Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

Νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για ασφαλέστερα και πιο «πράσινα» φορτηγά

Σε συμφωνία κατέληξαν, στις αρχές Ιουνίου, τα μέλη του Συμβουλίου Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Ενέργειας της ΕΕ αναφορικά με τους επικαιροποιημένους κανόνες για το μέγιστο βάρος και τις διαστάσεις των βαρέων οχημάτων, των λεωφορείων και των πούλμαν (10761/14).
Της Βάσως Βεγιάζη
Η νέα ντιρεκτίβα αποσκοπεί στην τροποποίηση της Ευρωπαϊκής οδηγίας, που ισχύει από το 1996, με σκοπό τη βελτίωση της αεροδυναμικής των εν λόγω οχημάτων, της αποδοτικότητας των καυσίμων και της οδικής ασφάλειας.
Στο κείμενο αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι:
-Η νέα Οδηγία θα επιτρέψει την κατασκευή στρογγυλεμένης καμπίνας και την τοποθέτηση αεροδυναμικά πτυσσόμενων βοηθημάτων στο πίσω μέρος του οχήματος.
-Βελτιώνοντας την αεροδυναμική των οχημάτων, θα εξοικονομούνται περί τα 5.000 ευρώ ετησίως αναφορικά με το κόστος των καυσίμων για ένα φορτηγό μεγάλων αποστάσεων που καλύπτει 100.000 χλμ.
-Μέσω της χρήσης «καθαρών» καυσίμων θα μειωθούν κατά 7-10% οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (περί τους 7,8 τόνους CO2 για την προαναφερθείσα κατηγορία φορτηγών).

-Το μέγιστο βάρος κατασκευής λεωφορείων θα αυξηθεί κατά 1,5 τόνο, ώστε να συμβαδίζει αντίστοιχα με την αύξηση του μέσου βάρους των επιβατών και των αποσκευών.
-Το οπτικό πεδίου του οδηγού θα βελτιωθεί και νέες συσκευές ασφαλείας, όπως απορροφητές ενέργειας, θα βοηθήσουν στο να σώζονται 300-500 ζωές (πεζοί, ποδηλάτες) το χρόνο.
Ημερομηνίες ισχύς της Οδηγίας
Ορίζεται ότι 6 χρόνια μετά την ισχύ της εν λόγω Οδηγίας, τα κράτη-μέλη της ΕΕ μέσω των ελεγκτικών αρχών οφείλουν να ξεκινήσουν ελέγχους για το κατά πόσο εφαρμόζεται η οδηγία.
Οι έλεγχοι θα γίνονται με τη βοήθεια μηχανισμών ζύγισης, που θα εγκατασταθούν στο οδικό δίκτυο, ή μέσω αισθητήρων που θα γνωστοποιούν στις αρχές όσα στοιχεία χρειάζονται.
Επιπλέον, κάθε κράτος-μέλος θα πρέπει να εκτελεί έναν συγκεκριμένο αριθμό ελέγχων σε οχήματα, σε αναλογία πάντα με τον αριθμό κυκλοφορούντων οχημάτων.
Όσον αφορά στην προθεσμία εφαρμογής της νέας Οδηγίας, το Ευρωκοινοβούλιο αναφέρει ότι αυτό θα γίνει σε τρία βήματα.
-Οι διατάξεις για τα πτυσσόμενα βοηθήματα στο πίσω μέρος των οχημάτων θα ισχύουν από την ημέρα μεταφοράς της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο κάθε κράτους-μέλους.
-Οι διατάξεις για τον επανασχεδιασμό της καμπίνας θα εφαρμοστούν 5 χρόνια μετά τη μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο.

 Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/8148-neoi-evropaikoi-kanones-gia-asfalestera-kai-pio-prasina-fortiga.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας