Τρίτη 18 Αυγούστου 2015

Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Σε θέση εκκίνησης (και πάλι) η αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ

Με ανακούφιση υποδέχτηκαν παράγοντες της αγοράς της Βορείου Ελλάδος την είδηση πως προχωρά ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ αφού δεσμεύτηκε επ’ αυτού εκ νέου έναντι των δανειστών η κυβέρνηση. Με βάση την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και την απόφαση της κυβέρνησης που υπογράφεται από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκη, τον υπουργό Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού Γ. Σταθάκη και τον ΥΠΑΠΕΝ Π. Σκουρλέτη και η οποία δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως, η υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τους υποψηφίους επενδυτές θα γίνει εντός του Φεβρουαρίου του 2016.

Στην τρέχουσα β΄ φάση του διαγωνισμού για τον ΟΛΘ συμμετέχουν η APM Terminals, B.V. θυγατρική της Maersk (που συμμετέχει και στον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ ο οποίος κλείνει τον Οκωβριο), η Deutsche Invest Equity Partners, GmbH, η Duferco Particiption Holding, SA, η International Container Terminal Services, Inc, η Mitsui & Co., Ltd, η P&O Steam Navigation Company (θυγατρικής της DP World), η κοινοπραξία Russian Railways JSC/ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Yilport Holding, Inc.

Όπως σημειώνουν κύκλοι της αγοράς, το λιμάνι της συμπρωτεύουσας, παρά την κερδοφόρα πορεία του, δεν έχει καταφέρει να επιτύχει σημαντική άνοδο στην κίνηση εμπορευματοκιβωτίων, παραμένοντας σε σχετικά χαμηλή θέση σε σχέση με ανταγωνιστικά λιμάνια της ευρύτερης περιοχής. Και αυτό στερεί από τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα εν γένει, όχι μόνο ευρύτερη αναπτυξιακή δυναμική αλλά και έσοδα.

Παράλληλα με τη διαγωνιστική διαδικασία θα ξεκινήσει και επαναδιαπραγμάτευση από το Ελληνικό Δημόσιο της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης που έχει η ΟΛΘ ΑΕ προκειμένου να εναρμονιστεί με τις βέλτιστες πρακτικές της αγοράς, να εξασφαλίσει τις ευαίσθητες κοινωνικά υπηρεσίες, να προσδιορίσει κανόνες για τα τιμολόγια ακτοπλοΐας και να ορίσει ελάχιστο απαιτούμενο ύψος επενδύσεων. Διευκρινίζεται πως η ΟΛΘ όπως και η ΟΛΠ λειτουργούν τα λιμάνια με συμβάσεις παραχώρησης από το δημόσιο.

Δεν έχουν δικαιώματα επί των υποδομών οι οποίες παραμένουν περιουσία του ελληνικού δημοσίου και δεν πωλούνται.

Η αξιοποίηση του ΟΛΘ συνδέεται άμεσα με τις αναπτυξιακές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας, αφού μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας, δημιουργώντας σημαντικό αναπτυξιακό μέρισμα για την περιοχή και τους πολίτες, αναφέρουν κύκλοι της λιμενικής βιομηχανίας αλλά και της επιχειρηματικότητας της Βορείου Ελλάδος.

Η. Μπέλλος - capital.gr

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/limania/item/31329-%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B9-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B7-%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%AC%CE%BB%CE%B9-%CE%B7-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BF%CE%BB%CE%B8

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας