Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

«Κόκκινο πανί» για τους ναυτεργάτες ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θεόδωρος Βενιάμης

Σε θέση μάχης τα ναυτεργατικά σωματεία, μετά τις δηλώσεις του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θ. Βενιάμη περί εφαρμογής ατομικών συμβάσεων εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Το θέμα αυτό κυριάρχησε στη χθεσινή έκτακτη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. Τα ναυτεργατικά σωματεία, η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, η Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων, έκαναν λόγο για «τυχοδιωκτική ενέργεια», αναφορικά με το ενδεχόμενο εφαρμογής των ατομικών συμβάσεων εργασίας στα ποντοπόρα πλοία, επισημαίνοντας ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δεν έχουν εξουσιοδότηση από το Διεθνές Γραφείο Εργασίας (ILO) και τις Διεθνείς Συνδικαλιστικές Οργανώσεις, να καταργήσουν τη Συλλογική Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας».
Τα τρία ναυτεργατικά σωματεία, που θα συμμετέχουν στην Πανελλαδική Συγκέντρωση για το ασφαλιστικό την Πέμπτη 19 Ιουνίου στις 6 το απόγευμα στα Προπύλαια, προειδοποίησαν ότι «αν προχωρήσει η εφαρμογή των ατομικών συμβάσεων εργασίας στα ποντοπόρα πλοία, αυτό θα αποτελέσει ταφόπλακα σε ένα ήδη λεηλατημένο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, ΝΑΤ».
Οι εφοπλιστές θέλουν εφαρμογή του… νόμου
Υπογραμμίζεται ότι η συλλογική σύμβαση εργασίας στα ποντοπόρα πλοία έχει λήξει από 31-12-2010 και δεν έχει ανανεωθεί μέχρι σήμερα, καθώς οι δύο πλευρές ναυτικοί και πλοιοκτήτες της ποντοπόρου, δεν έχουν καταφέρει να καθίσουν στο τραπέζι των συνομιλιών.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, μιλώντας πρόσφατα στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, στη διάρκεια της ναυτιλιακής έκθεσης των "Ποσειδωνίων",  υποστήριξε ότι, με την επικύρωση της MLC, από την ελληνική Βουλή, επιτρέπονται πλέον οι ατομικές συμβάσεις εργασίας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν είναι σε ισχύ οι συλλογικές.
Επίσης, απαντώντας σε ερώτηση, εάν στην Ελλάδα μπορούν να γίνουν κατασκευές ή επισκευές σε ελληνικά ναυπηγεία, υπογράμμισε ότι «σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο για έναν απλό λόγο: οι ίδιοι οι συνδικαλιστές έχουν καταστρέψει από μόνοι τους την οποιαδήποτε τόλμη συναδέλφων να έρθουν στην Ελλάδα για να κάνουν επισκευές».
Μάλιστα, ο κ. Βενιάμης χαρακτήρισε υψηλό το κόστος εργασίας στα ελληνικά ναυπηγεία, όταν βρίσκεται στα 35 ευρώ την ώρα, την ίδια στιγμή που στην Τουρκία είναι κάτω από 5 δολάρια και στη γειτονική Βουλγαρία ίσως και 3 ευρώ.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας