Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Η πτώση στα ναύλα των πλοίων ξηρού φορτίου οδηγεί σε πτωχεύσεις εταιρειών

Αρνητική συνεχίζει και παραμένει η εικόνα του δείκτη BDI, έχοντας παρουσιάσει πτώση κατά 78% από τον Δεκέμβριο του 2013 που ο δείκτης βρισκότανε στις 2.277 μονάδες με τις συνέπειες να αρχίζουν να γίνονται εμφανής, καθώς μέσα στον Φεβρουάριο 3 εταιρείες αναγκάστηκαν να μπουν σε καθεστώς χρεοκοπίας, σύμφωνα με τον οίκο G.Moundreas.
Στις αρχές Φεβρουαρίου, λόγω των ζημιών από τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, έκανε την αρχή η Copenship από την Aσία, ύστερα η κινεζική Winland Ocean Shipping Corp. και ακολούθησε η Daebo International Shipping Co Ltd από την Νότια Κορέα.
Κοινή διαπίστωση και των 3 εταιρειών είναι πως η αγορά βρίσκεται στα χειρότερα επίπεδα από το 1980, με κύριο χαρακτηριστικό την πτώση της ζήτησης, από την Κίνα, σε συνδυασμό με την υπέρ-προσφορά πλοίων.
Οι εισαγωγές της Κίνας τον Ιανουάριο μειώθηκαν κατά 19,9%, συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2013, ενώ η οικονομία της αναπτύσσεται με τον χαμηλότερο ρυθμό των τελευταίων 24 ετών. Αξίζει να επισημάνουμε πως η μεταφορά ενός φορτίου Coal, με Panamax, από την Ινδονησία στην Νότιο Κίνα κοστίζει (Freight Rate) 3.000 δολάρια την ημέρα, συγκριτικά με 6.000 δολάρια την ημέρα πριν ένα χρόνο.
Επιπροσθέτως, εκτός από την μειωμένη ζήτηση για Capes και Panamax, όπως αποδεικνύεται από τον μεγάλο αριθμό πλοίων που βρίσκονται idle στην περιοχή της Singapore, Hong Kong και Νότιας Αφρικής, σύμφωνα με τα στοιχεία από το Reuters Ship Tracking, αρνητικά είναι και τα στοιχεία για την προσφορά των συγκεκριμένων πλοίων, καθώς με εκτιμήσεις της Clarkson ο αριθμός των πλοίων υπό παραγγελία για τα επόμενα 3 χρόνια ανέρχεται στο 39% του υπάρχοντος στόλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας