Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

Οι ταξινομήσεις των καινούργιων στον πάτο...

Από τον Ιανουάριο του 2013 μέχρι και τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, ταξινομήθηκαν 13.312 επαγγελματικά αυτοκίνητα. Από αυτά, μόνο τα 3.698 ήταν καινούργια, τα υπόλοιπα 9.614, όπως συνεπάγεται ήταν μεταχειρισμένα.
Οι αριθμοί είναι ενδεικτικοί και η ερμηνεία τους αμφίσημη , αναδεικνύεται αφενός η ροπή του Έλληνα επαγγελματία προς το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ως συνέπεια της κρίσης (και όχι μόνο), και αφετέρου η ένδεια γνώσεων των Ελλήνων αντιπροσώπων που δυστυχώς, είναι προσκολλημένοι σε τακτικές τους παρελθόντος και στην πλειονότητα τους στελεχώνονται ανεπαρκώς.
Τα παραπάνω συμπέρασμα ισχύει κυρίως για τους αντιπροσώπους βαρέων φορτηγών, οι οποίοι μάλιστα αρέσκονται σε ένα παράδοξο μίγμα μάρκετινγκ (όπως έχουμε ξανα-κουβεντιάσει) . Ας δούμε λοιπόν τι κατάφεραν αυτοί κατά την διάρκεια του 2013.
Η ΜΑΝ μέσα στο προηγούμενο έτος πούλησε 56 καινούργια οχήματα, η DAF 31 καινούργια φορτηγά, η Scania 23 και η Volvo μόλις 15. Οι αριθμοί που τις περισσότερες φορές μαρτυρούν την αλήθεια, αποκαλύπτουν την ισχνή δυναμική της ελληνικής οικονομίας.
Έχουμε πει και στο παρελθόν, πως η ελληνική αγορά επαγγελματικών οχημάτων πλέον θεωρείται η πιο μικρή μετά της Κύπρου, στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, η πραγματική δυναμική μιας οικονομίας μετράται από το ΑΕΠ και το κατά κεφαλήν ΑΕΠ, δείκτες που ακόμα μας κατατάσσουν υψηλότερα από κράτη όπως η Ρουμανία, η Λετονία, η Εσθονία κοκ. Παρ όλα αυτά οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα υπολείπονται κατά πολύ αυτών που σημειώθηκαν σε κάθε ένα από τα παραπάνω κράτη.
Μήπως τελικά η κρίση αποτελεί πανάκεια για τις παθογένειες της ελληνικής επιχείρησης, μήπως αποτελεί μια εύγευστη καραμέλα.
Αυτό που με βεβαιότητα εμείς μπορούμε να πούμε, είναι ότι η εποχή επιτάσσει ενέργειες, η εποχή επιτάσσει εκσυγχρονισμό των δομών και των διαδικασιών…
  
*Δεν αναφερθήκαμε στις Iveco, Renault και Mercedes γιατί ένα μεγάλο μέρος των πωλήσεων τους αφορά σε επαγγελματικά μικρότερων κατηγοριών.

*Τα στοιχεία αναγράφονται όπως αυτά δημοσιεύτηκαν από την Ελληνική Στατιστική Αρχή

*Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, Aυτoκίνητo φoρτηγό είναι: To αυτoκίνητo όχηµα πoυ πρooρίζεται κυρίως για τη µεταφoρά πραγµάτων (Στην κατηγορία αυτή επιπλέον προσµετρώνται οι τράκτορες, τα ρυµουλκά φορτηγά, οι τράκτορες µε επικαθήµενο (αρθρωτό όχηµα) και τα ρυµουλκά µε ρυµουλκούµενο (συρµός) ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας