Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Κωλυσιεργία στις έρευνες του Norman Atlantic διαπιστώνουν ναυτεργατικά σωματεία

Την κωλυσιεργία στις έρευνες, αναφορικά με τα αίτια της πυρκαγιάς στο μοιραίο πλοίο «Norman Atlantic», αλλά και για έλλειψη ενημέρωσης σε ό,τι αφορά τον ακριβή αριθμό των θυμάτων και των αγνοουμένων επεσήμαναν, σε συνέντευξη Τύπου, τέσσερα ναυτεργατικά σωματεία.
Ειδικότερα, η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), η Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΑΓΕΝ) και η Πανελλήνια Ένωση Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ), ανέφεραν ότι με αφορμή τη συγκεκριμένη ναυτική τραγωδία θα πρέπει να υπάρξει επανεξέταση των κανόνων ασφάλειας ναυσιπλοΐας για την προστασία της ανθρώπινης ζωή στη θάλασσα, ενώ παρουσιάστηκαν 10 προτάσεις, βάσει εμπειρίας από προηγούμενα ναυτικά ατυχήματα, για το τι θα πρέπει να γίνει.

Συγκεκριμένα:

1. Οι έλεγχοι της αξιοπλοΐας των πλοίων και η έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών να γίνονται με κρατική ευθύνη και τη συμμετοχή των μελών των ναυτεργατικών σωματείων.

2. Καθορισμός νέων αυστηρών κανόνων ναυπήγησης των Ε/Γ - Ο/Γ πλοίων που θα ενισχύουν την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

3. Υποχρεωτική καθιέρωση συστήματος ρυμούλκησης στην πρύμνη, έτοιμο για άμεση και εύκολη χρήση και για τα Ε/Γ - Ο/Γ πλοία.

4. Απαγόρευση απόπλου των πλοίων στα οποία υπάρχουν παρατηρήσεις για σοβαρά προβλήματα ασφαλείας, εξασφάλιση της επάρκειας και καταλληλότητας των σωστικών και πυροσβεστικών μέσων.

5. Απαγόρευση απόπλου των επιβατικών πλοίων σε περίπτωση κακοκαιρίας και κατάργηση της ρύθμισης που μεταφέρει την ευθύνη στον πλοίαρχο.

6. Άμεσο, ειδικό έλεγχο της αξιοπλοΐας των παρήλικων επιβατικών πλοίων και των πλοίων που έχουν κάνει μετασκευές.

7. Προσαρμογή των οργανικών συνθέσεων στις ανάγκες των πλοίων υπολογίζοντας την περίπτωση εκτάκτων καταστάσεων που οι απαιτήσεις αυξάνονται.

8. Εξασφάλιση ουσιαστικής δημόσιας εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης των αξιωματικών και των πληρωμάτων των πλοίων, ειδικό βάρος στην εκπαίδευση για τα σωστικά-πυροσβεστικά μέσα και ειδική φροντίδα για την εξασφάλιση της ελληνομάθειας ως «κοινής γλώσσας» συνεννόησης.

9. Δημιουργία Σταθμών Έρευνας και Διάσωσης σε νησιά του Βορείου Αιγαίου, το Ιόνιο Πέλαγος και τη Μεσόγειο Θάλασσα με διακρατική συνεννόηση.

10. Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του συστήματος GMDSS (Διεθνούς συστήματος για την ασφάλεια στη ναυτιλία και για τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας