Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

Λιμάνι Πειραιά: Ολοκληρώνεται το καλοκαίρι η πρώτη φάση του Προβλήτα ΙΙΙ

Με ταχείς ρυθμούς προχωρούν τα έργα κατασκευής του 3ου προβλήτα στο λιμάνι του Πειραιά που διαχειρίζεται η Κινεζική COSCO.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com τα έργα έχουν "πάρει φωτιά" με σκοπό την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης που αφορά τον Ανατολικό Προβλήτα ΙΙΙ μέχρι τον Αύγουστο, δηλαδή σε διάστημα 6 μηνών.

Σε αυτό το διάστημα συνεχίζεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς η εκχέρσωση της περιοχής που αντιμετωπίζει σημαντικές τεχνικές προκλήσεις καθώς υπάρχει η φυσιολογική καθίζηση του υλικού στη θάλασσα.

Η κατασκευάστρια εταιρεία ΤΕΚΑΛ που έχει αναλάβει το έργο συνεργάζεται με το ΕΜΠ προκειμένου να κάνει το απαραίτητο monitoring στην όλη προσπάθεια και υπάρχει η γενική πεποίθηση ότι η πρώτη φάση θα ολοκληρωθεί on time.

5 NEEΣ ΓΕΡΑΝΟΓΕΦΥΡΕΣ
Τον Ιούνιο αναμένεται η άφιξη 5 νέων γερανογεφυρών τύπου SSPP (Super Super Post Panamax) που είναι και οι μεγαλύτερες που υπάρχουν παγκοσμίως. Με την ολοκλήρωση του Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ θα υπάρχει πλέον η δυνατότητα υποδοχής των μεγαλύτερων παγκοσμίως πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως το Triple EEE το πλοίο της Maersk, το μεγαλύτερο στον κόσμο με 400μ μήκος και 59 πλάτος.

Αυτό αναμένεται να τη σειρά του να φέρει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά, κάνοντας ακόμα πιο επείγουσα την ανάγκη ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών έργων στον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη που όπως όλα δείχνουν θα ολοκληρωθούν στο πρώτο τρίμηνο του 2018.

Ο BIG ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ ΙΙΙ
Η ολοκληρωμένη λειτουργία του Προβλήτα ΙΙΙ θα υπάρξει το 2018 όταν θα παραδοθούν και τα έργα στον Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ που ξεκίνησαν το 2015.

Τότε, μαζί με τον Προβλήτα ΙΙ εκτιμάται ότι η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων θα φτάσει τα εντυπωσιακά επίπεδα των 7 εκατομμυρίων το έτος, νούμερο υπερδεκαπλάσιο σε σχέση με τη διακίνηση που γινόταν από τον Δημόσιο ΟΛΠ.

Ο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ Ι
Στον Προβλήτα Ι που θα περιέλθει στη διαχείριση της COSCO με την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης. Εδώ έχει εμφανιστεί πρόβλημα καθώς όπως λένε πληροφορίες της αγοράς, ο Προβλήτας "γέρνει". Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες για την αποκατάσταση του θα απαιτηθούν κονδύλια περίπου 8 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό που θα πρέπει να αναζητηθεί η χρηματοδότηση του.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας