Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015

Kαύσιμα και άγονες γραμμές καθορίζουν τις επιδόσεις της Hellenic Seaways

Οι τιμές των καυσίμων, οι διαγωνισμοί για τις άγονες γραμμές και οι διαπραγματεύσεις για την αναδιάρθρωση των δανείων αποτελούν τις μεγαλύτερες προκλήσεις της Hellenic Seaways.
Της Βάσως Βεγιάζη
Το 2014, η Hellenic Seaways δραστηριοποιήθηκε στις γραµµές των Κυκλάδων, του ΒΑ Αιγαίου, των Σποράδων και του Σαρωνικού µε 16 πλοία.
Παρά το γεγονός ότι δραστηριοποιήθηκε µε τρία πλοία λιγότερα, σε σχέση µε την προηγούµενη χρήση, ο κύκλος εργασιών διαµορφώθηκε στα 104,3 εκατ., σηµειώνοντας αύξηση κατά 1,3%, σε σχέση µε το 2013.
Αυτό οφείλεται, κυρίως, στην αύξηση της µεταφορικής κίνησης, λόγω της επιµήκυνσης της δροµολογιακής περιόδου και της εισόδου της εταιρείας σε νέες άγονες γραµµές, κατά το δ’ τρίµηνο του έτους.
Αντίστοιχα, τα καθαρά, µετά από φόρους, αποτελέσµατα παρουσίασαν σηµαντική βελτίωση, σε σχέση µε το 2013, παρέµειναν όµως ζηµιογόνα κατά 17,4 εκατ., έναντι ζηµιών 52,8 εκατ. το 2013.
Τα σημαντικότερα γεγονότα του 2014, οι προκλήσεις του 2015
Το Μάρτιο του 2014 υπεγράφη σύµβαση µακροχρόνιας χρονοναύλωσης του πλοίου Νήσος Χίος στην εταιρεία «Baleria», ενώ τον Απρίλιο η εταιρεία προχώρησε στη σύναψη βραχυπρόθεσµου δανείου µε την Τράπεζα Πειραιώς, ύψους 3 εκατ.
Κατά το δίµηνο Ιούλιος – Αύγουστος του 2014, η εταιρεία προέβη στην πώληση των «Εξπρές Σαντορίνη» και «Ocean Life», τα οποία δεν εντάσσονταν πλέον στον επιχειρησιακό σχεδιασµό της. Τα έσοδα της πώλησης συνέβαλαν στην εκπλήρωση δανειακών υποχρεώσεων προς τις πιστώτριες τράπεζες.
Επίσης, το τελευταίο τρίµηνο του έτους, η HSW ξεκίνησε να δραστηριοποιείται σε δύο νέες επιδοτούµενες γραµµές (από Καβάλα προς Λήµνο, Χίο, Μυτιλήνη και Σάµο, καθώς και από Λαύριο προς ∆υτικές Κυκλάδες), µετά από απευθείας ανάθεση από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Σύμφωνα με στελέχη της HSW, "η εξέλιξη του ακτοπλοϊκού κλάδου και της HSW, για το 2015, θα εξαρτηθεί κυρίως από την οικονοµική κατάσταση της ελληνικής οικονοµίας, καθώς και από την πορεία των διεθνών τιµών καυσίµων, όπου κατά το πρώτο 5µηνο του έτους παρουσιάζουν µείωση της τάξεως του 30%".
Βάσει των δεδοµένων της µεταφορικής κίνησης των πρώτων µηνών της χρήσης, αλλά και του προγραµµατισµού των δροµολογίων που έχει γίνει για το 2015, η εταιρεία θεωρεί πως, εάν δεν υπάρξουν σηµαντικές αλλαγές στο ελληνικό οικονοµικό περιβάλλον, θα παρουσιάσει αύξηση του κύκλου εργασιών και βελτίωση λειτουργικής κερδοφορίας.
Επιπρόσθετα, η επικείµενη αναδιάρθρωση του συνόλου των δανειακών υποχρεώσεων, θα αυξήσει τη ρευστότητά της και θα δηµιουργήσει ευνοϊκές συνθήκες για περαιτέρω ανάπτυξη.
Υπενθυμίζεται ότι η HSW ανήκει κατά 33,4% στον όμιλο Grimaldi, μέσω των Μινωικών Γραμμών και στην Τράπεζα Πειραιώς με 23,4%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας