Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016

ΠΣΧΕΜ: Το ασφαλιστικό οδηγεί σε καταστροφή τα Φορτηγά Δημοσίας Χρήσης

Το ασφαλιστικό οδηγεί σε καταστροφή τα Φορτηγά Δημοσίας Χρήσης, επισημαίνει το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ), υποστηρίζοντας ότι, μπροστά στην πραγματικότητα αυτή, δεν υπάρχει άλλος δρόμος από «αντίδραση και κινητοποιήσεις».
Η ανακοίνωση του ΠΣΧΕΜ για το ασφαλιστικό
Σε ολοκληρωτική καταστροφή οδηγούνται 32.000 επαγγελματίες ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσεως και οι οικογένειές τους, εφόσον εφαρμοστούν τα περιλαμβανόμενα στο σχέδιο της Κυβέρνησης για το ασφαλιστικό.
Παράλληλα, 30.000 περίπου συνταξιούχοι, προερχόμενοι από την ίδια επαγγελματική ομάδα, κινδυνεύουν να περιέλθουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας.
Ας δούμε όμως αναλυτικά και συγκεκριμένα, ποιες θα είναι οι συνέπειες από τις πολιτικές που σχεδιάζει η Κυβέρνηση, σε συνέχεια όσων μέχρι σήμερα έχουν εφαρμοστεί στο φορολογικό και ασφαλιστικό καθεστώς των ελεύθερων επαγγελματιών.

Ο επαγγελματίας του χώρου μας, όπως και κάθε επαγγελματίας, πληρώνει, όπως είναι γνωστό φόρο 26% από το πρώτο ευρώ για εισοδήματα μέχρι 50.000 ευρώ, φόρο επιτηδεύματος , εισφορά αλληλεγγύης, ενώ για εταιρείες του ίδιου χώρου ο συντελεστής φορολογίας είναι 29%.
Μετά και τη σύνδεση της ασφαλιστικής εισφοράς με το εισόδημα σημαίνει για έναν μέσο επαγγελματία του κλάδου των μεταφορών, με ετήσιο εισόδημα 25.000 ευρώ ως παράδειγμα, τα εξής απλά πράγματα για την τρέχουσα περίοδο:
Ετήσια ασφαλιστική εισφορά για σύνταξη και περίθαλψη  25.000 χ 26,95% = 6.737,5 ευρώ
Φόρος εισοδήματος με αφαίρεση του ποσού εισφορών 18.262,5  χ 26%       = 4.748,25 ευρώ
Ετήσιος φόρος επιτηδεύματος                                                                  650      ευρώ
Εισφορά Αλληλεγγύης                                                                            350      ευρώ
Διαφορά από την προκαταβολή φόρου                                                     1.187      ευρώ
Αποθεματοποίηση ποσού ετησίως για την ανανέωση  οχήματος ανά 10ετία   5.000     ευρώ
Σύνολο επιβάρυνσης σε ετήσια βάση                                                       18.672, 75  ευρώ
Διαθέσιμο ετήσιο  εισόδημα                                                                    6.327,25  ευρώ
Τα ανωτέρω αποτελούν την καλύτερη εκδοχή, γιατί μέχρι σήμερα δεν υπάρχει δέσμευση για αφαίρεση των εισφορών από το φορολογητέο εισόδημα, ενώ είναι ανοικτό το ενδεχόμενο να καταβάλλονται εισφορές και για επικουρική ασφάλιση στα πλαίσια του ενιαίου επικουρικού ταμείου, ενώ σήμερα η επικουρική ασφάλιση δεν αφορά το σύνολο των επαγγελματιών.
Με τα ανωτέρω επιπλέον στοιχεία στο παράδειγμα εισοδήματος των 25.000 ευρώ θα έχουμε το ακόλουθο αποτέλεσμα:
Ετήσια ασφαλιστική εισφορά για σύνταξη και περίθαλψη  25.000 χ 33,95% = 8.487,5 ευρώ
Φόρος εισοδήματος χωρίς αφαίρεση του ποσού εισφορών 25.000  χ 26%     = 6.500 ευρώ
Ετήσιος φόρος επιτηδεύματος                                                                650      ευρώ
Εισφορά Αλληλεγγύης                                                                          350      ευρώ
Διαφορά από την προκαταβολή φόρου                                                   1.300      ευρώ
Αποθεματοποίηση ποσού ετησίως για την ανανέωση  οχήματος ανά 10ετία  5.000     ευρώ
Σύνολο επιβάρυνσης σε ετήσια βάση                                                     22.287,5 ευρώ
Διαθέσιμο ετήσιο  εισόδημα                                                                  2.712,5  ευρώ
Επομένως, ένας επαγγελματίας που «επενδύει» ένα κεφάλαιο 150.000 ευρώ τουλάχιστον και είναι ταυτόχρονα και οδηγός στο φορτηγό του, όπως συμβαίνει στο 80% των περιπτώσεων των ιδιοκτητών Φ.Δ.Χ., αφού διαφορετικά δεν βγαίνουν τα 25.000 ευρώ, θα πρέπει σύμφωνα με την Κυβέρνηση να ζήσει με 527 ευρώ το μήνα στην καλύτερη περίπτωση ή με 226 ευρώ στη χειρότερη , να πληρώσει ΕΝΦΙΑ και υπηρεσίες που δεν καλύπτει το κράτος για παράδειγμα στην περίθαλψη, παρά τα 145 ευρώ  που θα πληρώνει το μήνα για  φάρμακο, γιατρό, νοσοκομείο.
Ο Έλληνας λοιπόν, μέσος ως προς το εισόδημα επαγγελματίας στο χώρο των μεταφορών, που θα πληρώσει 55% για εισφορές και φόρο εισοδήματος στην καλύτερη περίπτωση, γιατί μπορεί να φτάνει και το 62%  και το κόστος μεταφοράς επιβαρύνεται με 23% ΦΠΑ, θα  βγει στην ανοικτή αγορά των μεταφορών να ανταγωνιστεί τον Βούλγαρο συνάδελφό του, τον Τούρκο, τον Σκοπιανό, που δραστηριοποιούνται με το 15% περίπου των ανωτέρω επιβαρύνσεων.

Ο Έλληνας επαγγελματίας που δεν φοροδιαφεύγει και διατηρεί την έδρα του στην πατρίδα του, όπως οφείλει κάθε σωστός πολίτης , αποτελεί πλέον είδος προς εξαφάνιση, στην περίπτωση που εφαρμοστούν τα σχέδια της Κυβέρνησης
Παράλληλα, η κατάργηση του ΕΚΑΣ που πλήττει πολλές κατηγορίες χαμηλοσυνταξιούχων, έχει μια ιδιαίτερη επίπτωση στους συνταξιούχους προερχόμενους από το πρώην ΤΣΑ σήμερα ΟΑΕΕ.
Οι συνταξιούχοι πρώην συνάδελφοί μας που συνταξιοδοτήθηκαν μέχρι και το τέλος της 10ετίας του 2000 , στην συντριπτική τους πλειοψηφία ενώ πλήρωναν εισφορές υψηλές για 35 και 40 χρόνια οι συντάξεις τους δεν ξεπερνούν τα 500 ευρώ με το μέχρι 31/12/2005 καθεστώς και αυτό αφορά το 70% των συνταξιούχων μας.
Το ΕΚΑΣ αποτελούσε, σε ένα έστω μικρό βαθμό, το αντιστάθμισμα της μεγάλης αδικίας σε βάρος 30.000 περίπου συνταξιούχων και των οικογενειών τους. Έτσι λοιπόν η κατάργηση του ΕΚΑΣ που θα οδηγήσει σε μείωση κατά 35% το εισόδημα για τους συγκεκριμένους συνταξιούχους , διαμορφώνει τις συνθήκες για ακραία φτώχεια και περιθωριοποίηση.
Είναι λοιπόν προφανές και αυταπόδεικτο, ότι οι πολιτικές της Κυβέρνησης οδηγούν στον αφανισμό ενός ακόμη δυναμικού κλάδου της οικονομίας που είναι οι μεταφορές, ενώ παράλληλα όχι μόνο δεν προστατεύουν τους χαμηλοσυνταξιούχους, αλλά τους κάνουν ακόμη  φτωχότερους.
Αυτή είναι η δραματική πραγματικότητα και επομένως η Κυβέρνηση οφείλει, έστω και την τελευταία στιγμή, να ακούσει τους επαγγελματίες και να αλλάξει τα σχέδιά της.
Το πλήγμα που δέχονται οι μεταφορές, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία της χώρας είναι τεράστιο, είναι τελειωτικό.          
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Π4 (335,37 μηνιαίες)
ΕΤΗΣΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΕΤΗΣΙΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΤΗΣΙΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΙΣΦΟΡΑΣ
15.000 4.024 4.042,5 0,5%
20.000 4.024 5.390 34%
30.000 4.024 8.085 101%
40.000 4.024 10.780 168%
50.000 4.024 13.475 235%
60.000 4.024 16.170 302%
70.000 4.024 18.865 369%
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Π5 (372,6 μηνιαίες εισφορές)
ΕΤΗΣΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΕΤΗΣΙΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΤΗΣΙΕΣ ΕΙΣΦΡΟΕΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΙΣΦΟΡΑΣ
15.000 4.471 4.042,5 -9,6%
20.000 4.471 5.390 21%
30.000 4.471 8.085 81%
40.000 4.471 10.780 141%
50.000 4.471 13.475 201%
60.000 4.471 16.170 262%
70.000 4.471 18.865 322%
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Π6 (408,38 μηνιαίες εισφορές)
ΕΤΗΣΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΕΤΗΣΙΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΤΗΣΙΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΙΣΦΟΡΑΣ
15.000 4.901 4.042,5 -17,5%
20.000 4.901 5.390 10%
30.000 4.901 8.085 65%
40.000 4.901 10.780 120%
50.000 4.901 13.475 175%
60.000 4.901 16.170 230%
70.000 4.901 18.865 285%
Από τους ανωτέρω πίνακες είναι απολύτως σαφές, πόσο ακραίες είναι οι αυξήσεις των ασφαλιστικών εισφορών για τους επαγγελματίες του χώρου μας, στις οποίες εάν υπάρξει και εισφορά για όλους για επικουρική ασφάλιση τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο δραματικά.
Η Κυβέρνηση αναφέρεται στις μειώσεις που θα υπάρξουν στις εισφορές για  όσους έχουν χαμηλά εισοδήματα. Όμως, αποκρύπτει το γεγονός ότι με το σχέδιό της ουσιαστικά δημιουργεί ένα νέο μεγάλο κίνητρο που οδηγεί σε φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή.
Αποκρύπτει το γεγονός ότι ένας επαγγελματίας που πληρώνει εισφορές για ετήσιο εισόδημα 6.000 ευρώ, η ανταποδοτική  του σύνταξη μετά από 40 έτη ασφάλισης θα είναι μόλις 230 ευρώ και μαζί με την «εθνική» που υποτίθεται ότι θα καταβάλλεται χωρίς εισοδηματικά κριτήρια θα φθάσει στα 614 ευρώ, όταν σήμερα η αντίστοιχη προβλεπόμενη  σύνταξη με βάση το καθεστώς που ισχύει από το 2006 και μετά είναι 950 ευρώ περίπου
Εάν όμως δούμε και την άλλη πλευρά , δηλαδή  εκείνον που θα πληρώσει τις μεγάλες εισφορές για τη σύνταξη, λόγω υψηλού εισοδήματος, οι οποίες μπορεί να φθάσουν μέχρι και 1172 ευρώ το μήνα μόνο για κύρια σύνταξη και μέχρι 1989 ευρώ το μήνα για κύρια επικουρική σύνταξη και  περίθαλψη, θα έχει πληρώσει μια περιουσία στον ασφαλιστικό του βίο για να πάρει μια σύνταξη που δεν αντιστοιχεί ούτε στο 40% των χρημάτων που έχει δώσει στο Ταμείο του.
Η Κυβέρνηση λοιπόν με τα σχέδιά της καταστρέφει και τους επαγγελματίες και το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας. Μπροστά στην πραγματικότητα αυτή δεν υπάρχει άλλος δρόμος από την έντονη αντίδρασή μας και τον αγώνα μας που είναι ένας αγώνας επιβίωσης με αξιοπρέπεια για μας και τις οικογένειές μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας