Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015

Ενδείξεις για ομαλοποίηση της αγοράς logistics– μεταφορών το 2014 “βλέπει” η IBHS

Ο εγχώριος κλάδος των μεταφορών & logistics εξετάζεται σε πρόσφατη μελέτη της ΙΒΗS, σύμφωνα με την οποία η οικονομική ύφεση και τα μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης περιόρισαν σημαντικά την κατανάλωση, την παραγωγή και συνεπώς το εξαγωγικό και εισαγωγικό εμπόριο. Άμεση συνέπεια αποτέλεσε ο σημαντικός περιορισμός του μεταφορικού έργου και των υπηρεσιών logistics.
Η υποχώρηση είναι εμφανής και από την κάμψη του δείκτη κύκλου εργασιών που καταρτίζει η ΕΛΣΤΑΤ για την αποθήκευση και τις υποστηρικτικές δραστηριότητες: ο εν λόγω δείκτης το 2013 μειώθηκε κατά 7%, σημειώνοντας επιτάχυνση του ρυθμού κάμψης σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αντιθέτως, το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς έγιναν εμφανείς οι πρώτες ενδείξεις ανάκαμψης, καθώς παρατηρήθηκε αύξηση 3,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η πτώση της αγοράς ξεκίνησε από το 2009, όταν και εκδηλώθηκε σημαντική μείωση στο εισαγωγικό εμπόριο λόγω της φθίνουσας κατανάλωσης. Η αξία των εισαγωγών τα τελευταία 5 χρόνια εμφάνισε υποχώρηση 10%, γεγονός που μεταφράστηκε σε χαμηλότερη ζήτηση για υπηρεσίες διαχείρισης.
Οι εταιρείες που βιώνουν μεγαλύτερα προβλήματα είναι αυτές που συνεργάζονται με πελάτες από τους κλάδους οικιακών συσκευών, ειδών ένδυσης / υπόδησης, αυτοκινήτων και οικοδομικών υλικών. Αντιθέτως, οι εταιρείες που μεταφέρουν και διαχειρίζονται τρόφιμα, φάρμακα και προϊόντα που έχουν να κάνουν με την πράσινη τεχνολογία επηρεάστηκαν λιγότερο.
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο Κάτση, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Infobank Hellastat, «Η βελτίωση των μακροοικονομικών συνθηκών της χώρας και η αναμενόμενη –έστω και οριακή- άνοδος του ΑΕΠ το 2014, μετά από 6 χρόνια συνεχούς ύφεσης, δημιουργεί προσδοκίες για ομαλοποίηση της αγοράς. Ο κλάδος θα ευνοηθεί από την οικονομική ανάπτυξη των ασιατικών χωρώn ενώ θα αναζητούν πύλες εισόδου για τα προϊόντα τους στην ευρωπαϊκή αγορά, με την προϋπόθεση όμως ότι η Ελλάδα θα αυξήσει σημαντικά την ανασυναρμολόγηση ή μεταποίηση των διερχόμενων φορτίων, ώστε να λαμβάνει μέρος της υπεραξίας τους».
Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου
Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 246  επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα συνοψίζονται στα εξής:
  • Ο Κύκλος Εργασιών τo 2013 εμφάνισε άνοδο 1,8%, στα €1,04 δισ., λόγω κυρίως της εισόδου στην αγορά ορισμένων νέων επιχειρήσεων (εξαιρουμένων αυτών, προκύπτει οριακή κάμψη).
  • Τα ΚΠΤΦΑ αυξήθηκαν κατά 12,8%, στα €68,81 εκ. Τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν €2,53 εκ., έναντι ζημιών €1,62 εκ. το 2012.
  • Tο περιθώριο ΚΠΤΦΑ αυξήθηκε στο 7,3%, ενώ το περιθώριο ΚΠΦ ανέκαμψε στο 2,1%.
  • Η κεφαλαιακή μόχλευση βελτιώθηκε οριακά σε 1,6 προς 1.
  • Οι Απαιτήσεις την τελευταία τριετία εισπράττονται κάθε 4 μήνες.
  • Η αποδοτικότητα Ιδίων Κεφαλαίων (RoE) αυξήθηκε στο 9%, έναντι 7% το προηγούμενο έτος.
Πηγή: http://www.supply-chain.gr/articles.php?artic=4750#.VLWP8Xu2TuM

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας