Πέμπτη 28 Ιουλίου 2016

Έκθεση Paris MoU 2015, η Ελληνικη Σημαία Παραμένει στην Λευκή Λίστα

Εκδόθηκε και φέτος η ετήσια έκθεσή του Paris MoU. Η έκθεση δείχνει μεγάλη μείωση του αριθμού των περιστατικών ελλείψεων σε πλοία σε σύγκριση με το 2014.
f689a1f430a99c1961a7aa179ba157f1_XL
Συγκεκριμένα, από τις 17.858 επιθεωρήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2015, ο Paris MoU αναφερθεί 11 απαγορεύσεις, ή άρνηση πρόσβασης, σε σύγκριση με 20 το 2014. Το ποσοστό κράτησης παρέμεινε σταθερό στο 3,33%, ενώ ο αριθμός των ελλείψεων υποχώρησε κατα 10% σε σύγκριση έως το 2014.
Όσων αφορά τις Λευκές, Γκρι και Μαύρο λίστες η συνολική κατάσταση φαίνεται να σταθεροποιείται. Παρόλο που μεμονωμένες σημαίες έχουν αλλάξει λίστες, ο συνολικός αριθμός χωρών στην Λευκή Λίστα παρέμεινε ίση με το 2014 (43).
Ειδικότερα η Ελληνική σημαία βρίσκεται στην 19η θέση ενώ τις πέντε πρώτες θέσεις στη Λευκή Λίστα καταλαμβάνουν κατά φθίνουσα σειρά η Σουηδία, η Βρετανία, η Γαλλία, η Δανία και η Νορβηγία.
Η Πορτογαλία και η Ισπανία έχουν τόσο μετακινηθεί από την Γκρι Λίστα στην Λευκή, ενώ η Ινδία και η Ελβετία μετακινήθηκαν από την Λευκή Λίστα στην Γκρι Λίστα και ο Άγιος Χριστόφορος και το Νέβις μετακινούνται από την Γκρι Λίστα στην Μαύρη Λίστα. Το 2015, υπάρχουν συνολικά 11 σημαίες στην Μαύρη Λίστα, με την Ενωμένη Δημοκρατία της Τανζανίας έχει την χειρότερη επίδοση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
Επίσης οριστικοποιήθηκε ο πίνακας απόδοσης των αναγνωρισμένων Οργανισμών (RO) για τα έτη 2013 – 2015 εκ των οποίων τις 12 πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν μέλη του IACS και ο τουρκικός Νηογνώμονας.
Μεταξύ των Αναγνωρισμένων Οργανισμών (RO), τις καλύτερες επιδόσεις κατά την περίοδο 2013-2015 είχε ο Νορβηγικός Νηογνώμονας, ακολουθούμενος από τον Det Norske Veritas (DNV) και τον American Bureau of Shipping (ABS). Την χειρότερη απόδοση το 2015 έιχε ο International Register of Shipping ακολουθούμενος από τον Universal Shipping Bureau και τον Βουλγαρικό Νηογνώμονα.
Ο Paris MoU σημειώνει ότι ο συνολικός αριθμός των επιθεωρήσεων μειώθηκε λίγο το 2015 σε σύγκριση με το 2014 (18.430 επιθεωρήσεις). Από το 2011, το μέσο ποσοστό κράτησης αυξήθηκε σε ετήσια βάση μέχρι το 2013 (3,78%), αλλά μειώθηκε το 2014 – 3,32%. Το 2015 το ποσοστό κράτησης παρέμεινε σταθερό στο 3,33%. Η Ισπανία, η Ιταλία, η Ολλανδία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο συνέβαλαν περισσότερο στις συνολικές προσπάθειες ελέγχου ως προς το ποσοστό, καθώς όλες μαζί είχαν πάνω από το 51% του συνόλου.
Ανάμεσα στα πλοία που βρίσκονται στη Μαύρη Λίστα, έγιναν 1.166 επιθεωρήσεις και 131 κρατήσεις με ποσοστό απαγόρευσης απόπλου του 11,24%, παρόμοιο με το 2014 και το 2013. Για τα πλοία που βρίσκονται στη Γκρι Λίστα, το ποσοστό κράτησης ήταν 8,58%, σημαντικά υψηλότερο από 2014 (6,27%). Για τα πλοία που βρίσκονται στη Λευκή Λίστα το ποσοστό κράτησης είναι 2,50%, ποσοστό που βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το 2014.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι από 1ης Ιουλίου οι σχετικοί πίνακες θα είναι σε πλήρη εφαρμογή και θα χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό του προφίλ επικινδυνότητας των πλοίων ενώ τονίζεται ότι πλοία που φέρουν σημαία η οποία περιλαμβάνεται στην Μαύρο ή Γκρι Λίστα υπόκεινται σε αυξημένους και στοχευμένους ελέγχους.
Οι 5 πιο συχνές ελλείψεις για το 2015 ήταν ο ISM (4,3%, 1797), οι πυροστεγείς θύρες / ανοίγματα αυτών (2,5%,  1044), ναυτιλιακές εκδόσεις (2,5%, 1016) χάρτες (2,4%, 996) και βιβλίο πετρελαίου (1,6%, 645).
Ο Paris MoU είναι ένας οργανισμός που αποτελείται από 27 συμμετέχουσες ναυτικές αρχές και καλύπτει τα ύδατα των ευρωπαϊκών παράκτιων κρατών και τη βορειοατλαντική λεκάνη από τη Βόρεια Αμερική προς την Ευρώπη.
Τα σημερινά κράτη μέλη του Paris MoU περιλαμβάνουν το Βέλγιο, τη Βουλγαρία, τον Καναδά, την Κροατία, Κύπρος, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ισλανδία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Μάλτα, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, την Πολωνία, η Πορτογαλία, η Ρουμανία, η Ρωσική Ομοσπονδία, η Σλοβενία, η Ισπανία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας