Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

Στα αζήτητα περνά πλέον το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Marco Ροlο»

Στα αζήτητα περνά πλέον το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Marco Ροΐο», που στόχο είχε τη στροφή εμπορευματικών μεταφορών από τις οδικές προς τις σιδηροδρομικές, τις εσωτερικές πλωτές και τις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».
Μία έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, με τίτλο «Συνέβαλαν αποτελεσματικά τα προγράμματα Marco Polo στη μεταστροφή τμήματος της οδικής κυκλοφορίας προς άλλους τρόπους μεταφοράς;», έβαλε την ταφόπλακα στο πρόγραμμα, καθώς ανέδειξε την αναποτελεσματικότητα του.
Το αποτέλεσμα δεν ήταν έκπληξη για τους παράγοντες της ναυτιλιακής βιομηχανίας, οι οποίοι εδώ και αρκετά χρόνια έχουν διαπιστώσει την ανεπάρκεια αυτών των προγραμμάτων, από τα οποία άλλωστε απείχαν, όπως και το ίδιο το Ελεγκτικό Συνέδριο διαπιστώνει.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να ενσωματώσει το πρόγραμμα «Marco Ρο1ο» στο Trans-European Transport Network (ΤΕΝ-Τ). Επίσης μία σειρά άλλων δράσεων που αφορούν και τη ναυηλια θα περάσουν μέσα από το πρόγραμμα «Ηοrizon 2020», που χρηματοδοτεί δράσεις που συνδέονται με την έρευνα και καινοτομία. Ενα κονδύλι περί τα 6,34 δισ. ευρώ αφορά και τις «έξυπνες, οικολογικές και ενοποιημένες μεταφορές».
Μέσα από εκεί ελπίζει η ναυπλιακή βιομηχανία να επιτύχει αποτελεσματικές χρηματοδοτήσεις για τη μετατροπή των πλοίων που καίνε συμβατικά καύσιμα σε πλοία που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο ή και να ανανεώσουν το στόλο της ευρωπαϊκής ναυτιλίας μικρών αποστάσεων.
Σημειώνεται ότι ο μεγάλος ανταγωνιστής της ευρωπαϊκής, η κινεζική ναυτιλία, ενισχύεται στην προσπάθεια ανανέωσης του στόλου της με ένα κρατικό πρόγραμμα χρηματοδότησης που προσφέρει 125 δολάρια ανά gt για τη διάλυση παλαιότερων πλοίων και με 125 δολάρια ανά gt για την αντικατάστασή τους με νέα πλοία. Για ένα πλοίο 100.000 gt δηλαδή, που θα πωλείται για scrap, σε συνδυασμό με την παραγγελία ενός νέου ίδιας χωρητικότητας πλοίου, η επιδότηση θα φτάνει τα 25 εκατ. δολάρια.
Οπως επισημαίνουν ναυτιλιακοί παράγοντες, η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει αποφύγει τις άμεσες επιδοτήσεις και όλα αυτά τα χρόνια προσέφερε κάποια κονδύλια στήριξης της ναυτιλιακής μέσω προγραμμάτων που έθεταν περιβαλλοντικούς στόχους, όπως ήταν και το Marco Polo, με αμφίβολα όμως αποτελέσματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας