Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

EEΕ: Προστιθέμενη αξία για οικονομία και απασχόληση η ελληνόκτητος ναυτιλία

Η ελληνόκτητη ναυτιλία μπορεί να προσφέρει εργασία σε 200.000 Έλληνες εργαζόμενους, πέραν των 190.000 που ήδη άμεσα και έμμεσα απασχολεί, δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στο πλαίσιο των «Ποσειδωνίων».
Μάλιστα, ο πρόεδρος της ΕΕΕ αποκάλυψε ότι, σύμφωνα με μελέτη, αν επανδρώσουν Έλληνες ναυτικοί τα ελληνόκτητα πλοία το όφελος για την οικονομία θα είναι της τάξης των 2,8 δισ. και υπό το βέλτιστο θεωρητικό σενάριο, θα φτάσει και τα 5 δισ. ευρώ.
Όπως είπε, τα Ποσειδώνια βρήκαν τη ναυτιλία των Ελλήνων να διατηρεί την ηγετική της θέση στη διεθνή κατάταξη των ναυτιλιακών δυνάμεων, παρά τις δυσμενείς συνθήκες που επικρατούν στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά.
Ειδικότερα, οι εντυπωσιακοί αριθμοί που αντιπροσωπεύει η ναυτιλία, που ελέγχεται από Έλληνες εφοπλιστές, είναι:
-3.669 πλοία με μέσο όρο ηλικίας 9,9 έτη
-16,16% του παγκόσμιου στόλου σε dwt
-46,72% του ευρωπαϊκού στόλου σε gt
-18,51% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς φορτίων χύδην σε dwt
-23,32% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου σε dwt
-13,81% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών/παραγώγων πετρελαίου
Οι αριθμοί αυτοί, σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη, καταδεικνύουν τον ρόλο του ελληνόκτητου στόλου στα ναυτιλιακά δρώμενα και τη στρατηγική σημασία που κατέχει τόσο για τη χώρα μας όσο και για τους εμπορικούς μας εταίρους.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε και στη σημασία της ελληνόκτητης ναυτιλίας για την Ελλάδα. Αναφερόμενος σε δύο μελέτες του 2013, με βασική θεματική για τη σημασία της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία -μια από το ΙΟΒΕ και μια από τη The Boston Consulting Group- ο κ. Βενιάμης δήλωσε ότι η ελληνική ναυτιλία αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της εθνικής οικονομίας, με μεγάλο ποσοστό συμμετοχής του ναυτιλιακού κλάδου στο ΑΕΠ, το οποίο τα τελευταία δύο χρόνια αντιστοιχεί σε περισσότερο από 7% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας.
Οι δύο μελέτες τονίζουν την περαιτέρω δυναμική που έχει ο τομέας και τη δυνητική προσφορά του στην ελληνική οικονομία, μέσω της περαιτέρω προσέλκυσης εγκατάστασης ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα και της αύξησης των θέσεων εργασίας των απασχολούμενων στους διάφορους τομείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Βασική προϋπόθεση που θέτουν είναι η ύπαρξη σταθερού και ανταγωνιστικού θεσμικού πλαισίου.
«Προς επίρρωση των ανωτέρω, προσφάτως το ΙΟΒΕ εκπόνησε νεότερη μελέτη, η οποία δεν έχει ακόμη λάβει δημοσιότητα, με θέμα την ενίσχυση των απασχολούμενων Ελλήνων στην ποντοπόρο ναυτιλία. Η εν λόγω μελέτη εκτιμά τα αναμενόμενα οφέλη για τη δημιουργία θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτικών, στην περίπτωση που Έλληνες ναυτικοί, τόσο αξιωματικοί όσο και κατώτερα πληρώματα, απασχοληθούν στην επάνδρωση του ελληνόκτητου στόλου, σε αντικατάσταση των αλλοδαπών. Στην περίπτωση αυτή θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας άμεσα επί των πλοίων αλλά και έμμεσα λαμβάνοντας υπόψη τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στην οικονομία, και θα υπάρξει παράλληλα ενίσχυση του ετήσιου εθνικού εισοδήματος της τάξης των €2,8 δισ, έως, υπό το βέλτιστο θεωρητικό σενάριο, τα €5 δισ.

Τα ανωτέρω είναι εφικτά, εφόσον επικρατήσουν στην ελληνική αγορά εργασίας οικονομικοί όροι σύμφωνοι με τα νομίμως ισχύοντα στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά εργασίας και τις σχετικές διεθνείς συμβάσεις. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι το ελληνόκτητο πλοίο πρέπει να είναι ανταγωνιστικό για να επιβιώσει στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Επιπροσθέτως, η περιορισμένη αριθμητική δυνατότητα εισακτέων σπουδαστών στις υπάρχουσες ναυτικές ακαδημίες καθιστά αναγκαία την άμεση λειτουργία συστήματος ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης.
Η ανεργία είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία και η αντιμετώπισή του είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, μετά τα τελευταία έξι χρόνια συνεχούς οικονομικής ύφεσης. Η μελέτη αυτή επιβεβαιώνει ότι η ναυτιλία μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση της ανεργίας, δίνοντας επαγγελματικό διέξοδο και ελπίδα στους άνεργους νέους μας να εργασθούν για το δυναμικό αυτό κλάδο» είπε ο πρόεδρος της ΕΕΕ.
Και συνέχισε λέγοντας, «η ευρωπαϊκή ναυτιλία πρέπει να είναι κεντρικός πυρήνας των οραμάτων της ευρωπαϊκής πολιτικής. Η διατήρηση ενός ανταγωνιστικού στόλου υπό τον έλεγχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι υψίστης σημασίας για την εξυπηρέτηση των οικονομικών, εμπορικών, ενεργειακών και στρατηγικών συμφερόντων της. Σε κάθε περίπτωση, απαραίτητη προϋπόθεση για την ανταγωνιστικότητα του κοινοτικού στόλου είναι η διατήρηση των υφιστάμενων κατευθυντήριων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές, που αποτελούν επί πολλά χρόνια το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της κοινοτικής ναυτιλίας, έχοντας διαμορφώσει το αναγκαίο θεμιτό ανταγωνιστικό περιβάλλον για τις εθνικές ναυτιλίες των κρατών-μελών της ΕΕ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας