Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

Άνοδος της ναυλαγοράς, τον Σεπτέμβριο, για τα φορτηγά πλοία. Οι επιδόσεις ανά τομέα

Ανοδικά κινήθηκε η ναυλαγορά τον Σεπτέμβριο για τα φορτηγά πλοία (bulk carriers), σε αντίθεση με τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ, που κατέγραψαν σημαντικές μειώσεις, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, σύμφωνα με το pireas2day.gr.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny οι ναύλοι στα φορτηγά για charter ναύλωση κατέγραψαν θεαματικές αυξήσεις, ακόμα και κατά 498%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ειδικά στην κατηγορία των capsize.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ναύλος για charter ναύλωση ενός capsize έφτασε τον Σεπτέμβριο στα 30.486 δολάρια την ημέρα ενώ τον Αύγουστο ήταν μόλις 13.643 δολάρια την ημέρα (αύξηση 123%) και τον περυσινό Σεπτέμβριο μόλις 5.096 δολάρια την ημέρα.
Μεγάλη αύξηση κατέγραψαν και τα φορτηγά panama, των οποίων οι ναύλοι- πάντα για τιμές charter- έφτασαν τον Σεπτέμβριο στα 10.695 δολάρια την ημέρα ενώ τον Αύγουστο ήταν 7.495 δολάρια την ημέρα (αύξηση 43%) και τον περυσινό Σεπτέμβριο ήταν 4.181 δολάρια την ημέρα (αύξηση 156%).
Μικρότερη αύξηση καταγράφτηκε στα φορτηγά της κατηγορίας Supramax, των οποίων οι ναύλοι κατέγραψαν αύξηση κατά 5,7% σε σχέση με τον Αύγουστο και «έκλεισαν» στα 10.151 δολάρια την ημέρα όπως και στα Handysize, όπου οι ναύλοι καταγράφοντας αύξηση 3,6% σε σχέση με τον Αύγουστο «έκλεισαν» στα 7.906 δολάρια την ημέρα.
Οριακές μειώσεις στις charter ναυλώσεις στα δεξαμενόπλοια
Στα δεξαμενόπλοια φαίνεται να καταγράφονται οριακές μειώσεις στις charter ναυλώσεις, με εξαίρεση τα panama, χωρητικότητας 70.000- 74.000 τόνων, τα οποία έκλεισαν για μονοετές συμβόλαιο στα 14.000 δολάρια την ημέρα έναντι 13.000 δολαρίων την ημέρα τον Σεπτέμβριο του 2012 και τα MR, χωρητικότητας 45.000- 47.000 τόνων, τα οποία επίσης «έκλεισαν» στα 14.000 την ημέρα για μονοετές συμβόλαιο έναντι 13.250 δολαρίων τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Μειώσεις καταγράφτηκαν στην κατηγορία των Very Large Crude Carriers – 310,000dwt, των οποίων ναύλος για μονοετές συμβόλαιο έκλεισε στα 17.750 δολάρια την ημέρα έναντι 19.750 δολαρίων την ημέρα τον περυσινό Σεπτέμβριο, των Suezmax Carriers – 150,000dwt (έκλεισε στα 15.750 δολάρια την ημέρα έναντι 17.000 δολαρίων την ημέρα τον περυσινό Σεπτέμβριο) και των Aframax Carriers – 105,000dwt (έκλεισαν πάντα για μονοετές συμβόλαιο στα 13.500 δολάρια την ημέρα έναντι 13.750 δολαρίων την ημέρα τον περυσινό Σεπτέμβριο).
Τέλος, μεγάλες μειώσεις καταγράφονται στους ναύλους των πλοίων μεταφοράς κοντέϊνερ. Ειδικά, στην γραμμή Ασία- Μεσόγειος η τιμή διαμορφώνεται στα 976 δολάρια ανά TEU (μονάδα μέτρησης κοντέϊνερ) ενώ τον Αύγουστο ήταν 1.294 δολάρια (μείωση 24,5% ) και τον Σεπτέμβριο του 2012 ήταν 1.250 δολάρια ανά TEU(μείωση 22%)
Ανάλογες ήταν οι μειώσεις και στην γραμμή Ασία- Ευρώπη με την τιμή ανά TEU να διμαορφώνεται στα 920 δολάρια έναντι 1.295 δολαρίων τον περασμένο Αύγουστο (μείωση 29%) και 1.208 δολάρια τον περυσινό Σεπτέμβριο (μείωση 24%).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας