Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

Με φθαρμένα ελαστικά σχεδόν το 50% των φορτηγών στην Κύπρο

Σχεδόν το 50% των φορτηγών που κυκλοφορούν στους δρόμους της Κύπρου έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΜΚΟ «REACTION Youth for the Prevention».
Αναλυτικότερα, το ποσοστό των φθαρμένων ελαστικών στα φορτηγά ανέρχεται σε ολόκληρη τη χώρα στο 46,7%, ενώ στη Λευκωσία εκτοξεύεται στο 69,3% και στην Πάφο στο 63,6%.
Σχολιάζοντας τα στοιχεία της έρευνας, ο πρόεδρος της REACTION Μάριος Σταύρου, είπε ότι πολλά ελαστικά τα οποία βρισκόταν σε τέτοια κατάσταση μπορούσαν να εκραγούν ανά πάσα στιγμή, με άσχημες συνέπειες. «Οι οδικές συγκρούσεις αποτελούν ένα καθημερινό φαινόμενο στους κυπριακούς δρόμους και στην πλειοψηφία εξ αυτών, ενεργό ρόλο έχουν και τα ελαστικά των εμπλεκόμενων οχημάτων».
Σταχυολογώντας τα κυριότερα σημεία της έκθεσης προκύπτουν τα εξής:
-Το 14% των επιβατικών οχημάτων που κυκλοφορεί στην Κύπρο έχει λανθασμένη πίεση σε τουλάχιστον ένα ελαστικό.
-Την πρώτη θέση στην λανθασμένη πίεση στα επιβατικά οχήματα κατέχει η Λεμεσό με 20,4% και ακολουθεί η Λευκωσία με 12,8%.
-Στα ημιφορτηγά οχήματα, το 15,9% είχε λανθασμένη πίεση σε τουλάχιστον ένα ελαστικό.
-Την πρώτη θέση στην λανθασμένη πίεση στα ημιφορτηγά κατέχουν η Λάρνακα και η Πάφος, με 20% έκαστη.
-Το 20,1% ή ένα στα πέντε επιβατικά οχήματα που κυκλοφορούν αυτή την στιγμή στην Κύπρο έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό.
Λάρνακα με ποσοστό 27,2% προηγείται και σε αυτή την κατηγορία, ενώ ακολουθεί η Λευκωσία με 21,7%.
-Σχεδόν το 33% των ημιφορτηγών έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό με την Λάρνακα να αγγίζει το 50% και η Λευκωσία το 38,4%.
-Καταγράφεται βαθμιαία μείωση στην λανθασμένη πίεση ελαστικών, αφού από το 30% περίπου το 2013, φέτος έχει μειωθεί στο 14%, λόγω της ευαισθητοποίησης του κοινού.
-Αύξηση, κοντά στο 3% παρουσιάζουν τα φθαρμένα ελαστικά στα φορτηγά σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2013.

Κάνοντας λόγο για τις συνέπειες της λανθασμένης πίεσης των ελαστικών ο κ. Σταύρου είπε ότι προκαλείται ασταθές κράτημα στο δρόμο και παρουσιάζεται αυξημένος κίνδυνος υδρολίσθησης ενώ απαιτείται περισσότερος χρόνος για την ακινητοποίηση του οχήματος μετά από φρενάρισμα. Επίσης, επεσήμανε ότι μειώνεται η αντοχή και αυξάνεται η φθορά των ελαστικών ενώ παρουσιάζεται κατά πολύ αυξημένη η κατανάλωση καυσίμων. Αναφέρθηκε εξάλλου στην ανάγκη κατάλληλης συντήρησης των ελαστικών, τα οποία μπορούν να διαρκέσουν από 40.000 έως και 80.000 χλμ, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και την κατάσταση των δρόμων.
Ο κ. Σταύρου σημείωσε ότι θα πρέπει να ελέγχεται η πίεση του αέρα στα ελαστικά τουλάχιστον μία φορά το μήνα ή πριν από διαδρομές σε υψηλές ταχύτητες.
Ας σημειωθεί ότι τα στοιχεία της έρευνας προήλθαν από τον εθελοντικό έλεγχο ελαστικών σε 5 χώρους, την περίοδο 2-9 Ιουνίου, σε συγκεκριμένα σημεία του οδικού δικτύου, σε ολόκληρη την Κύπρο, σε ένα τυχαίο δείγμα 670 οχημάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας