Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Ενημέρωση ΠΣΧΕΜ για τις νέες διατάξεις και τα «κενά» με τις φορτωτικές

Σύμφωνα με ενημέρωση από τον ΠΣΧΕΜ, «από την 01/01/2014 έχει καταργηθεί το άρθρο 8 του Νόμου 4093/2012 (ΦΕΚ. Α 222), που αφορούσε την συνέχιση έκδοσης φορτωτικών με τις προϊσχύουσες διατάξεις του άρθρου 16 του Κ.Β.Σ. (π.δ. 186/1992), τόσο ως συνοδευτικού εγγράφου όσο και ως αποδεικτικού δαπάνης και αντί φορτωτικής για την πληρωμή των κομίστρων θα εκδίδεται τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών από τον μεταφορέα προς τον υπόχρεο πληρωμής των κομίστρων.
Στο τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών το οποίο θα είναι σε δύο φύλλα θα υπάρχουν τα στοιχεία του μεταφορέα χωρίς τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου και τα στοιχεία αυτού που είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει τα κόμιστρα.
Το τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών, δεν είναι συνοδευτικό έγγραφο του φορτίου και αν δεν υπάρχει και δελτίο αποστολής που και αυτό δεν είναι υποχρεωτικό, το φορτίο θα μεταφέρεται χωρίς κανένα συνοδευτικό παραστατικό.
Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου νόμιμης μεταφοράς τόσο από Ι.Χ. φορτηγά, όσο και από τα αλλοδαπά κυρίως Βουλγάρικα και Κυπριακά Ελληνικών συμφερόντων τα οποία θα μεταφέρουν ελεύθερα, αφαιρώντας από τα φορτηγά Δ.Χ. και το ελάχιστο μεταφορικό έργο που είχε απομείνει.
Αλλά και αν κάποιο φορτηγό Δ.Χ. εξασφαλίσει μεταφορικό έργο κινδυνεύει από την έλλειψη παραστατικών να χαθεί σκόπιμα το φορτίο στη διαδρομή, ο παραλήπτης όχι μόνο να αρνηθεί την πληρωμή των κομίστρων, αλλά να αρνηθεί ακόμα ότι παρέλαβε το φορτίο, αφού δεν θα υπάρχει κανένα συνοδευτικό έγγραφο που να αποδεικνύει ότι το φορτίο παραδόθηκε και να ζητά αποζημίωση του φορτίου.
Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι συνάδελφοι που πραγματοποιούσαν επαναλαμβανόμενες μεταφορές από την κατάργηση του ημερολογίου μεταφοράς όσο και αυτοί που συνεργάζονται με τα μεταφορικά γραφεία, διαμεταφορείς κλπ.
Συνάδελφοι,
Τα προβλήματα που σας αναφέρουμε και προκύπτουν από την κατάργηση των δελτίων αποστολής σε πολλές περιπτώσεις των φορτωτικών των ημερολογίων μεταφοράς κ.λ.π, τα έχουμε θέσει και στην ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, ευελπιστώντας ότι θα εισακουστούμε και θα τροποποιήσουν τον Νόμο για το συμφέρον της Εθνικής οικονομίας όλων των παραγωγικών τάξεων και των μεταφορέων Δ.Χ.

Για το διάστημα που θα απαιτηθεί για οποιαδήποτε τροποποίηση προτείνουμε στις περιπτώσεις που ο αποστολέας δεν εκδίδει συνοδευτικό τιμολόγιο ή δελτίο αποστολής, να απαιτούμε όπως προβλέπεται και στην ΠΟΛ 1023/20/01/2014, την έκδοση αγωγιαστηρίου που είναι υποχρεωτικό από τον εμπορικό νόμο, θα έχει ημερομηνία έκδοσης, το είδος και το βάρος του φορτίου το κόμιστρο, τα στοιχεία του φορτωτή και του παραλήπτη.
Για την πληρωμή των κομίστρων για όσο διάστημα χρειαστεί προτείνουμε να συνεχίσετε να εκδίδεται φορτωτικές για της μη επαναλαμβανόμενες μεταφορές και φωτοτυπίες του ημερολογίου μεταφοράς για της επαναλαμβανόμενες της οποίες θα επισυνάπτεται στη φορτωτική.
Επίσης, σας ενημερώνουμε ότι μπορούμε στις φορτωτικές να αναφέρουμε όλα τα στοιχεία όπως πριν και να χρησιμοποιούμε και τα τέσσερα αντίτυπα της φορτωτικής.
Όμως τα αντίτυπα που πρέπει υποχρεωτικά να διαφυλάσσονται είναι το τρίτο αντίτυπο αποδεικτικής δαπάνης και το τέταρτο αντίτυπο, (ΣΤΕΛΕΧΟΣ).
Επειδή υπάρχουν καταγγελίες ότι ορισμένες εταιρείες ενημερώνουν τους συνεργάτες μεταφορείς ότι θα παρακρατούν φόρο 20% όταν οι μεταφορείς αυτοί είναι φυσικά πρόσωπα, σας γνωρίζουμε ότι η παρακράτηση αυτή δεν προβλέπεται στο νόμο και θα διευκρινιστεί και στην εγκύκλιο που θα εκδώσει το υπουργείο οικονομικών, όπως μας διαβεβαίωσαν από τη διεύθυνση εσόδων που θα εκδώσει την εγκύκλιο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας