. Η σωστή πίεση των ελαστικών είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια. Υπερβολικά χαμηλές πιέσεις στα ελαστικά επιφέρουν αστάθεια στο όχημα ενώ αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου.
ΝΕΕΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΣΗΜΑΝΣΗΣ ΣΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό εδώ και καιρό, η Ε.Ε. εφαρμόζει επίσημα από 1η Νοεμβρίου τις νέες σημάνσεις στα ελαστικά, στο πρότυπο της επισήμανσης της ενεργειακής απόδοσης που εφαρμόζεται στις οικιακές συσκευές τα τελευταία 20 χρόνια. Με αυτόν τον τρόπο αναμένεται μεταξύ άλλων να βοηθηθούν οι καταναλωτές και οι διαχειριστές στόλου φορτηγών ώστε να επιλέξουν το σωστό ελαστικά σε σχέση με τη χρήση, την εξοικονόμηση χρημάτων, το περιβάλλον και την ασφάλεια.Οι νέες σημάνσεις θα περιλαμβάνουν τρεις κατηγορίες, όλες στην ίδια ετικέτα που θα συνοδεύει το ελαστικό στο σημείο πώλησης. Η απόδοση καυσίμων θα απεικονίζεται στην ετικέτα με μια αντλία και θα χωρίζεται σε επτά επίπεδα ποιότητας από το A έως το G. Την ίδια διαβάθμιση θα έχει η ποιότητα που θα αφορά την πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα η οποία θα απεικονίζεται στην ετικέτα με ένα γράφημα βροχής. Τέλος, η τρίτη κατηγορία αφορά τον θόρυβο κύλισης και θα κατατάσσεται με ακρίβεια ανάλογα τα ντεσιμπέλ ενώ θα απεικονίζεται στην ετικέτα με ένα ελαστικό που θα «εκπέμπει» με ένα σύμβολο ήχο.
Οι τρεις αυτές παράμετροι αργότερα θα πλαισιωθούν από τη νομοθεσία και από άλλους τομείς όπως είναι η διάρκεια ζωής των ελαστικών. Απώτερος σκοπός είναι η μείωση των εκπομπών CO2 και η εξοικονόμηση καυσίμων.
Πηγή: http://transportevo.gr/?p=1159
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου