Δευτέρα 10 Αυγούστου 2015

Εφοδιαστική αλυσίδα και logistics στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης

Γονατισμένη εδώ και μια πενταετία από την έλλειψη ρευστότητας και από τις αντιαναπτυξιακές πολιτικές που επέβαλαν οι δανειστές, ασφυκτιούσα εσχάτως από την επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων, η ελληνική οικονομία αναμένει μια αχτίδα αισιοδοξίας από τη νέα δανειακή σύμβαση για να ξανασταθεί στα πόδια της, σύμφωνα με το tovima.gr.
Στην πρώτη γραμμή της νέας αυτής προσπάθειας, που όλοι ελπίζουν ότι δεν θα αργήσει να ξεκινήσει, θα βρεθούν οι επιχειρηματικοί κλάδοι στους οποίους η χώρα διαθέτει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα.
Ενας απ' αυτούς τη σημαντική συμβολή του οποίου στη διαμόρφωση του ΑΕΠ ελάχιστοι Ελληνες γνωρίζουν, είναι ο τομέας της εφοδιαστικής αλυσίδας, των logistics και των μεταφορών.
Τις τελευταίες ημέρες βρέθηκε στην Αθήνα ο κ. Φρανκ Τίβιζεν, επικεφαλής συνεργάτης της EY (Ernst & Young) για την εφοδιαστική αλυσίδα στην Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή, στην Ινδία και στην Αφρική, ο οποίος μίλησε στο «Βήμα» και ανέλυσε με την αρωγή του επικεφαλής των υπηρεσιών αυτών στην Ελλάδα και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη κ. Θάνου Μαύρου, το εύρος της συμβολής και τις δυνατότητες που μπορεί ακόμη να αναπτύξει ο συγκεκριμένος κλάδος στη νέα προσπάθεια της Ελλάδας για την επιστροφή της σε μια οικονομική κανονικότητα πιο παραγωγική, πιο εξωστρεφή, πιο ανταγωνιστική και εν τέλει πιο σύγχρονη.
Στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η Ελλάδα πιστεύετε ότι ο ιδιωτικός τομέας έχει τη δυνατότητα να δώσει ώθηση στην οικονομία;
Φρανκ Τίβιζεν: «Η παγκόσμια οικονομία αναπτύσσεται χάρη στην τόνωση της ζήτησης. Δεν έχετε πολλές εξαγωγές αλλά έχετε πολύ τουρισμό. Η τουριστική αγορά είναι μια σταθερή αγορά, που θα συμβάλει στην ανάπτυξη».
Θάνος Μαύρος: «Υπάρχει όμως και ο κλάδος λιανικής, τα logistics, η ναυτιλία...». Πιστεύετε δηλαδή ότι η Ελλάδα θα ξεπεράσει την κρίση;
Φ Τ.: «Απολύτως! Ολες οι χώρες κατά καιρούς αντιμετωπίζουν προβλήματα. Δεν νομίζω ότι η Ελλάδα αποτελεί διαφορετική περίπτωση.
Η Γερμανία μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο δεν είχε τίποτε και κατάφερε να ανακάμψει. Δεν θέλω να συγκρίνω τις δύο περιπτώσεις, αλλά να πω ότι δεν υπάρχει λόγος για να μην ξεπεράσει η Ελλάδα τις σημερινές δυσκολίες.
Εμείς σε ό,τι αφορά τη δραστηριοποίησή μας στην εφοδιαστική αλυσίδα είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε τους έλληνες πελάτες μας για να επιστρέψουν στις διεθνείς αγορές, για να μπορούν οι άνθρωποι σε κάθε γωνιά της Γης να έχουν πρόσβαση σε ελληνικά προϊόντα. Εχουμε την τεχνογνωσία, ξέρουμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τη διαδικασία αυτή».
Θ.Μ.: «Δείτε την περίπτωση της Κύπρου. Μετά την επιβολή των capital controls το 2013 τα πράγματα ήταν δύσκολα. Αλλά 5-6 μήνες μετά και ο ιδιωτικός τομέας και ο δημόσιος άρχισαν να αναπτύσσονται. Σε ό,τι αφορά την ΕΥ, αλλά και τους ανταγωνιστές μας απ' όσο μπορώ να ξέρω, πέρυσι είχαμε μια εξαιρετική χρονιά.
Και φαίνεται ότι η εφετινή χρονιά θα είναι ακόμη καλύτερη. Ξέρετε, εμείς στην Ελλάδα εποπτεύουμε και στηρίζουμε ως ΕΥ τις δραστηριότητες του ομίλου στη Μολδαβία, στη Ρουμανία, στη Βουλγαρία, στην πΓΔΜ, στην Αλβανία, στο Κόσοβο, στην Κύπρο και στη Μάλτα».
Φ.Τ.: «Ως όμιλος η ΕΥ όταν ανιχνεύει ταλέντα τα στέλνει οπουδήποτε υπάρχει ανάγκη. Και έχουμε ανακαλύψει πολύ κόσμο εδώ στην Ελλάδα. Νέα παιδιά, με καλή εκπαίδευση και υψηλή επαγγελματική κατάρτιση σε πολλούς τομείς, από τα μαθηματικά και τη μηχανολογία μέχρι την πληροφορική και τις νέες τεχνολογίες, που έχουν τη βάση τους εδώ αλλά απασχολούνται ουσιαστικά σε άλλες αγορές, στη Μέση Ανατολή, στην Ινδία, στην Αφρική».
Η εφοδιαστική αλυσίδα τα τελευταία χρόνια θεωρείται όλο και πιο σημαντική συγκεντρώνοντας επενδύσεις.
Φ.Τ.: «Ας πάρουμε τα πράγματα από την πλευρά του καταναλωτή. Πριν από 50 χρόνια μπορούσες να αγοράσεις μία έκδοση αυτοκινήτου. Σήμερα μπορείς να διαλέξεις μεταξύ 50.000 συνδυασμών του ίδιου μοντέλου.
Αν παραγγείλεις κάτι από την Amazon μέσα σε 24 ώρες το παραλαμβάνεις στο σπίτι σου. Είναι όλα επιπτώσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας. Πώς κάνεις τον σχεδιασμό σου, πώς αποθηκεύεις το εμπόρευμα, πώς το διανέμεις, πώς το προωθείς στον καταναλωτή... Η εφοδιαστική αλυσίδα είναι το κλειδί, που μπορεί να έχει απίστευτες εφαρμογές».
Θ.Μ.: «Στην έννοια της supply chain περιλαμβάνεται και η διαδικασία της μεταφοράς, οπότε έχουμε logistics και μεταφορές. Σας θυμίζω ότι η Ενωση Logistics στην Ελλάδα εκτιμά ότι ο κλάδος συνεισφέρει κατά 10,8% στη διαμόρφωση του ΑΕΠ.
Είναι τεράστιο το ποσοστό. Λέμε ότι η Ελλάδα είναι μια τουριστική χώρα, ο τουρισμός συμβάλλει κατά 16% στο ΑΕΠ, αλλά βλέπετε τη συμβολή των logistics και των μεταφορών στην ανάπτυξη».
Φ.Τ.: «Το σημαντικό είναι ότι οι επενδύσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν ταχύτατη απόδοση. Οι περισσότερες επενδυτικές στρατηγικές απαιτούν 2 και 3 χρόνια για να αποδώσουν.
Αν επενδύσεις σε νέα φορτηγά ή σε αποθήκες για να βελτιστοποιήσεις την παραγωγή σου, τα αποτελέσματα θα τα δεις σε λίγες εβδομάδες.
Ξέρετε, εμείς ως εταιρεία συμβούλων λέμε ότι αν στις καλές εποχές οι πελάτες μας ανέχονται τους συμβούλους, στις δύσκολες εποχές τους χρειάζονται. Οταν πηγαίνει κανείς καλά και έχει χρήματα, το σκέπτεται να επενδύσει σε συμβούλους. Οταν δεν του περισσεύουν, τότε η επένδυση είναι περισσότερο αναγκαία». 
Θ.Μ.: «Τα πράγματα στην εφοδιαστική αλυσίδα είναι πιο απτά, πιο ρεαλιστικά. Εμείς δίνουμε χειροπιαστά αποτελέσματα στους πελάτες. Ο ετήσιος τζίρος μας από τον κλάδο είναι 7 δισ. δολ. Στην Ελλάδα ο κλάδος αναπτύσσεται με ετήσιο ρυθμό άνω του 40% τα τελευταία 7-8 χρόνια. Διότι εξυπηρετεί και αγορές εκτός Ελλάδος».
Φ.Τ.: «Αυτό συμβαίνει επειδή έχετε στελέχη με υψηλή εκπαιδευτική και επαγγελματική κατάρτιση, μια μορφωμένη νεολαία». 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας