Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015

Κίνδυνος και νέας εμπλοκής στους αυτοκινητοδρόμους. Αναζητούνται πόροι 600 εκατ.

«Το νέο ΕΣΠΑ είναι μικρό για να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες ολοκλήρωσης των προγραμμάτων κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων και η κυβέρνηση βρίσκεται σε διεθνείς επαφές για να βρεθεί λύση στο θέμα».
Αυτό αποκάλυψε χθες ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος σημείωσε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση του αρμόδιου υπουργείου με τους παραχωρησιούχους, αλλά και την Κομισιόν, η οποία δεν έχει καταλήξει ακόμη.
Η κατάσταση γίνεται δυσκολότερη, καθώς τα έργα έχουν ήδη μεταφερθεί μία φορά από το Γ’ ΚΠΣ, ως έργα-γέφυρα στην προγραμματική περίοδο 2007 - 2013 και σύμφωνα με τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς, δεν επιτρέπεται να μεταφερθούν εκ νέου.

Με τα έργα να κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν εκπρόθεσμα, το υπουργείο ενδέχεται να αναζητήσει την απαραίτητα ρευστότητα από άλλες ευρωπαϊκές πηγές, αφού προχωρήσει η σχετική διαδικασία. Ενδεχομένως, να αξιολογηθούν εναλλακτικές χρηματοδότησης από διαφορετικά κοινοτικά κονδύλια.
Το νέο ΕΣΠΑ, που ακόμα δεν έχει ξεκινήσει (ΕΣΠΑ 2014-2020), έχει περιορισμένα κονδύλια και δεν έχει αρκετούς πόρους για να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες χρηματοδότησης για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων.
«Οπως ξέρετε, το νέο ΕΣΠΑ έχει λίγα χρήματα για έργα υποδομής. Οι αυτοκινητόδρομοι χρειάζονται αρκετά χρήματα και επομένως εάν μεταφερθούν στο νέο ΕΣΠΑ θα καλύψουν τους πόρους του ισχύοντος, το οποίο έχει και τη γραμμή του μετρό.
Μέχρι τώρα δεν μπορούσαν να μεταφερθούν. Μπορούν εν δυνάμει να μεταφερθούν μετά μια διαπραγμάτευση, αλλά νομίζω ότι σε αυτή τη φάση πρέπει να αφήσουμε χρόνο να γίνει μια ουσιαστική συζήτηση για το σύνολο των αυτοκινητόδρομων, αναφορικά με τις συμβάσεις, τη διαπραγμάτευση δηλαδή που υπάρχει εν εξελίξει, καθώς και την ολοκλήρωσή τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, δεδομένου ότι ως κυβέρνηση έχουμε δεσμευθεί ότι θα ολοκληρωθούν», σημείωσε ο υπουργός Οικονομίας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας