Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

ΕΣΠΑ 2014 – 2020: Στις περιφέρειες η διαχείριση 5 δις, σε τουρισμό, υγεία, περιβάλλον και logistics "η μερίδα του λέοντος"

Πρώτος διαχειριστικός λόγος στις Περιφέρειες μέσω των 13 ΠΕΠ και έμφαση στους εξωστρεφείς τομείς του τουρισμού, των logistics, της περιβαλλοντικής βιομηχανίας, της υγείας (βιοτεχνολογία, γενόσημα), της παραγωγής και εξοικονόμησης ενέργειας, της τεχνολογίας, της πληροφορικής και των επικοινωνιών, θα δοθεί με το νέο ΕΣΠΑ. Στόχος είναι μέχρι το 2020 να δημιουργηθούν 640.000 νέες θέσεις απασχόλησης, αλλά και να διασφαλιστεί εισροή επενδύσεων έως το 2020 ύψους 112 δις. ευρώ, όπως προβλέπει έκθεση της McKinsey, που ήταν μια από τις εκθέσεις μαζί με τις εκθέσεις του ΙΟΒΕ και του ΚΕΠΕ βάσει των οποίων σχεδιάστηκε η αρχιτεκτονική του νέου ΕΣΠΑ.

Για το λόγο αυτό, θα κατευθυνθεί το 25% των κονδυλίων του νέου ΕΣΠΑ, σε τομέις που έχουν καταδειχθεί από τις μελέτες αυτές ως ανταγωνιστικοί.
Βέβαια, δε λείπουν και τα κονδύλια που θα δοθούν από το νέο ΕΣΠΑ για την ολοκλήρωση "ώριμων" οδικών έργων, κατά παρέκκλιση των κανόνων που λένε ότι το νέο ΕΣΠΑ δε χρηματοδοτεί υποδομές. Στους δρόμους, που ακόμα δεν έχουν τελειώσει σχεδόν τριάντα χρόνια μετά την ένταξη της χώρας στην Ε.Ε., θα κατευθυνθούν περί τα 2 δισ. Ευρώ, προς χαρά των εγχώριων κατασκευαστικών εταιριών. Αυτό ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κωστής Χατζηδάκης ο οποίος τόνισε ότι στόχος του νέου ΕΣΠΑ είναι να συμβάλλει στο αναπτυξιακό όραμα της χώρας και να είναι εμπροστοβαρές.
 Το νέο ΕΣΠΑ περιλαμβάνει τέσσερα Εθνικά Προγράμματα: ανταγωνιστικότητα & επιχειρηματικότητα, μεταρρύθμιση του Δημοσίου, Περιβάλλον - Μεταφορές, Εκπαίδευση-Κατάρτιση- Απασχόληση, κατά δύο λιγότερα σε σχέση με το προηγούμενο, ενώ προβλέπει και αποκέντρωση μέσω των 13 Περιφερειακών Προγραμμάτων οι οποίες θα διαχειριστούν 5,4 δις. ευρώ από τον προϋπολογισμό του ΕΣΠΑ, συνολικού ύψους 15,4 δις. ευρώ.
 Όπως σημείωσε ο υπουργός το νέο ΕΣΠΑ θα είναι εμπροσθοβαρές, τα περισσότερα κονδύλια είναι να δοθούν την τριετία 2014-2016, κάθε υπουργείο θα αποκτήσει επιτελική ομάδα ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις ενώ η κοινοτική συμμετοχή θα ανέλθει κατά μέσο όρο στο 85%, ώστε να αντιμετωπιστεί η έλλειψη ρευστότητας που αποτελεί και το μεγαλύτερο αγκάθι.
 Το πρόγραμμα, ωστόσο, που παρουσίασε ο υπουργός Ανάπτυξης δεν έχει «κλειδώσει» μια και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δώσει απάντηση για το Ελληνικό σχέδιο έως τα τέλη Φεβρουαρίου. Το διάστημα Φεβρουαρίου – Μαρτίου θα κατατεθούν τα επιχειρησιακά προγράμματα, των οποίων η σύνταξη έχει καθυστερήσει σημαντικά. Στόχος είναι το πρώτο εξάμηνο να υπάρξει οριστική έγκριση του προγράμματος.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/news-in-greece/item/936-5-dis-se-tourismo-ugeia-perivallon-kai-logistics

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας