Δευτέρα 5 Μαΐου 2014

Όταν ο 1ος στον κόσμο συγκρούεται με τον 4ο για το λιμάνι του Πειραιά…

Ποιος ΟΠΑΠ και ποιο Ελληνικό… Οι αποκρατικοποιήσεις που ενέχουν, πέρα από οικονομική ανάλυση, γεωστρατηγικό και διπλωματικό ενδιαφέρον ανήκουν στον τομέα των υποδομών. Η κορυφαία εκ αυτών είναι το λιμάνι του Πειραιά, αφού για τον έλεγχο του 67% κατέβηκαν ο 1ος και ο 4ος του κόσμου.
Στον δανικό όμιλο Maersk ανήκουν οι θυγατρικές Maersk Line, APM Terminals, Maersk Oil και Maersk Drilling. Ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ εκδήλωσε η APM Terminals, η οποία διαθέτει παρουσία σε 66 λιμάνια, σε 40 χώρες. Στην Ευρώπη έχει παρουσία σε Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία, Ιταλία, Τουρκία (Σμύρνη, όπου ετοιμάζει νέο project), Μαρόκο και Αίγυπτο. Το 2013, η APM Terminals είχε έσοδα 4,33 δις. δολάρια και διαχειρίστηκε 36,3 εκατ. TEUS.
Στον όμιλο της Maersk ανήκει και η Maersk Line, η οποία είναι η Νο1 εταιρεία παγκοσμίως στους liners, δηλαδή στις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών. Το μερίδιό της φτάνει το 13,4% και, υπό τη διαχείρισή της, έχει περίπου 600 πλοία.
Όσον αφορά την Cosco, και ο κινεζικός όμιλος έχει ποικίλες ναυτιλιακές δραστηριότητες. Η Cosco Pacific διαχειρίζεται περίπου 25 terminals σε 20 λιμάνια παγκοσμίως, ένα εκ των οποίων είναι ο Πειραιάς. Η κινεζική εταιρεία έχει έντονη παρουσία και στους liners, έχοντας φτάσει στην 4η θέση παγκοσμίως, με μερίδιο 4,5%.    
Ουσιαστικά στον Πειραιά «συγκρούονται» 2 μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες και οι συμμαχίες στις οποίες ανήκουν. Η Maersk Line ανήκει στην συμμαχία P3 (συμμετέχουν ακόμα η ελβετική MSC και η γαλλική CMA-CGM), η οποία ανταγωνίζεται την συμμαχία CYKHE που ανήκει η Cosco, μαζί με τις Yang Ming, K Line, Hanjin Shipping και Evergreen.
Μέχρι στιγμής, η Ρ3 έχει πάρει το «πράσινο φως» από τις ΗΠΑ, ωστόσο οι αρχές ανταγωνισμού της Κίνας αντιδρούν στο αίτημα των τριών ευρωπαϊκών ναυτιλιακών εταιρειών για προφανείς λόγους: Η P3 “απειλεί” την Cosco και συνεπακόλουθα τις κινεζικές εταιρείες, οι οποίες φιλοδοξούν να “ελέγξουν” την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα (παραγωγή – αποθήκευση – μεταφορά των προϊόντων).
Φ. Φωτεινός  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας