Τρίτη 25 Μαρτίου 2014

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης: Η ΚΞ Πετρής-Αθωνική ανάδοχος στο τμήμα Πάνορμος-Εξάντης στο Ρέθυμνο

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε  η δημοπράτηση στις 4 Μαρτίου 2014 για το μεγάλο έργο μετατροπής σε αυτοκινητόδρομο το οδικό τμήμα Πάνορμος-Εξάντης στο Ρέθυμνο. Το τμήμα ανήκει στον βασικό οριζόντιο οδικό άξονα του ΒΟΑΚ στην Κρήτη. Προσσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε η κοινοπραξία Κ/Ξ Γ. ΠΕΤΡΗΣ ΑΤΕ - ΑΘΩΝΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΕ με έκπτωση  35,55%. Φορέας Υλοποίησης είναι το Υπουργείο Υποδομών.

Πρόκειται για τμήμα που θα μετατραπεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με όριο ταχύτητας τα 120χλμ./ώρα. Το τμήμα αυτό φυσικά είναι σχετικά μικρό με μήκος 9.960 μέτρα και θα περιλαμβάνει την μετατροπή του τμήματος σε κλειστό αυτοκινητόδρομο που θα διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με αρχή την υφιστάμενη γέφυρα Γεροποτάμου και ολοκλήρωση την περιοχή του οικισμού Εξάντης.

Το οδικό έργο «Πάνορμος – Εξάντης» του ΒΟΑΚ στον Ν. Ρεθύμνου, έχει προϋπολογισμό 64.500.000 Ευρώ και θα αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα φετινά έργα.  Η δημοπράτηση του έργου ορίστηκε για τις 4 Μαρτίου 2014 και η ολοκλήρωση του είναι 48 μήνες. Αν όλα πάνε καλά τα έργα θα ξεκινήσουν στο δεύτερο εξάμηνο του έτους και θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2018 ή τις αρχές του 2019.

Το έργο αποτελεί την μοναδική του 2014 για τον ΒΟΑΚ και το μεγάλο αγκάθι είναι πως στον ορίζονται δεν φαίνεται να υπάρχει συνέχεια. Σαν έργο το τμήμα Πάνορμος-Εξάντης έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ καθώς χρηματοδοτείται από από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας».

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει :
-Διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού στο μεγαλύτερο μέρος της
-Παράπλευρο οδικό δίκτυο
-Τον Ανισόπεδο Κόμβο Πάνορμου
-Μία γέφυρα, επέκταση και κατασκευή νέων Κάτω Διαβάσεων, επεκτάσεις υφιστάμενων οχετών.
Στο έργο υπάρχει δικαιώμα προαίρεσης: για την κατασκευή του ημικόμβου Γεροποτάμου και του ημικόμβου Σκεπαστής προϋπολογισμού 1.219.512 ευρώ εκτός ΦΠΑ.

Ο ..ΡΙΓΜΕΝΟΣ ΒΟΑΚ
Το έργο του ΒΟΑΚ που εκτελείται εδώ και χρόνια έχει ουσιαστικά μείνει πίσω. Αν και το 2012 είχε αξιοθαύμαστη απόδοση χρημάτων  καθώς με 35εκ.ευρώ ήρθε 4ο σε απορροφητικότητα πίσω από Αττικό Μετρό, Εγνατία και ΕΡΓΟΣΕ ωστόσο τα νούμερα είναι μάλλον απογοητευτικά.

Σε σύνολο 310εκ.ευρώ μόλις τα 43 χιλιόμετρα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος ενώ ακόμα και έργα που εκτελούνται σήμερα όπως η παράκαμψη Μαλίων και το τμήμα Άγιος Νικόλαος-Καλό Χωριό δεν μετατρέπουν τα τμήματα αυτά σε αυτοκινητόδρομο. Ο λόγος είναι πως οι μελέτες με τις οποίες κατασκευάστηκαν αυτά τα τμήματα ήταν παλιές και για να μην χαθούν τα χρήματα από τα διάφορα ΚΠΣ κατασκευάστηκαν χωρίς όμως να αποτελούν την ορθή λύση που είναι η πλήρης μετατροπή του βασικού οδικού άξονα της Κρήτης σε αυτοκινητόδρομο.

Ευτυχώς και το Γούρνες-Χερσόνησος που κατασκευάζεται και το Πάνορμος-Εξάντης είναι έργα σύγχρονα που μετατρέπουν αυτά τα τμήματα σε κλειστό αυτοκινητόδρομο δύο λωρίδων με ΛΕΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας