Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

Πως πρόσφυγες και καύσιμα προσφέρουν «ανάσα» στις ακτοπλοϊκές, έστω και πρόσκαιρη

Πρόσφυγες και καύσιμα αποτελούν δυο από τους σημαντικότερες αιτίες για την επιστροφή των ακτοπλοϊκών εταιρειών στην κερδοφορία.
Του Φώτη Φωτεινού 
Το 2015, τα έσοδα των εταιρειών που ενεπλάκησαν στη μεταφορά προσφύγων, είτε με τα 3 ναυλωμένα πλοία, είτε με τακτικά δρομολόγια, ενισχύθηκαν κατά περίπου 30 εκατ., σε μια χρονιά που  - εάν εξαιρεθούν οι πρόσφυγες - η ακτοπλοϊκή κίνηση ήταν μειωμένη κατά 7%, σε σχέση με το 2014.
Παράλληλα, σημαντική ήταν η εξοικονόμηση από τη μείωση της τιμής των καυσίμων. Πλέον, τα καύσιμα αποτελούν το 30% - 35% επί του κύκλου εργασιών, έναντι 50% παλαιότερα.

Ωστόσο, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, τα οφέλη από την μεταφορά προσφύγων είναι πρόσκαιρα, διότι ήδη παρατηρείται μείωση τουριστικών ροών, κυρίως στα νησιά του Βορείου Αιγαίου.   
«Το προσφυγικό επιδρά αρνητικά στην τουριστική ανάπτυξη των νησιών κυρίως στη Μυτιλήνη. Τα οικονομικά οφέλη είναι πρόσκαιρα και οι κοινωνικές και οικονομικές ζημιές σοβαρές, μέρος των οποίων θα επωμισθεί και η ακτοπλοΐα.
Πρόθεσή μας είναι η συνέχιση των προσπαθειών μας για την επίλυση θεμάτων μεταφοράς προσφύγων και η συμμετοχή μας στην οριστική επίλυση του προβλήματος», ανέφερε ο κ. Σακέλλης.
Πάντως, σε εξέλιξη βρίσκεται ο νέος διαγωνισμός του υπουργείου Ναυτιλίας για τη ναύλωση, μέχρι τα τέλη του προσεχούς Οκτωβρίου, ενός μεγάλου πλοίου που θα μεταφέρει, από τα νησιά, πρόσφυγες και ενός μικρού, που θα απασχολείται τοπικά στην περιοχή της Λέρου.
Η εξέλιξη της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης  
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ, το 2015 τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα, καθώς τα γεγονότα του Ιουλίου, το δημοψήφισμα και τα capital controls είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της επιβατικής κίνησης των Ελλήνων, η οποία δεν αναπληρώθηκε τους επόμενους μήνες.
Η πραγματική επιβατική κίνηση, πλην των πρσφύγων, μειώθηκε κατά 7%, ενώ το 2016 ήδη παρατηρείται μείωση του μεταφορικού έργου.

Η μείωση της κίνησης οφείλεται στην πτώση του εσωτερικού τουρισμού, ενώ δεν διαπιστώθηκε ανησυχητική μείωση ή ακυρώσεις των κρατήσεων από αλλοδαπούς.
Επίσης, παρατηρείται μετακίνηση επιβατών προς τις αερομεταφορές, ιδιαίτερα στις μακρινές διαδρομές, με κύρια παραδείγματα την Κρήτη, τη Ρόδο και τη Σαντορίνη.
Αντίστοιχα, στις γραμμές της Αδριατικής συνεχίστηκε η πτωτική πορεία και το 2015, με μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 12%, αλλά με μικρή αύξηση της εμπορευματικής.
Για το 2016, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ εκτίμησε ότι θα μειωθεί η μεταφορά Ελλήνων ταξιδιωτών, ενώ αντίθετα οι ενδείξεις για τον εισερχόμενο τουρισμό είναι θετικές και πιθανόν να ξεπεράσουν και αυτές του 2015.
Εφέτος έχουν προστεθεί 4 νέα πλοία και παρατηρείται ήδη αύξηση των δρομολογίων, λόγω επέκτασης της περιόδου λειτουργίας των ταχυπλόων. Οι εκτιμήσεις αναφέρονται σε 41.000 δρομολόγια, έναντι 40.000 πέρσι.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας