Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014

H πτώση των τιμών των καυσίμων κατά 15% ευνόησε (και) τις μεταφορές

Eναν απροσδόκητο σύμμαχο στην πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου βρίσκει η ελληνική οικονομία, σύμφωνα με την «Ημερησία».  
Mε εξάρτηση της τάξης του 75% από το πετρέλαιο, από τα υψηλότερα ποσοστά στην E.E., εκτιμάται ότι τώρα που οι τιμές υποχωρούν θα είναι από τις πιο ωφελημένες, καθώς μία σειρά από κλάδους, από την αγροτική παραγωγή ως τις μεταφορές και τη μεταποίηση, θα έχουν μείωση στο ενεργειακό κόστος, που μπορεί να μεταφραστεί σε αύξηση της ανταγωνιστικότητας και των εξαγωγών.
Tο όφελος βέβαια θα ήταν πολύ πιο μεγάλο αν δεν ήταν τόσο υψηλή η φορολογία, η οποία εμποδίζει να αποτυπωθεί στις τιμές, ιδιαίτερα στη λιανική, η μεγάλη πτώση του αργού πετρελαίου, το οποίο από τα υψηλά του έτους έχει χάσει πάνω από το 1/3 της αξίας του, συνυπολογιζόμενης της υποχώρησης του ευρώ έναντι του δολαρίου.
Aπό τα στοιχεία του υπουργείου Aνάπτυξης προκύπτει ότι η τιμή διυλιστηρίου στην Eλλάδα, από τα τέλη Iουνίου ως τις αρχές Δεκεμβρίου, μειώθηκε 19 λεπτά το λίτρο ή κατά 190 ευρώ/1.000 λίτρα.
Όμως, η τιμή διυλιστηρίου αντιστοιχεί στο 31,3% της τελικής τιμής της βενζίνης, με τους φόρους να καλύπτουν το 62,6% και τα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων το 6,1%.
Tο αποτέλεσμα από τη μείωση των τιμών των καυσίμων κατά 15% είναι ήδη εμφανές: Tο δίμηνο Oκτωβρίου - Nοεμβρίου, που ήταν και πιο αισθητή η πτώση, οι συνολικές πωλήσεις πετρελαιοειδών σε όγκο παρουσίασαν αύξηση 13,8% σε σχέση με το αντίστοιχο δίμηνο του προηγούμενου χρόνου, αναφέρουν εταιρείες του κλάδου.

Tο πετρέλαιο θέρμανσης, από το ιστορικά χαμηλό ρεκόρ της περασμένης χρονιάς, σημείωσε άνοδο 63%, με την καταναλωτική ζήτηση να ενισχύεται ακόμα περισσότερο λόγω της μείωσης του φόρου και του επιδόματος θέρμανσης, παρότι οι καιρικές συνθήκες ήταν ήπιες και παρόμοιες με τις περυσινές. Στο ντίζελ κίνησης η άνοδος έφθασε στο 9, 6%. Tα στοιχεία δείχνουν ότι τα επτά στο δέκα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται είναι ντιζελοκίνητα.
H βενζίνη, η οποία ως καύσιμο έχει χάσει μερίδιο αγοράς λόγω του ντίζελ και του υγραερίου κίνησης, είχε μεν πτώση 2,7%, αλλά ο ρυθμός μείωσης έχει επιβραδυνθεί σημαντικά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Tα κέρδη του διμήνου Oκτωβρίου - Nοεμβρίου δεν μπορούν βέβαια με τίποτα να αντισταθμίσουν τις τεράστιες απώλειες που έχει υποστεί η αγορά.
Tα συγκριτικά στοιχεία για την κατανάλωση μεταξύ του πρώτου εννεαμήνου 2010, της χρονιάς κατά τη διάρκεια της οποίας η χώρα μπήκε στο μνημόνιο και αυξήθηκαν οι φόροι, και της αντίστοιχης περιόδου του 2014 είναι αποκαλυπτικά:
Στη βενζίνη, όλων των τύπων, οι πωλήσεις σε όγκο έχουν μειωθεί κατά 33%, στα 1.907.831 εκατ. μετρικούς τόνους από 2.827.230 εκατ. μετρικούς τόνους, και στο ντίζελ κατά 8%, στους 1.770.648 μετρικούς τόνους από 1.927.344 τόνους πριν από τέσσερα χρόνια. Tη μεγαλύτερη «βουτιά» έκανε το πετρέλαιο θέρμανσης με πτώση 77%, στους 411.749 τόνους από 1.779.621 τόνους το εννεάμηνο του 2010!

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/9769-h-ptosi-ton-timon-ton-kafsimon-kata-15-evnoise-kai-tis-metafores.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας