Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

Πάτρα-Πύργος: Η δημοπράτηση, η ματαίωση και η "σαλαμοποίηση" των 75χλμ

Στον αέρα είναι η δημοπράτηση του μεγάλου οδικού έργου Πάτρα-Πύργος με τις πληροφορίες να μιλούν για ματαίωση και προσπάθεια δημοπράτησης με "σαλαμοποίηση" τω 75χλμ του δρόμου για να υπάρχει μεγαλύτερη συμμετοχή και περισσότερες εργολαβίες.

Όπως μαθαίνει το ypodomes.com αυτό βρίσκει καταρχάς κάθετα αντίθετο το ΤΕΕ/Δ.Ελλάδας που προ ημερών είχε ζητήσει ενιαία και άμεση δημοπράτηση για να μην υπάρξει κίνδυνος καθυστερήσεων και απένταξης του έρογυ από το νέο ΕΣΠΑ.

Από την άλλη υπάρχει ανοιχτό το θέμα της χάραξης του πρώτου τμήματος του έργου από το Μιντιλόγλι μέχρι την Κάτω Αχαγιά που Δήμος και ΤΕΕ/ΔΕ είναι αντίθετοι με την σημερινή χάραξη ενώ αντίθετα ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων με επίσημη ανακοίνωση του τέθηκε υπέρ.

Σε αυτό το κλίμα έρχεται να προστεθεί η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας που ζητά εδώ και τώρα δημοπράτηση χωρίς άλλες καθυστερήσεις.



ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Η οριστική απόφαση για το μέλλον του έργου θα γίνει γνωστή άμεσας καθώς μας χωρίζουν μόλις 4 εργασιμές ημέρες από την ημέρα δημοπράτησης και ούτως ή άλλως πρέπει να δημοσιευθεί στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ αλλά και στην ΕΕ η όποια απόφαση.

Ο αν.Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης αλλά και ο Υπουργός κος Σταθάκης έχουν εκφράσει από την αρχή της  θητείας τους την  απόφαση να γίνονται πιο μικρά έργα για να υπάρχει μεγαλύτερη δικαιοσύνη στην ανάληψη έργων και να μην μαζεύονται όλα τα έργα από τις εταιρείες με πτυχίο 7ης.

Βέβαια, η μέχρι τώρα ιστορία έχει διδάξει πως σε έργα τέτοιου βεληνεκούς η σαλαμοποίηση φέρνει περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει ενώ η διάσπαση αντικειμένου συχνά αποτελεί παράγοντα ανάσχεσης για τον έλεγχο του έργου από το ίδιο το Υπουργείο.

Τέτοια παραδείγματα έχουμε πολλά, με πιο πρόσφατο το παράδειγμα του Άκτιο-Αμβρακία και της Δυτικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης αλλά και παλαιότερα με τα έργα του Μαλιακού που για 70χλμ χρειάστηκαν 12 χρόνια έργων καθώς οι πρώτες εργολαβίες ξεκίνησαν το 2004 και ολοκληρώθηκαν προ ημερών με αρκετές από τις αρχικές εταιρείες που ανέλαβαν έργα να μην τα καταφέρνουν και να αντικαθίστανται επιβαρύνοντας το έργο με πολύ χρόνο και κυρίως πολύ χρήμα.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας