Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Εκτιμήσεις για διακίνηση 3,6 εκατ. TEU, το 2014, στον Πειραιά (ΟΛΠ+Cosco)

Eάν και δεν έχουν δημοσιοποιηθεί τα τελικά αποτελέσματα, το 2014 ΟΛΠ και Cosco υπολογίζεται ότι διακίνησαν 3,6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 3,16 εκατ. το 2013, μέγεθος που αποτελεί νέο ρεκόρ.
Ανά εταιρεία, η Cosco εκτιμάται ότι διακίνησε 2,99 εκατ. TEU, έναντι 2,52 εκατ. το 2013. Αντίστοιχα, ο ΟΛΠ 0,6 εκατ. TEU, έναντι 0,64 εκατ. το 2013. Ο Πειραιάς, με βάση τα αποτελέσματα του 2013, κατείχε την 43η θέση στην παγκόσμια κατάταξη και την 8η στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία του «Containerisation International» της Lloyd’s List.
Η μείωση φορτίων στον προβλήτα του ΟΛΠ προήλθε, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, από τη πτώση των μεταφορτώσεων, καθώς η MSC (κύριος πελάτης του ΟΛΠ) άρχισε να χρησιμοποιεί και λιμάνια της Τουρκίας. Μάλιστα, σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, εφέτος η μείωση των μεταφορτώσεων μπορεί να είναι μεγαλύτερη, καθώς η MSC θα αρχίσει να λειτουργεί δικό της terminal, στο Asya Port της Τουρκίας, στη Μαύρη Θάλασσα. Από την άλλη πλευρά, η Cosco θέτει, για το 2015, στόχο τα 3,5 εκατ. TEU.
Πάντως, με την ολοκλήρωση των επενδύσεων, ύψους 230 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνονται στη συμφωνία του φιλικού διακανονισμού (επέκταση Cosco στο δυτικό τομέα της προβλήτας ΙΙΙ), η κινεζική εταιρεία θα αυξήσει τη δυναμικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στα 6,2 εκατ. ΤΕU ετησίως, από τα 3,7 εκατ. TEU, που προέβλεπε η αρχική σύμβαση του 2010.
Επομένως, η δυναμικότητα του Πειραιά, συμπεριλαμβανομένου και του προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, θα υπερβεί τα 7,2 εκατ. ΤΕU. Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις στελεχών της Cosco, στόχος της εταιρείας είναι η μετατροπή του Πειραιά στο Νο1 λιμάνι της Μεσογείου. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας