Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

Οι δρόμοι της ανάπτυξης ανοίγουν με τους οδικούς άξονες



Σημαντικές επενδύσεις σε όλους τους τομείς των υποδομών, τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό, μπορεί να προσελκύσει η οικονομία, όταν βγει από το σημερινό καθεστώς αβεβαιότητας, με τους αυτοκινητοδρόμους και τα μεγάλα έργα παραχώρησης να δημιουργούν ιδανικές συνθήκες αυτοτροφοδοτούμενης ανάπτυξης. 
«Οι οδικοί άξονες είναι ένας τρόπος για να έχεις σύντομη ανάπτυξη και μάλιστα, αυτοτροφοδοτούμενη ανάπτυξη, καθώς μεταφέρουν παντού, δυνατότητα περαιτέρω αναπτυξιακής δυναμικής και δευτερογενώς, επειδή ακριβώς συνεισφέρουν ώστε να υπάρξουν περαιτέρω αναπτυξιακές δράσεις στην περιφέρεια», όπως επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, Γιώργος Συριανός, στο πρόσφατο συνέδριο «Υποδομές, Επενδύσεις, Ανάπτυξη». 
Μάλιστα, όπως τονίζει, «υπάρχει η ανάγκη ενός εθνικού σχεδιασμού, ισόρροπης και αειφόρου ανάπτυξης, για την περιφερειακή σύγκλιση. Είναι δεδομένο όμως ότι αυτή η αρμοδιότητα ανήκει σε μεγάλο βαθμό στην πολιτεία, η οποία θα πρέπει να την υλοποιήσει και να τη σχεδιάσει και με τη συνεργασία τη δική μας, γιατί έχουμε συγκεκριμένες απόψεις και προτάσεις πάνω στη στρατηγική». 
Οι οδικοί άξονες είναι ένας τρόπος για να έχεις σύντομη ανάπτυξη και μάλιστα, αυτοτροφοδοτούμενη 
Σύμφωνα με τον Γ. Συριανό, βρισκόμαστε σε μια περίοδο ιδιότυπου χαρακτήρα, στην Ελλάδα της κρίσης, που ανέτρεψε τους αρχικούς σχεδιασμούς για τα έργα, καθώς υπήρξε ένα χρονικό διάστημα περίπου δυόμισι χρόνων, όπου οι οικονομικές επιπτώσεις οδήγησαν σε διακοπή εργασιών, μη επιτρέποντας στα έργα να προχωρήσουν, όπως ήταν σχεδιασμένα.
«Στα έργα παραχώρησης υπήρχαν προβλέψεις για συγκεκριμένες καταβολές του Δημοσίου, της χρηματοδοτικής συμβολής του, σε συγκεκριμένους χρόνους. Αν αυτή η καταβολή καθυστερήσει κατά κάποιο χρονικό διάστημα, τότε οι τράπεζες έχουν δικαίωμα να προχωρήσουν σε draw stop, σε διακοπή χρηματοδότησης, ή ακόμα, μέσω μιας συγκεκριμένης διαδικασίας, και στην καταγγελία της σύμβασης», όπως προειδοποιεί ο Γ. Συριανός, επισημαίνοντας πως «εκείνο που πρέπει να είναι γνωστό είναι ότι υπουργοί Υποδομών υπογράφουν, οι αποφάσεις μπαίνουν στη Διαύγεια, πηγαίνουν στην τράπεζα της ελλάδος και το Γενικό Λογιστήριο δεν επιτρέπει την πληρωμή».
Την ίδια στιγμή, ο Γ. Συριανός, αναφορικά με το κόστος των διοδίων στην Ελλάδα, τονίζει ότι «υπάρχει αυτός ο μύθος που ακούγεται και επαναλαμβάνεται... Ακόμα και στην Πορτογαλία και στην Ισπανία που είναι πολύ κοντά σε εμάς, θα δείτε ότι τα διόδια είναι κατά τι μεγαλύτερα. Στην Ισπανία έχει δύο δρόμους που είναι χαμηλότερα, έχει όμως και δύο που είναι πολύ υψηλότερα», καταλήγοντας - ωστόσο - πως «είμαστε κάτω από τον μέσο όρο».
Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, υπογραμμίζοντας ότι εκπροσωπεί τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, επισημαίνει πως «δεν είναι δυνατόν να θεωρείται ψόγος το να είσαι μεγάλη εταιρεία. Υπάρχει μια διάχυτη αντίληψη στην κοινή γνώμη, η οποία εκπαιδεύεται κατάλληλα από διάφορους καλοθελητές που διαμορφώνουν συνείδηση, αλλά και πολιτική συνείδηση.
Και εδώ είναι το πρόβλημα... Οι μεγάλες εταιρείες παράγουν έργο, συνεισφέρουν στην ανάπτυξη, συνεργάζονται με ξένες εταιρείες σε μια αγαστή συνεργασία και αξιόμαχα, ανταγωνίζονται στο εξωτερικό, αντίπαλα συμφέροντα με ένα τρόπο που είναι καθοριστικός.
Εάν πληγούν αυτές οι εταιρείες, και υπάρχουν κάποιες κινήσεις, οι οποίες γίνονται από συγκεκριμένα κέντρα συχνά με αφετηρία το εξωτερικό - είναι δεδομένο ότι θα διαμορφωθεί ένα κενό στην Ελλάδα.
Και είναι προφανές ότι, όταν κάποια στιγμή επιστρέψουμε στην ανάπτυξη, το κενό αυτό θα καλυφθεί από κάπου και κάποιους ενδιαφερόμενους, όχι από τους συνεργάτες μας προφανώς, με τους οποίους έχουμε στενή σχέση, αλλά από άλλους παράγοντες, που τους ενδιαφέρει πάρα πολύ να μην υπάρχει ανταγωνισμός στο εξωτερικό. Ο τεχνικός κλάδος, οι κατασκευαστικές εταιρείες και μάλιστα οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες είναι συναρτημένες με τον πυρήνα της ανάπτυξης της χώρας.
Κάθε κτύπημα ανοίκειο σε αυτές, τελικά καταλήγει να είναι κτύπημα, πλήγμα στην ίδια την ανάπτυξη της χώρας».
Γεώργος Συριανός
(πρόεδρος ΣΤΕΑΤ), αναδημοσίευση από την «Ημερησία»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας