Τρίτη 7 Ιουλίου 2015

Αναγκαία η θεσμοθέτηση ελάχιστου κόστους μεταφοράς. Oι θέσεις του ΠΣΧΕΜ

Στην ανάγκη θεσμοθέτησης του ελάχιστου κόστους μεταφοράς αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ), Πέτρος Σκουλικίδης, στην εσπερίδα «Οδικές Εμπορευματικές Μεταφορές και Ανάπτυξη – Ο Ρόλος των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών», σύμφωνα με δημοσίευμα του ηλεκτρονικού Τύπου.
Ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ, αφού πρώτα παρουσίασε την υπάρχουσα, δυσμενή, κατάσταση του κλάδου των φορτηγών ΔΧ, τάχθηκε υπέρ της θεσμοθέτησης του ελάχιστου κόστους μεταφοράς, δεδομένου ότι, σήμερα, οι οδικοί μεταφορείς λειτουργούν με κόμιστρα κάτω του λειτουργικού κόστους.
«Θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα παρατηρητήριο κομίστρων στο υπουργείο Οικονομίας και Υποδομών, το οποίο θα όρισε το ελάχιστο κόστος μεταφοράς, ανάλογα με τις διακυμάνσεις των τιμών.
SKOULIKIDIS276
Δεν ζητούμε προστατευτισμό, όπως πολλοί άλλοι κλάδοι έχουν πετύχει. Ωστόσο, η υιοθέτηση του ελάχιστου κόστους μεταφοράς, θα μας βοηθήσει να ανταπεξέλθουμε στον ανταγωνισμό που δεχόμαστε από τα ελληνόκτητα φορτηγά, που έχουν εγκατασταθεί σε χώρες χαμηλού κόστους και σήμερα, λόγω ανυπαρξίας ελέγχων, υφαρπάζουν παράνομα μεγάλο μερίδιο του μεταφορικού έργου», επισήμανε ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ.
«Ενώ οι Έλληνες μεταφορείς στοχοποιούνται και διώκονται συνήθως για παραβάσεις ΚΟΚ, οι ξένοι μεταφορείς κυκλοφορούν ανενόχλητοι, στερώντας την ελληνική οικονομία από ΦΠΑ, φόρους εισοδήματος και εισφορές σε ασφαλιστικά ταμεία», κατήγγειλε ο κ. Σκουλικίδης.
Μάλιστα, η μείωση του μεταφορικού έργου, ο παράνομος ανταγωνισμός από τα αλλοδαπά φορτηγά και τα κόμιστρα κάτω του κόστους, έχουν αναγκάσει Έλληνες μεταφορείς να καταθέτουν πινακίδες, μεταφορικές επιχειρήσεις να χρεοκοπούν κι ένα μεγάλο ποσοστό αυτοκινητιστών να μη μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις προς εφορίες.
Σύμφωνα με τον κ. Σκουλικίδη, ο κλάδος των φορτηγών ΔΧ αποτελεί ένα από τα πρώτα «θύματα» του μνημονίου, αφού ο νόμος 3887/10 επέβαλε άναρχη απελευθέρωση, οδηγώντας σε οικονομική καταστροφή τους ιδιοκτήτες, μηδενίζοντας την αξία της άδειας.
Τα κόμιστρα δε είναι στο χαμηλότερο επίπεδο, τουλάχιστον κάτω έως 25% του λειτουργικού κόστους. Σαν να μην έφτανε αυτό, σε μεγάλο ποσοστό τα φορτηγά Δ.Χ. είναι ανενεργά ή και έχουν παύσει τη λειτουργία τους.
Στο σημείο αυτό, ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ κατέκρινε το γεγονός ότι, από την 1/1/2014 και για λόγους απλοποίησης, καταργήθηκε με το νόμο 4093/14 η φορτωτική και το – υποχρεωτικό μέχρι τότε – δελτίο αποστολής, με αποτέλεσμα να χάνεται καθημερινώς κι άλλο έργο από τα ΙΧ φορτηγά, αφού μπορούν να κυκλοφορούν χωρίς παραστατικά, που πιστοποιούν, εάν τα φορτία που μεταφέρουν, είναι του ιδιοκτήτη του ΙΧ φορτηγού ή τρίτων.
«Είναι κοινώς αποδεκτό ότι τα 33.000 φορτηγά Δ.Χ. πλήρωσαν ακριβά το τίμημα της κρίσης, έχοντας χάσει το 52% του τζίρου από το 2009 και δουλεύοντας με κόμιστρα κάτω έως και 25% του λειτουργικού κόστους, όπως φανερώνει πρόσφατη μελέτη του ΙΜΕΤ», κατέληξε ο κ. Σκουλικίδης.
Για το σχετικό video από την ομιλία του προέδρου του ΠΣΧΕΜ, πατήστε ΕΔΩ. 

Πηγή: http://www.psxem.gr/anagkaia-h-thesmothethsh-elaxistoy-kostoys-metaforas-oi-theseis-toy-psxem/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας