Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014

Κάθετος Εγνατίας Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας: Υπογράφηκε και ξεκινά το έργο ολοκλήρωσης του άξονα

Ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία με την υπογραφή της σύμβασης για το τελευταίο έργο που ολοκληρώνει τον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνα. Μετά από σχεδόν 2 χρόνια παγωμένων έργων, και δύο δημοπρατήσεις (μία στις αρχές Φθινοπώρου και άλλη μία στις 5 Νοεμβρίου) οι κατασκευές είναι έτοιμες να αρχίσουν. Ανάδοχος του έργου αναξηρύχθηκε η εταιρεία ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ με συνολική έκπτωση 26,31%. Οι υπογραφές "έπεσαν" στις 18 Φεβρουαρίου 2014.

Το έργο αφορά την  ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Κάτω Άμπελα-Προμαχώνας που δεν ολοκληρώθηκε από την προηγούμενη εργολαβία, Προϋπολογισμός του έργου είναι 11,6εκ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Αν δεν υπάρξουν προβλήματα κατά τη διάρκεια του έργου τότε θα το δούμε να ολοκληρώνεται μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου.

Η χρονική διάρκεια υλοποίησης είναι 6 μήνες, ενώ το μήκος των έργων είναι 9χλμ. Πρόκειται για ένα ακόμα έργο στον κάθετο άξονα που ενώνει τη Θεσσαλονίκη με τον Προμαχώνα. Θα πρέπει να θυμήσουμε πως εδώ και 2 χρόνια είναι σε εξέλιξη το έργο στο νότιο τμήμα του δρόμου και πρόσφατα παραδόθηκε τμήμα 4,5χλμ.Το έργο είχε ξεκινήσει το 2007 αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ και η εταιρεία που το είχε αναλάβει κρίθηκε έκπτωτη και το έργο έμεινε παγωμένο για 2 τουλάχιστον χρόνια.

Εκτός από το χρόνο προθεσμίας περαίωσης του συνόλου του έργου υπάρχουν και οι παρακάτω τμηματικές προθεσμίες:

1η ενδεικτική προθεσμία: 1 μηνάς από την υπογραφή της σύμβασης. Ο Ανάδοχος υποχρεούται να υποβάλει οργανόγραμμα του εργοταξίου. Στον ίδιο χρόνο πρέπει να προταθούν άλλα εργαστήρια .

2η ενδεικτική τμηματική προθεσμία: 2 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης: Ο Ανάδοχος υποχρεούται να έχει υποβάλλει για έγκριση το σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας κ.α

3η ενδεικτική τμηματική προθεσμία:3 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης: Ο Ανάδοχος υποχρεούται να έχει ολοκληρώσει την κατασκευή της κάθετης οδού 6 να έχουν γίνει εργασίες χωματουργικών, υδραυλικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών,Η/Μ, σήμανσης και ασφάλισης. Εφαρμογή της παράκαμψης
Της Ε.Ο μέσω της κάθετης οδού 6.

4η ενδεικτική τμηματική προθεσμία: 4 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης: Ο Ανάδοχος υποχρεούται να έχει ολοκληρώσει τις υπολειπόμενες εργασίες του τμήματος της αρτηρίας από την Κάτω Αμπελα- Ανισόπεδος Κόμβος Πετριτσίου.

Τα έργα στο νότιο τμήμα του κάθετου πάνε σχετικά καλά. Μιλάμε για το τμήμα «Στρυμονικό – Λευκώνας – Α/Κ Χριστού», μήκους 22 χλμ και συνολικής αξίας 96 εκατ. Ευρώ.  Στο βόρειο τμήμα του έργου από το Στρυμονικό μέχρι τον Α/Κ Χριστού μήκους 22χλμ, τα έργα πάνε με πιο αργούς ρυθμούς καθώς πρόκειται για κυρίως χωματουργικές εργασίες. Γενικά η εικόνα που παρουσιάζει η εργολαβία είναι σύμφωνα με την εταιρεία ομαλή και προς το παρόν δεν έχουμε σοβαρές αποκλίσεις από το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης που σύμφωνα με την σύμβαση είναι τον Μάιο του 2014.

Ο άξονας Προμαχώνας Θεσσαλονίκη αποτελεί απόληξη του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙV (Βερολίνο – Πράγα- Βουδαπέστη – Σόφια – Ελληνο-βουλγαρικά σύνορα) και βασική σύνδεση του οδικού δικτύου της χώρας μας με τη Βουλγαρία.  Η ολοκλήρωση του άξονα από Θεσσαλονίκη έως Σόφια αποτελεί έργο προτεραιότητας τόσο σε Εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Μελετάται και κατασκευάζεται με διατομή τετράιχνου αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα ΄Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας