Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2015

Αυξάνονται τα μερίδια των βαρέων φορτηγών, σύμφωνα με διεθνείς μελέτες

Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, η ζήτηση βαρέων φορτηγών με μεικτό βάρος άνω των 16t. παραμένει υψηλή στις διάφορες αγορές της ΕΕ, έναντι των οχημάτων με μεικτό από 6,0-16,0t, όπου τα μερίδια μειώνονται, όπως μετέδωσε το autotritipro.gr.
Αν και τα αποτελέσματα διαφέρουν μεταξύ των λεγόμενων «αναπτυσσόμενων» αγορών και των αγορών, όπως η ευρωπαϊκή, διεθνείς μελέτες αποδεικνύουν πως η ζήτηση για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα αυξάνεται σε αντίθεση με τα μερίδια των μεσαίων φορτηγών με μεικτό βάρος από 6,0t. – 16,0t.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια επίπτωση που βασίζεται στην πιο εξορθολογισμένη διαδικασία των logistics, βάση της οποίας, αντί ένας μεταφορέας να μεταφέρει όλα τα προϊόντα του από το σημείο A στο σημείο B, μια μεγάλη γκάμα από προϊόντα αντίστοιχου τύπου συγκεντρώνονται και την μεταφορά τους αναλαμβάνει ένα βαρύτερο φορτηγό, με αυξημένη χωρητικότητα, το οποίο προσφέρει μειωμένο κόστος μεταφοράς σε σχέση με περισσότερα –ελαφρύτερα- φορτηγά.

Με βάση αυτό, η στρατηγική της δημιουργίας μεγάλων διαμεταφορικών κέντρων εκτός των ορίων μιας πόλης επιφέρει τη βελτίωση της μεταφορικής αλυσίδας και την παράλληλη μείωση του κόστους της μεταφοράς των προϊόντων –όλων των τύπων- γενικότερα.
Η τάση για περισσότερα βαρέα φορτηγά
Στην ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ, τα όσα προαναφέραμε δεν αποτελούν κάτι το καινούργιο καθώς, επί σειρά ετών γίνονται προσπάθειες προς αυτήν την κατεύθυνση. Δεν ισχύει ωστόσο το ίδιο σε διάφορες αναπτυσσόμενες αγορές, όπως π.χ. αυτή της Λατ. Αμερικής, καθώς σε αυτές τις περιοχές η εφοδιαστική αλυσίδα επιβάλλεται να εξελιχθεί ακόμη περισσότερο, κάτι το οποίο δρομολογείται ήδη.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Βραζιλίας όπου, η ζήτηση για φορτηγά με μεικτό βάρος από 6-16t. κατά τη διάρκεια της 20ετίας 1992 – 2012 μειώθηκε από το 65% στο 40%. Την ίδια στιγμή, το μερίδιο στις ετήσιες πωλήσεις των φορτηγών με μεικτό βάρος άνω των 16t. αυξήθηκε από το 35% στο 60%.
Αντίστοιχη τάση παρατηρείται και στις διάφορες αγορές της ΕΕ, με μικρότερες ωστόσο διακυμάνσεις. Από το 1992 έως και το 2012, οι πωλήσεις μεσαίων φορτηγών υποχώρησαν από το 45% στο 30% ενώ τα βαρέα φορτηγά αύξησαν τα μερίδια τους από το 60% στο 70% αντίστοιχα.
Μια από τις χαρακτηριστικότερες τάσεις που επιδρούν σε αυτήν την αλλαγή είναι η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η δυνατότητα εντοπισμού και παραγγελίας ενός προϊόντος μέσω του διαδικτύου (e-commerce) μειώνει σημαντικά την ανάγκη ύπαρξης καταστημάτων και η ανάγκη για νέες, μεγαλύτερες και με βελτιωμένη λειτουργία, κεντρικές αποθήκες γίνεται ολοένα και πιο σημαντική.
Μέσω των βελτιωμένων διαδικασιών σε αυτές, οι παραδόσεις μιας επιχείρησης προς τον τελικό αποδέκτη του προϊόντων μπορούν να γίνουν πιο γρήγορα και με μικρότερο μεταφορικό κόστος. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας