Παρασκευή 1 Απριλίου 2016

Η ΟΦΑΕ καταγγέλλει μεροληπτική αντιμετώπιση υπέρ των ΚΤΕΛ στη μεταφορά προσφύγων

Ενστάσεις στο άρθρο 80 του, υπό ψήφιση, νομοσχεδίου για την προσαρμογή προς τις διατάξεις της 2013/32/ΕΕ (είναι το ν/σ για το άσυλο και τους πρόσφυγες) εξέφρασε η ΟΦΑΕ, με επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, υπουργούς και αρχηγούς κομμάτων.
Η ΟΦΑΕ αντιδρά, διότι στο νομοσχέδιο προβλέπεται η, επί εξάμηνο, ανάθεση του έργου της μεταφοράς των προσφύγων από κέντρα συγκέντρωσης σε λιμάνια, αεροδρόμια και λοιπά σημεία αναχώρησης και αντίστροφα στα ΚΤΕΛ, σημειώνοντας ότι «η μεταφορά σε γραμμές «κλειστής» διαδρομής (λιμάνια – μεθοριακοί σταθμοί, κ.ο.κ) προσχηματισμένων ομάδων επιβατών συνιστά αποκλειστικό έργο των τουριστικών λεωφορείων και όχι των ΚΤΕΛ ή οποιουδήποτε άλλου φορέα».
Η επιστολή
Με το άρθρο 80 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου με τον τίτλο «Οργάνωση και Λειτουργία Υπηρεσίας Ασύλου …..και λοιπές διατάξεις», που έχει εισαχθεί για ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής, προβλέπεται, κατά παρέκκλιση από την κείμενη νομοθεσία που καταμερίζει το μεταφορικό έργο επιβατών σε τουριστικού  και συγκοινωνιακούς φορείς, ανάλογα με τη φύση του δρομολογίου, το είδος της διαδρομής και τον τρόπο σχηματισμού της ομάδας επιβατών, η επί εξάμηνο ανάθεση του έργου της μεταφοράς των προσφύγων από κέντρα συγκέντρωσης σε λιμάνια, αεροδρόμια και λοιπά σημεία αναχώρησης και αντίστροφα στα Κ.Τ.Ε.Λ.

Η προθεσμία αυτή μπορεί να παραταθεί με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, τον οποίο η υπό ψήφιση διάταξη εξουσιοδοτεί σχετικά.
Όμως, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, που υπήρξε καρπός εξισορρόπησης αγώνων δεκαετιών για τη διευθέτηση του σχετικού ανταγωνισμού (ν. 711/1977, 2446/1996, 2963/2001), η μεταφορά σε γραμμές «κλειστής» διαδρομής (λιμάνια – μεθοριακοί σταθμοί κ.ο.κ) προσχηματισμένων ομάδων επιβατών συνιστά αποκλειστικό έργο των τουριστικών λεωφορείων και όχι των Κ.Τ.Ε.Λ. ή οποιουδήποτε άλλου φορέα.
Χωρίς να αμφισβητούμε την σοβαρή και επείγουσα ανάγκη της Πολιτείας να αναλάβει την μεταφορά προσφύγων, είμαστε αντίθετοι στην επίκληση της ανάγκης αυτής ως προσχήματος για την μετάθεση μεταφορικού έργου από τα τουριστικά λεωφορεία στα ΚΤΕΛ. και την ομολογούμενη, αλλά απόλυτα αναιτιολόγητη, άρα αυθαίρετη παρέκκλιση από την κείμενη νομοθεσία.
Και τούτο όχι μόνο λόγω της διακριτής κατηγοριοποίησης του είδους των μεταφορών που δικαιούται κάθε φορέας να αναλαμβάνει, αλλά και διότι αποδεδειγμένα ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων – ευδόκιμα ανταποκρινόμενος στις αυξανόμενες κάθε χρόνο τουριστικές ανάγκες της χώρας - είναι ο μόνος που μπορεί να ανταποκριθεί στην ανάγκη για ευέλικτη και ανά πάσα χρονική στιγμή διάθεση μεγάλου αριθμού τουριστικών λεωφορείων για την μεταφορά προσφύγων σε όλη την Ελλάδα.
Αυτό δείχνει άλλωστε και η μέχρι τώρα άψογη ανταπόκριση του κλάδου, που ακόμα δεν έχει πληρωθεί, στο ανατεθέν μεταφορικό έργο προσφύγων.

Τυχόν πρόθεση εκ μέρους της Πολιτείας να αποκλείσει φορείς που δικαιούνται να το πραγματοποιούν, έρχεται σε αντίθεση με την αρχή του ελεύθερου ανταγωνισμού, αφού καθορίζει επιλεκτικά ως φορείς πραγματοποίησής τους οργανισμούς επιδοτούμενους από το Δημόσιο για πραγματοποίηση συγκοινωνιακών μεταφορών ή ιδιώτες.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η διατύπωση της διάταξης έγινε όχι σκόπιμα, αλλά εσπευσμένα και βιαστικά, λόγω της πράγματι επείγουσας ανάγκης ρυθμίσεων εξυπηρέτησης του ογκούμενου τεράστιου προσφυγικού κύματος που κατακλύζει την χώρα και όπως φαίνεται θα συνεχισθεί.
Αλλιώς δεν υπάρχει άλλο περιθώριο ερμηνείας παρά το ότι με αφορμή το προσφυγικό η κυβέρνηση επιχειρεί αθέμιτη ανακατανομή του μεταφορικού έργου, σε βάρος των τουριστικών λεωφορείων, διοχετεύοντας ανάλογα κονδύλια στα Κ.Τ.Ε.Λ., πέρα από τις τακτικές τους επιδοτήσεις και διευρύνοντας τις αρμοδιότητές τους και μάλιστα με παρέκκλιση από την ισχύουσα νομοθεσία.
Η Ο.Φ.Α.Ε. σας καλεί να αποσύρετε άμεσα το άρθρο 80 του νομοσχεδίου και να συνεργαστείτε με τους φορείς εκπροσώπησης των αυτοκινητιστών τουριστικών λεωφορείων για την καλύτερη δυνατή εκπλήρωση του μεταφορικού έργου των προσφύγων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας