«Φως στην άκρη του τούνελ» έβλεπαν οι αυτοκινητόδρομοι, ώσπου ήρθαν τα capital controls και επέφεραν… «παγωμάρα».
Του Φώτη Φωτεινού
Από τον περσινό Οκτώβριο έως και τον εφετινό Ιούνιο, οι περισσότεροι αυτοκινητόδρομοι γνώρισαν αύξηση διελεύσεων.
Συνήθως, η αύξηση των διελεύσεων οχημάτων και (κυρίως) φορτηγών σημαίνει ότι η… οικονομία αρχίζει και κινείται. Ωστόσο, η θετική αύρα υπέστη ανάσχεση από την επιβολή των capital controls.

Συνοπτικά, από πέρσι τον Οκτώβριο έως και το πρώτο εξάμηνο, στους περισσότερους αυτοκινητοδρόμους, σημειώθηκε άνοδος 1,5% - 4%.
Με την επιβολή των capital
controls οι διελεύσεις έπεσαν 5% - 15%, ωστόσο στη συνέχεια, με τον
ερχομό του Αυγούστου, δηλαδή του μήνα των διακοπών των Ελλήνων, η πτώση
ελαχιστοποιήθηκε.

Ειδικότερα, έως το πρώτο εξάμηνο του έτους, η Αττική Οδός σημείωσε αύξηση διελεύσεων 4%, η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου 1,5% και η Ολυμπία Οδός 2,1%. Αντίθετα, πτώση υπήρξε στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου 1% - 2%.
Με την επιβολή των capital controls σημειώθηκε απότομη πτώση της κυκλοφορίας, η οποία – με τη πάροδο του χρόνου και τον ερχομό του Αυγούστου – ολοένα και ελαχιστοποιούνταν.
Σύμφωνα
με τις πρώτες εκτιμήσεις, στην Ολυμπία Οδό οι διελεύσεις συρρικνώθηκαν
1,7%. Περίπου αντίστοιχη είναι η πτώση στον Αιγαίου και τη Γέφυρα Ρίου –
Αντιρρίου.
«Είναι
ακόμα νωρίς για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα», σχολιάζει στέλεχος
της αγοράς, συμπληρώνοντας ότι οι οδικοί άξονες δεν έχουν καταφέρει,
μέχρι στιγμής, να καρπωθούν τα οφέλη από τη μείωση της βενζίνης.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ελλάκτωρ, που είναι μέτοχος στους μεγαλύτερους αυτοκινητοδρόμους της Ελλάδας, η εικόνα των ημερήσιων διελεύσεων έχει ως εξής:
Αυτοκινητόδρομοι/ Ημερήσιες διελεύσεις, μέσος όρος |
2012 | 2013 | 2014 |
Αττική Οδός | 215.691 | 200.561 | 196.996 |
Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου | 9.281 | 8.685 | 8.396 |
Ολυμπία Οδός | 52.489 | 49.690 | 88.728* |
Αιγαίου | 64.236 | 58.477 | 55.257 |
Μορέας | 32.603 | 41.266 | 40.406 |
Πηγή: Ελλάκτωρ, *Η άνοδος οφείλεται στους νέους σταθμούς διοδίων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου