Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2014

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης: Συνολική μελέτη για την κατασκευή αυτοκινητόδρομου

Τουλάχιστον η κυβέρνηση αποδέχεται ότι τα χρήματα που δίνει για το βόρειο οδικό άξονα είναι λίγα και δεν βαφτίζει το κρέας ψάρι...Αλλά δυστυχώς η πραγματικότητα είναι σκληρή για την Κρήτη. Τα χρόνια που έβρεχε... λεφτά στην Αθήνα, που αποφασιζόταν οι παραχωρήσεις, έστω και με έμμεσα ανταλλάγματα, η Κρήτη...κρατούσε ομπρέλα!

Το συμπέρασμα αυτό βγήκε (για μια ακόμη φορά) και από τη (προ)χθεσινή συνάντηση που έγινε στο υπουργείο Υποδομών για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης όπου η πολιτική ηγεσία αναγνώρισε μεν ότι τα κονδύλια που έχει σκοπό να διαθέσει για την επόμενη πενταετία είναι ελάχιστα- 125 εκατ. Ευρώ- αλλά σε αυτή τη φάση δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα αφού χρειάζονται μελέτες, ωρίμανση έργων και μετά...θα πρέπει να βρεθούν οι χρηματοδοτήσεις.

«Εάν είχατε μπει στις παραχωρήσεις τώρα θα είχατε σε 2-3 χρόνια ένα πλήρη αυτοκινητόδρομο στην Κρήτη» είπε με νόημα η σύμβουλος του υπουργού και φαίνεται πως πολλοί παριστάμενοι συμφώνησαν αν και χθες ζήτημα...παραχώρησης δεν ετέθη άλλωστε ούτε μελέτες και προμελέτες σκοπιμότητας υπάρχουν, τίποτα σχετικό...Έπρεπε αυτό να είχε τεθεί το 2005- 2006, αλλά είπαμε τότε στην Κρήτη οι πολιτικοί μας ταγοί κρατούσαν...ομπρέλες.

Και για να μην τα λέμε όλα...μαύρα η χθεσινή συνάντηση τουλάχιστον από πλευράς ΟΑΚ άφησε και...καλά νέα! Τόσο για ορισμένα τρέχοντα ζητήματα όσο και για το δρόμο της Μεσαράς, τη χρηματοδότηση των μελετών , τη στρατηγική μελέτη που έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια.

«Εμείς παρουσιάσαμε τη δική μας δουλειά και το υπουργείο ξέρει ότι το πρόβλημα υφίσταται. Θέλει συνεργασία και συνεχή διεκδίκηση από την πλευρά μας» είπε ο πρόεδρος του ΟΑΚ κ.Ροκαδάκης που συμμετείχε στη συνάντηση με τον κ.Σιμόπουλο, τη σύμβουλο του υπουργού και άλλα υπηρεσιακά στελέχη. Από πλευράς ΟΑΚ ήταν ακόμη ο κ.Κοπάσης και ο κ.Αγαπάκης. Νωρίτερα είχαν συνεργασία για το ίδιο θέμα με τον υφυπουργό κ.Πλακιωτάκη που Κάνει προσπάθειες να πείσει το γραφείο του πρωθυπουργού για το ραντεβού που εκκρεμεί.

Σημασία έχει πάντως και η συνεχής πίεση προς το υπουργείο, όπως όλοι αναγνώρισαν. Και ο διευθύνων σύμβουλος κ.Κοπάσης είπε μάλιστα Κάποια στιγμή ότι «βλέπουμε πως εάν δεν είσαι στο υπουργείο συνέχεια λεφτά δεν έχει»!

Οι μελέτες
Τα στελέχη του ΟΑΚ παρουσίασαν την πλήρη αναφορά για τον βόρειο οδικό άξονα Κρήτης επισημαίνοντας σε κάθε περίπτωση ότι το συνολικό πακέτο δεν μπορεί να είναι αυτό που έχει βγει στη διαβούλευση. Σε πολλά σημεία η πρόταση έγινε αποδεκτή, βεβαια το κρίσιμο παραμένει που θα βρεθούν τα χρήματα.

Το υπουργείο και ο γενικός γραμματέας κ.Σιμόπουλος ουσιαστικά παραδέχτηκαν ότι η Κρήτη είναι ριγμένη, αλλά επεσήμαναν ότι χρειάζεται τώρα ένα σχέδιο βάσει του οποίου μπορεί να δοθεί προοπτική.

«Δώστε μας προοπτική. Και με αυτά τα χρήματα δεν υπάρχει προοπτική» ζήτησε και ο κ.Ροκαδάκης. Και σε αυτό καταρχήν συμφώνησε ο γενικός του υπουργείου που δεσμεύτηκε για συνεχή συνεργασία και συνεννόηση.

Καταρχήν συμφωνήθηκε:
-Να χρηματοδοτηθούν οι μελέτες που τρέχουν τώρα και να ωριμάσουν έργα και τμήματα που μπορούν να μπουν σε άμεση προτεραιότητα.

-Να προχωρήσουν μελέτες για την οδική ασφάλεια της τάξης των 500.000 ευρώ, που μπορεί να Κάνει και ο ΟΑΚ.

-Να προκηρυχθεί με 7,5 εκατομμύρια ευρώ και άμεσα η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού η οποία έκτος από τη χωροταξία, τη χάραξη, τα οικονομικά να δείξει και τις προτεραιότητες που υπάρχουν.

«Αυτή η μελέτη έπρεπε να είναι εδώ και χρόνια το εργαλείο στα χέρια μας» τόνισε ο κ.Αγαπάκης.

Το σημαντικό , δεχτηκαν όλοι, είναι να τεθεί έστω και τώρα σε ισχύ ένα σχέδιο το οποίο θα παρακολουθείται, θα εκπονείται και θα χρηματοδοτείται για να μπορέσει σε ένα βάθος χρόνου να προχωρήσει ο βόρειος οδικός άξονας. Διότι με τις σημερινές συνθήκες και τα δεδομένα που υπάρχουν δρόμος δεν θα γίνει.

Άμεσα η Μεσαρά
Μέσα στο επόμενο δίμηνο θα δημοπρατηθεί η εργολαβία- σκούπα για να τελειώσει πια ο πολύπαθος δρόμος της Μεσαράς. Η δημοπρασία θα είναι στα 47 εκατομμύρια ευρώ και είναι όλα έτοιμα για δημοπράτηση (κονδύλια, απόφαση, τεύχη)  και ο λόγος για τον οποίο καθυστέρησε να δημοπρατηθεί είναι ότι άλλαξε τον Αύγουστο ο Νομος για τα δήμοσια έργα.

Το υπουργείο δεσμεύτηκε ακόμη για την άμεση παρακατάθεση των 6 εκατομμυρίων για τις απαλοτριώσεις του δρόμου Γούρνες- Χερσόνησος  και για τη χρηματοδότηση του δρόμου στον Αγιο Νικόλαο (θα τελειώσει μαζί με το αεροδρόμιο Σητείας)

Επίσης ο κ.Σιμόπουλος ήταν θετικός στο να προσληφθεί ένας ενδιάμεσος τεχνικός σύμβουλος για τον ΟΑΚ.

Πηγή: cretalive.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας