Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

Η ΟΦΑΕ (φορτηγά διεθνών μεταφορών) φωνάζει, αλλά η Πολιτεία την ακούει;

Οι Έλληνες μεταφορείς κινδυνεύουν με αφανισμό. Αυτό καταγγέλλει η OΦΑΕ , η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (πρόκειται για τα φορτηγά διεθνών μεταφορών), επισημαίνοντας ότι η απελευθέρωση του κλάδου δεν είχε ουσιαστικό αποτελέσματα.
Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της ομοσπονδίας, τρία χρόνια μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου:
-Πάνω από το 60% των μεταφορών πραγματοποιούνται από ξένους μεταφορείς ή από Έλληνες μεταφορείς που έχουν μεταφέρει την έδρα τους σε άλλη χώρα (Βουλγαρία, Γερμανία, Κύπρο κλπ).
-Από αυτές τις μεταφορές, το 80% είναι παράνομες, δηλαδή δεν έχουν τα νομιμοποιητικά έγγραφα για μεταφορά, δεν πληρούν τα οχήματα τους κανόνες ασφαλείας, δεν διαθέτουν ασφάλεια και δεν έχουν ασφαλισμένους οδηγούς κλπ.
-Η ελληνική οικονομία χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από την παράνομη μεταφορά. Με τους πλέον μετριοπαθείς υπολογισμούς, η απώλεια από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ, ενώ η αντίστοιχη απώλεια στο ΑΕΠ πάνω από 500 εκατ. ευρώ. Αυτές είναι οι άμεσες οικονομικές συνέπειες. Αν βέβαια υπολογίσει κανείς και τις έμμεσες, η απώλεια μπορεί να υπερβαίνει το 1% του ΑΕΠ.
-Η ανεργία στον κλάδο έχει εκτιναχθεί στα ύψη. Πάνω από το 60% των αυτοκινητιστών, είτε έχει αποσυρθεί, είτε υποαπασχολείται.
-Ακόμη και αυτοί που έχουν σήμερα «εργασία», δεν έχουν τη δυνατότητα να καταβάλλουν ακόμη και τις ασφαλιστικές τους εισφορές.

Όπως υποστηρίζουν, η Πολιτεία, εφόσον το ήθελε, θα μπορούσε να συμβάλει, αν όχι στην πάταξη, τουλάχιστον στον δραστικό περιορισμό της παράνομης μεταφοράς. Πέρα των ανωτέρω, τα φορτηγά διεθνών μεταφορών θέτουν προς τα υπουργεία Οικονομικών, Υποδομών και Ναυτιλίας τους ακόλουθους προβληματισμούς:
-Ασφάλιστρα: Στην Ελλάδα η αγορά ασφάλισης των οχημάτων βαρέως τύπου και μόνο διεθνών μεταφορών, λειτουργεί ουσιαστικά με όλα τα χαρακτηριστικά του “καρτέλ”, όπως καταγγέλουν. Οι τιμές που καλούνται να πληρώσουν οι αυτοκινητιστές, σε σχέση με αυτές που καταβάλλουν οι ξένοι συνάδελφοί τους, είναι σε πολλές περιπτώσεις έως και οκταπλάσιες. Η ΟΦΑΕ έχει ζητήσει να δοθεί η δυνατότητα να ασφαλίζονται τα οχήματα σε άλλες χώρες της ΕΕ, ώστε να «σπάσει» το καρτέλ.
-Ναύλοι: Οι ναύλοι που καλούνται να καταβάλλουν οι Έλληνες αυτοκινητιστές στην γραμμή Ελλάδα – Ιταλία, είτε από την Πάτρα, είτε από Κόρινθο, είτε από την Ηγουμενίτσα, είναι αρκετά πιο αυξημένοι από αυτούς που πληρώνουν τα ξένα φορτηγά.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας