Παρασκευή 26 Ιουνίου 2015

Στη Βουλή φέρνει ο Αυγενάκης και πάλι το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης

Ερώτηση απηύθυνε ο Τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης προς τον Υπουργό Οικονομίας Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη σχετικά με την πορεία εξέλιξης των έργων στον  Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης.

Η ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ έρχεται λίγες μέρες μετά την δήλωση του ΥΠΟΙΚ Γιάνη Βαρουφάκη ότι δεν επιθυμεί να υπάρξει αυτοκινητόδρομος στον ΒΟΑΚ αλλά ούτε και στον ΝΟΑΚ.

Ο κος Αυγενάκης ζητά να μάθει τόσο την εξέλιξη των έργων που είναι σε κατασκευή ή δημοπράτηση αλλά και ποιες ενέργειες θα γίνουν προκειμένου να ολοκληρωθεί ο ΒΟΑΚ από τον Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία. Αναλυτικά η ερώτηση είναι η παρακάτω:


Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, αν και ανήκει στους κύριους αυτοκινητόδρομους της χώρας μας (Υ.Α. κατάταξης εθνικού οδικού δικτύου ΔΜΕΟ/ε/οικ./827/1995), εξακολουθεί, δυστυχώς, να παραμένει ένας «δρόμος-φάντασμα», αφού το μεγαλύτερος μέρος του είναι ακόμη υπό σχεδιασμό. Η ολοκλήρωση του, που όταν περατωθεί θα διασχίζει τη Βόρεια Κρήτη (από το Καστέλλι Κισσάμου μέχρι τη Σητεία), αποτελεί εξαιρετικά σημαντικό έργο υποδομής με διττή σημασία: αφενός θα συνδράμει ποικιλλοτρόπως στην περαιτέρω ανάπτυξη του νησιού και αφετέρου θα δημιουργήσει ένα ασφαλές οδικό δίκτυο μειώνοντας το βαρύ φόρο τιμής που πληρώνουμε από τα εκατοντάδες τροχαία ατυχήματα που γίνονται κάθε χρόνο.

Ο ΒΟΑΚ είναι ώριμο έργο στο μεγαλύτερο μέρος του, ενώ είναι άμεση η αναγκαιότητα για την ολοκλήρωση των μελετών που βρίσκονται σε εξέλιξη και την ανάθεση των μελετών για τα τμήματα που έχουν απομείνει. Στο συνοπτικό πίνακα, παρουσιάζεται η πορεία υλοποίησης:

1.    Κατασκευασμένα τμήματα    86,0 χλμ
2.    Υπό κατασκευή τμήματα    24,0   χλμ
3.    Τμήματα με μέση μελετητική ωριμότητα    32,5   χλμ
4.    Τμήματα υπό μελέτη     92,0 χλμ
5.    Τμήματα χωρίς ανάθεση μελέτης    65,5  χλμ
Σύνολο     300χλμ

Η ανάληψη δράσεων για την υλοποίηση του ΒΟΑΚ πρέπει να γίνει άμεσα, χωρίς ιδεοληψίες και προκαταλήψεις. Να αναζητήσουμε τρόπους χρηματοδότησης και να αξιολογήσουμε όλα τα δεδομένα που θα προκύψουν. Η κυβέρνηση, μέχρις στιγμής, δεν έχει δώσει καμία διαβεβαίωση για την συνέχιση του έργου. Απεναντίας, υπουργοί της κυβέρνησης ανακοινώνουν ότι καταργούνται τα έργα μέσω ΣΔΙΤ (κ. Τσιρώνης) και ότι δεν θέλουν αυτοκινητόδρομο στην Κρήτη (κ. Βαρουφάκης). Παράλληλα, δεν έχει γίνει κάποια ένταξη μέρους ή ολόκληρου του έργου στο ΣΕΣ 2014-2020, ενώ με κίνδυνο απένταξης κινδυνέουν και το τμήμα των έργων που είχαν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013.   

Η άμεση ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Πρέπει να είναι ο άξονας των προτεραιοτήτων μας με γνώμονα την αύξηση της οικονομικής ανάπτυξης, των επενδύσεων, της παραγωγικότητας και της κοινωνικής ευημερίας, καθώς και της ασφάλειας των μεταφορών και της δραστικής μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων.

Κατόπιν των ανωτέρω,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

1.    Σε ποια φάση βρίσκονται τα έργα του ΒΟΑΚ που είναι σήμερα σε εξέλιξη, ποια κινδυνεύουν να σταματήσουν και ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβετε για την συνέχισή τους;
2.    Ποιά είναι η πρόθεση της Κυβέρνησης για την όσο το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωσή του ΒΟΑΚ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας